ورلد بوک وبلاگی با مطالب جالب و کاربردی برای زندگی بهتر

ورلد بوک وبلاگی با مطالب جالب و کاربردی برای زندگی بهتر

امام علی(ع) : آدم عاقل کسی است که حتی یک نَفَس از عُمر خود را در چیزی که برایش سودی ندارد به هَدَر نمی دهد.هر روزی که بگذرد قسمتی از وجود تو را با خود میبرد

طرز تهیه کلم ترش؛ مناسب فصل

23:57 1400/04/31 - یوری بویکا

ترشی کلم قرمز یکی از ترکیبات جذابی است که هم در سالاد بسیار خوشمزه است هم به عنوان ترشی کنار غذا.

طرز تهیه:

۱. کلم قرمز را در مقدار لازم تهیه کنید، آن را خوب بشویید و بعد از اینکه کامل خشک شد به تکه‌های مساوی خرد کنید تا زیبایی ظاهری داشته باشد.

۲. سپس نمک را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا نمک به خرد کلم‌ها برود.

۳. سپس در یک ظرف شیشه‌ای قرار دهید و آن را پر کنید و سرکه را به آن اضافه کنید.

۴. دقت کنید که سرکه تا بالای شیشه را بگیرد و کلم‌ها بیرون از سرکه نباشند.

۵. ظرف‌های شیشه‌ای بهترین گزینه برای نگهداری ترشی کلم قرمز فوری است؛ به هیچ وجه از ظرف‌های پلاستیکی استفاده نکنید.

۶. از خریدن کلم نصف شده خودداری کنید، زیرا کلم به محض برش خوردن ویتامین C خود را از دست می‌دهد.

۷. کلم قرمز را هنگام مصرف بشویید و از شستن و نگهداری آن خودداری کنید.

۸. برای نگهداری کلم قرمز بدون شستن و خرد کردن، آن را در نایلون قرار داده و در یخچال نگهداری کنید.

۹. می‌توان یک قاشق غذاخوری شکر به کلم قرمز افزود تا ترشی سرکه را تعدیل کند یا اینکه سرکه را با مقداری آب جوشیده و سرد شده مخلوط کنید.

۱۰. برخی افراد برای نرم شدن کلم قرمز با مقدار کمی آب آن را حرارت می‌دهند ولی این شیوه رنگ و مزه کلم را تغییر می‌دهد.

 

منبع: ایرنا زندگی

بروسکت گوجه‌فرنگی یکی از انواع فینگرفودهاست که طرفداران زیادی دارد و ایتالیایی است.

چند سالی می‌شود که فینگرفودها رونق زیادی گرفته‌اند و پای ثابت مهمانی‌ها و دورهمی‌ها شده‌اند؛ از فینگرفودهای فست‌فودی گرفته تا برنجی. فینگرفود و پیش‌غذاهایی که به ظاهر خیلی ساده به نظر می‌رسند اما درست کردن آنها به دلیل سایز کوچکی که دارند، زمان و زحمت بیشتری دارد. بروسکت گوجه‌فرنگی هم یکی از این فینگرفودهاست که طرفداران زیادی دارد و ایتالیایی است.

مواد لازم برای تهیه بروسکتا:

گوجه فرنگی گیلاسی: ۲۴ عدد

برگ ریحان تازه: چند شاخه

نان تست: ۱۲ برش

پنیر پارمزان: یک بسته

سس پستو: یک قاشق قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به میزان دلخواه

روغن زیتون: نصف پیمانه

طرز تهیه و دستور پخت بروسکتا:

۱. گوجه‌ها را شسته و به همان صورت کامل، درون تابه‌ای لبه‌دار قرار دهید. در صورت تمایل روی گوجه‌ها کمی نمک و فلفل بپاشید تندی این غذا با توجه به ذائقه متفاوت خواهد بود.

۲. گوجه‌ها را روی شعله کم گاز گذاشته تا کم کم بپزد. بهتر است در تابه بسته باشد تا گوجه با آب خود پخته شود. گوجه‌ها در اثر حرارت آب می‌اندازند. تا زمانی که آب گوجه‌ها گرفته شود صبر کنید. تقریبا یک ربع زمان برای پخت گوجه لازم است. بعد از این مدت گوجه‌ها باید شل و پخته شده باشد.

۳. تا گوجه‌ها بپزد می‌توانید نان‌ها را آماده کنید. روی هر برش از نان‌ها کمی روغن زیتون و سس پستو بمالید و به میزان دلخواه از پنیر پارمزان رنده شده روی هر برش نان بریزید.

۴. گوجه‌های پخته شده را روی پنیرها قرار داده و با برگ ریحان تزیین کنید.

 

منبع: ایرنا زندگی

حتی اگر گیاهخوار هم نباشیم، گاهی لازم است تا قید گوشت و مرغ را بزنیم و وعده‌های غذایی‌مان را گیاهی درست کنیم.

مواد لازم برای کشک بادمجان:

بادمجان: ۸ عدد

کشک: ۶ قاشق غذاخوری

مغز گردو خرد شده: ۴ قاشق غذاخوری

پیاز متوسط: ۲ عدد

سیر: ۸ حبه

نعناع خشک: ۳ قاشق غذاخوری

روغن مایع، نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه و دستور پخت کشک بادمجان:

۱. بادمجان‌های سرخ‌شده را با گوشت‌کوب له کنید و با پیاز و سیر داغ همراه با ادویه‌ها تفت دهید تا مواد کاملا مخلوط شوند.

۲. داخل یک ماهیتابه کوچک روغن بریزید و داغ کنید، سپس نعنا خشک را داخل آن بریزید و ۲ دقیقه تفت دهید و زیر شعله را خاموش کنید. سپس کشک را اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

۳. برای تزیین کشک بادمجان، نعنا داغ، گردوی خرد شده، سیر و پیاز داغ و کشک از هر کدام ۱ قاشق کنار بگذارید.

 

منبع: ایرنا زندگی

همسایه! از دل همسایه ات خبر داری؟ اگه سراغش رو می‌گیری و از حال و روزش خبر داری که خوشا به حالت. اگه نه،‌ همین امروز بهانه‌اش را درست کن!

حقوقی را که اسلام برای همسایه مقرر داشته و آدابی که مومنان را در این خصوص به رعایت آن ملزم ساخته، بسیارند.روایت حاضر، تنها یک نمونه است

روزی پیامبر صلی الله علیه و آله از یاران خود پرسید : می دانید حق همسایه چیست؟ حاضران گفتند نه، حضرت فرمودند : حق همسایه آن است که :

منبع : تبیان

 

چگونه سینک براق داشته باشیم؟

23:30 1400/04/31 - یوری بویکا

با چند ترفند ساده می‌توان سینک ظرفشویی براق و تمیزی داشت.

سینک ظرفشویی از مهم‌ترین قسمت‌های آشپزخانه است. تمیز نگه داشتن آن و جلوگیری از مرطوب بودن آن به شدت ضروری است زیرا رطوبت و عدم بهداشت در آن ناحیه می‌تواند باعث حشره زدن آشپزخانه شما شود و همچنین در بهداشت سلامت اعضای خانه نقش مهمی را بازی می‌کند. اما با چند ترفند ساده می‌توان سینک ظرفشویی براق و تمیزی داشت.

 استفاده از مسواک

مسواک تاثیر جادویی بر تمیز شدن شیر ظرفشویی شما دارد. از مسواک برای دسترسی پیدا کردن به کوچکترین شکاف ها و لبه ها در اطراف سینک و شیر استفاده کنید. آنها دوده، لکه های آهک و هر کثیفی دیگری را که ممکن است در سینک پنهان شده باشند را پاک می کنند و از بین می برند.

از بین بردن خط و خش سینک ظرفشویی

سینک خود را پس از هر استفاده پاک و خشک کنید. از برس آشپزخانه و اسفنج برای تمیز کردن سریع، اما کامل سینک بعد از هر بار، استفاده کنید، که واقعا به جلوگیری از انباشته شدن آهک و دوده گیری کمک خواهد کرد. برخلاف راه رواج پیدا کرده و استفاده از سفید کننده و جرمگیر برای تمیز کردن سینک آشپزخانه، شما این کار را انجام ندهید. زیرا پس از خشک شدن، لکه های تیره ایجاد می شود و سینک را کدر و مات می کند، این لکه های تیره به راحتی از بین نمیروند و حتی ممکن است برای همیشه باقی بمانند.

مواد تمیزکننده را سریع بشویید

هر کدام از تمیز کننده های آشپزخانه را که ترجیح می دهید از آن استفاده کنید، اسپری کنید، سپس بگذارید تا حداقل 2 دقیقه بمانند، اما بیشتر ماندن آنها بیشتر باعث لک خواهد شد و کار شما را سخت تر می کند.

از بین بردن لکه های آهک با لیمو

زمانی که به لکه های آهکی متراکم نزدیک می شوید، به خصوص در اطراف شیر آشپزخانه، ممکن است برخی مواد شوینده کافی نباشد. ویژگی های اسیدی لیمو آن را پاک کننده خوب و طبیعی برای لکه های آهک می سازد. یک عدد لیمو را نصف کنید، آن را روی شیر بکشید و این کار را در قسمت هایی که آهک رسوب کرده است، چندین بار بیشتر تکرار کنید و محکم تر بکشید، بگذارید دو ساعت بماند. آبکشی کنید و در نهایت حتما خشک کنید.شما شگفت زده خواهید شد از اینکه این راه حل طبیعی چقدر می تواند قدرتمند و فوق العاده باشد.

 سرکه سفید

اگر روی سینکتان لکه و رسوب وجود دارد، یک پارچه تمیز را در سرکه سفید بخیسانید، روی سینک بکشید تا کاملا تمیز شود و لکه ها از بین بروند.همچنین میتوانید نمک و جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید و سینک را با این ترکیب شستشو دهید، تا لکه ها از بین بروند.

 

 

منبع:ایرنا زندگی

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: پروتئین‌های گیاهی به دلیل دارا بودن آمینه اسید‌های ضروری بدن جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز خواهند بود.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در خصوص جایگزین های مناسب گوشت قرمز، اظهار کرد: با وجود اینکه گوشت قرمز دارای چربی اشباع شده است و زیاده روی در مصرف آن سبب بروز بیماری‌هایی از قبیل کبد چرب، بیماری‌های قلبی عروقی، غلظت خون و چاقی شکمی می‌شود، اما نه تنها حذف گوشت‌ از وعده‌های غذایی توصیه نمی‌شود بلکه مصرف حداکثر دوبار گوشت قرمز در هفته لازم است.

او افزود: خانم‌ها نسبت به آقایان بیشتر دچار کم خونی می‌شوند؛ بنابراین انواع گوشت‌ها تامین کننده خوبی برای آهن و ویتامین ب ۱۲ هستند که برخی از این مواد بخصوص ویتامین ب ۱۲ را نمی‌توان در پروتئین‌های گیاهی یافت.

این متخصص رژیم درمانی و تغذیه در خصوص جایگزین‌های انواع گوشت‌ها افزود: در کنار پروتئین‌های گیاهی، گوشت‌های سفید (مرغ و ماهی) جایگزین خوب و مناسبی برای گوشت قرمز خواهند بود.

جوزدانی گفت: تامین آهن با کیفیت مورد نیاز بدن از جمله دلایل تاکید بر مصرف منابع گوشتی است.

این متخصص تغذیه و رژیم تصریح کرد: در بین انواع مواد غذایی سویا، تخم مرغ، لبنیات از جمله شیر و حبوبات پروتیئن‌های گیاهی هستند که به خوبی می‌توان آنها را جایگزین انواع گوشت‌ها کرد.

او گفت: همانطور که اشاره شد مصرف گوشت به هیچ عنوان نباید بطور کامل قطع شود، اما افرادی که به هر دلیلی در طول روز از مواد غذایی گوشتی استفاده نمی‌کنند توصیه می‌شود در وعده صبحانه لبنیات و شیر را حتما در برنامه غذایی خود قرار دهند.

جوزدانی افزود: جایگزین کردن پروتئین‌های گیاهی از قبیل سویا، حبوبات و تخم مرغ در وعده‌های ناهار و شام توصیه می‌شود، زیرا پروتئین‌های گیاهی تا حد بسیار زیادی اسید‌های آمینه ضروری برای بدن را تامین می‌کنند.

او در پایان یادآوری کرد: مصرف گوشت حداقل در یک وعده غذایی در کنار مصرف پروتئین‌های گیاهی نه تنها منجر به ایجاد تعادل در دریافت پروتئین‌های کافی و مورد نیاز بدن خواهد شد، بلکه میزان مناسبی از ویتامین ب ۱۲ و آهن را برای بدن تامین خواهد کرد.

یکی از چالش‌هایی که تقریبا همه والدین به خصوص مادرها با آن درگیر هستند، خوابیدن بچه‌ها در ساعتی مشخص است. معمولا بچه‌ها علاقه‌ای به خوابیدن نشان نمی‌دهند. این بدخوابی ممکن است روی خلق و خوی کودک شما تاثیر بگذارد و موجب استرس و اضطراب و بدخلقی او شود، به همین دلیل است که داشتن خواب کافی و منظم برای کودکان بسیار مهم و اساسی است.

در ادامه به بررسی روش‌هایی برای خوابیدن منظم کودکان می‌پردازیم و از رایجترین اشتباهات در این حوزه می گوییم.

قبل از خواب به او کافئین یا قند می‌دهید 

خوردن نوشیدنی‌های کافئین‌دار و حاوی قند قبل از خواب باعث بی‌خوابی و تکرر ادرار خواهد شد و این باعث می‌شود کودک شما نتواند خوب بخوابد. سعی کنید از دادن نوشیدنی‌هایی چون چای، قهوه و نوشابه و خوراکی‌هایی مثل شکلات به کودکان خود حدود دو ساعت قبل از خواب پرهیز کنید.

توقع دارید که یک باره بخوابد

از کودکان خود نخواهید که به یکباره بخوابند. بگذارید قبل از خواب کارهایی که آنها را آرام می‌کند، انجام دهند. برای مثال قبل از خواب یک  نقاشی درباره اتفاقات روزانه خود بکشند یا عروسک خرسی خود را در آغوش بگیرند و کتاب داستان بخوانند.

مسواک زدن را مرتب انجام نمی‌دهد

مسواک زدن را قبل از خواب به یک نشانه برای این‌که زمان خوابیدن رسیده، تبدیل کنید. کودک شما باید بداند زمانی که مسواکش را می‌زند باید تا چند دقیقه دیگر به تختخواب برود. بنابراین اگر مسواک زدن را مرتب انجام ندهید، مرتکب یک اشتباه شده اید.

دمای اتاق را تنظیم نمی‌کنید  

دمای اتاق برای داشتن خواب کودک بسیار مهم است. حتما دمای اتاق را در فصل سرد و گرم بررسی کنید تا متعادل باشد و حواستان باشد که در تابستان لباس کودک شما باید خنک باشد تا علاوه بر خواب راحت دچار گرمازدگی نشود.

محیط را آرام نمی‌کنید 

داشتن محیط آرام و بدون سرو صدا بسیار مهم است. برای خواب کودک خود برنامه‌ریزی و در آن ساعت از روشن کردن تلویزیون و سرو صدا کردن خودداری کنید.

گاهی او را قبل از خواب به حمام نمی‌برید 

حمام قبل از خواب می‌تواند کودک شما را آرام کند و باعث شود راحت‌تر بخوابد. البته این روش بیشتر برای کودکان  خردسال و نوپا موثر است که بعضی شب‌ها می‌توان از این ترفند بهره برد.

 

 

منبع:تبیان نقل از زندگی سلام

طرز تهیه آلبالو پلو

23:05 1400/04/31 - یوری بویکا

آلبالو پلو از آن غذاهایی است که نمی‌شود به‌صورت ثابت در برنامه غذایی ما باشد چون نیاز به مربای آلبالوی خانگی دارد؛ مگر اینکه در فصل آلبالو مقدار زیادی از آن را درست کرده باشیم و بتوانیم در بقیه فصل‌ها از آن استفاده کنیم. آلبالو پلو را هم می‌شود با مرغ درست کرد هم گوشت چرخ‌کرده. نکته مهم مقدار مربایی است که داخل برنج می‌ریزیم؛ زیرا کم و زیاد آن می‌تواند طعم جذاب را از ما بگیرد.

مواد لازم برای تهیه آلبالوپلو:

فیله مرغ: ۵ عدد

زعفران: 2 قاشق مربا خوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه و دستور پخت آلبالوپلو:

۱. فیله مرغ را تکه تکه کرده و با نمک و فلفل در کره تفت دهید و اجازه دهید تا کامل بپزد. در ادامه زعفران را به آن اضافه کنید.
۲. بعد از اینکه برنج را آبکش کردید، مرغ و مربای آلبالو را لابه‌لای برنج دم کنید. دقت کنید که میزان برنج کف قابلمه بیشتر از مربای آلبالو باشد تا ته‌دیگ نسوزد.
۳. می‌توانید از خلال پسته هم استفاده کنید و لابه‌لای برنج دم کنید.

فوت و فن‌ها:
- از ریختن آب مربا داخل برنج خودداری کنید.
- اگر دوست ندارید که برنجتان صورتی‌رنگ شود، مربای آلبالو و خلال پسته را با کمی کرده تفت دهید یا با مقدار خیلی کمی برنج دم کنید و بعد روی برنج بریزید و مرغ‌ها را کنارش بچینید.
- اگر مقدار برنج زیاد است بهتر است از روش بالا استفاده کنید.
- می‌توانید از گوشت قلقلی هم به‌جای مرغ استفاده کنید.در این شرایط هم گوشت را بعد از طبخ یا لابه‌لای برنج دم کنید یا جدا کنار برنج بچینید.
- به‌ جای مربا می‌توانید آلبالو را با کمی شکر بپزید. این بستگی به ذائقه شما دارد که می‌خواهید شیرین باشد یا ترش.

 

منبع: ایرنا زندگی

انگور حاوی مواد مغذی گیاهی برای حفظ سلامت قلب از جمله پلی فنول ها و اسید فنولیک است.

بسیاری از تمدن های باستانی فواید سلامتی انگور و میوه آن را شناخته اند؛ از پیشگیری از شیوع بیماری های قلبی گرفته تا جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲، می توان به خواص دارویی میوه انگور اشاره کرد.


تقریبا ۱۵۱ گرم انگور که معادل یک فنجان است، صفر درصد چربی و ۲۷ گرم کربوهیدرات و قند دارد ضمن این که ۵ درصد از نیاز روزانه به فیبر و ۲۷ درصد از نیاز روزانه به ویتامین ث را فراهم می کند. انگور همچنین حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است. نکته مهم در رابطه با این میوه این است که منبع غنی از پلی فنول ها و اسیدهای فنولیک محسوب می شود. آنتوسیانین یک نوع فرعی از پلی فنول و مسئول رنگ قرمز، آبی، بنفش، سیاه یا سفید انگور است. یکی دیگر از پلی فنول های انگور، رسوراترول است که با بهبود سلامت قلب ارتباط دارد.


از دست دادن وزن: تحقیقات محققان دانشگاه جورجیا نشان داده که رسوراترول موجود در انگور به طور قابل توجهی به تلاش های شما برای کاهش وزن کمک می کند. رسوراترول به میزان قابل توجهی توانایی سلول ها برای ذخیره چربی را کاهش داده و با سرعت بسیار زیادی سلول های چربی را تجزیه می کند.


محافظت از سلامت قلب: پژوهش ها نشان داده که رسوراترول توانایی بهبود انقباض عروق خونی و بهبود جریان خون را دارد ضمن این که دیواره های رگ های خونی را تمیز کرده، قطر آنها را بزرگتر می کند و به این ترتیب فشار خون کاهش می یابد. این روند باعث افزایش اکسیژن رسانی به سلول های بدن نیز می شود. مطالعات دیگر نشان داده که تنها مصرف ۱۰ میلی گرم از مکمل رسوراترول در طول روز باعث کاهش قابل ملاحظه خطر ابتلا به حمله قلبی می شود.


محافظت از سلامت مغز: مطالعات دانشمندان سوئیسی نیز نشان داده که رسوراترول محافظ سلامت مغز است. رسوراترول پلاکت های آسیب دیده مغزی و رادیکال های آزاد مرتبط با ابتلا به بیماری آلزایمر را خنثی می کند. رسوراترول جریان خون به مغز را نیز افزایش داده و به بهبود پاسخ های ذهنی ما کمک می کند.


محافظت از پوست در برابر سرطان: تحقیقات همچنین نشان می دهد که رسوراترول در برابر اشعهUVBاز پوست محافظت می کند و از این رو راهی است برای محافظت در برابر ابتلا به سرطان پوست.


پیشگیری از پوسیدگی دندان ها: بر اساس نتایج پژوهشی که در ژورنال تغذیه به چاپ رسید، انگور جلوی رشد و تکثیر باکتریهای دهان را که باعث پوسیدگی دندان هستند می ‌گیرد. این خاصیت ضد باکتریایی انگور به علت وجود اولئانولیک اسید و آلدئید اولئانولیک است که در پوست انگور ذخیره شده است.


کاهش چربی خون: یکی دیگر از خواص انگور کاهش چربی خون است. خوردن انگور به ویژه انگورهای دانه دار و جویدن دانه‌ها، تاثیر خوبی در کاهش چربی خون دارد. انگور سرشار از فیبرهای محلول در آب است و همان طور که می دانید فیبرهای غذایی با کلسترول بد خون مقابله می‌کنند. از این گذشته انگور حاوی پولی فنول‌ های آنتی اکسیدانی نیز هست که باعث کاهش جذب کلسترول می ‌شود.
جلوگیری از آب مروارید: انگور و عصاره انگور سرشار از مواد آنتی اکسیدان، بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین است و همه این مواد در تقویت بینایی و سلامت چشم انسان و فرآیند بینایی نقش مهمی ایفا می کنند. وجود این ترکیبات در انگور سبب می شود که مصرف منظم انگور از بیماری های چشمی همچون آب مروارید و کاهش بینایی بر اثر افزایش سن جلوگیری نماید.


پیشگیری از پوکی استخوان: انگور منبع ریزمغذی ‌هایی نظیر مس، آهن و منگنز است که همگی در تشکیل و قدرت استخوان ‌ها نقش مهمی دارند. انگور سبز یا زرد دارای کاتچین است که در پیشگیری از پوکی استخوان نقش دارد.

 

 

منبع: ایرنا زندگی

در تابستان به دلیل دمای بالای هوا، منافذ پوست صورت باز می‌شود که بکارگیری چند راهکار ساده می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از  نیوز ترک لایو، با آغاز تابستان؛ آن دسته از افرادی که پوست چربی دارند، با مشکلات بیشتری از جمله باز شدن منافذ پوست مواجه می‌شوند؛ چنین مشکلاتی معمولا به دلیل تولید بیش از حد سبوم که روغن طبیعی پوست شماست، ایجاد می‌شود.

علاوه بر این برخی عوامل اصلی مانند استرس، مسائل ژنتیکی و عدم مراقبت مناسب از پوست نیز ممکن است منافذ پوست را باز کرده و عوارضی مانند آکنه و جوش‌های سرسیاه ایجاد کند.

این مشکلات با برخی از دارو‌های خانگی به خوبی قابل درمان هستند.

آلوئه ورا: این گیاه یک درمان فوق‌العاده برای منافذ باز صورت است. آلوئه ورا باعث نرمی و لطافت پوست شده و می‌تواند به جمع شدن منافذ و نیز پاکسازی  و تغذیه پوست از طریق از بین بردن چربی و کثیفی پوست کمک کند.

تنها اقدامی که برای این منظور باید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری برداشته و ژل آلوئه ورا تازه را روی صورت خود بمالید و برای چند دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید ژل آلوئه ورا تقریبا ۱۰ دقیقه روی پوست شما بماند، سپس آن را با آب خنک بشویید.

سرکه سیب: یکی دیگر از راهکارهای موثر سرکه سیب است. سرکه سیب به پاکسازی پوست کمک کرده و منافذ پوست را کوچک و به عنوان یک تونر عمل می‌کند، همچنین التهاب را کاهش می‌دهد.

برای این منظور شما باید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق آب مخلوط کرده و با پنبه به صورت خود بمالید. بگذارید خشک شود. هر روز از آن به عنوان تونر پوست استفاده کنید؛ رعایت این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا با از بین بردن منافذ باز پوست، صورتی صاف و کره‌ای پیدا کنید.

امیدواریم که این نکات به شما کمک کند، زیبایی خود را به روش طبیعی و بدون هیچ گونه درمان شیمیایی تقویت کنید.