چطور می‌توانید با فرزندان خود درباره مواد مخدر صحبت کنید و چطور می‌توانید آن ها را از اعتیاد به مواد مخدر در امان نگه دارید؟

1. هوشیار باشید

فکر نکنید این چیزها فقط برای بعضی ها اتفاق می افتد و خانواده ها و جوامع خاصی دچار آن می شوند.

2. خودتان در این مورد آگاه باشید

در این زمینه اطلاعات بروز و صحیح داشته باشید و تحقیق کنید و بدانید که فرزند شما هم ممکن است جایی و زمانی در نوجوانی ناچار به تصمیم در مورد استفاده از مواد مخدر شود. منابع مفید گوناگونی برای والدین و سرپرستان در اینترنت و کتابخانه ها در دسترس است.

3. در خانه در این زمینه گفتگو کنید

چنان فضای امن و آسوده ای برای گفتگو ایجاد کنید که هر دوی شما هر زمان نیاز داشت آماده و مشتاق چنین گفتگویی باشد . مراقب باشید کاری نکنید که دریچه این گفتگو را ببندید ، کاری که بیشتر اوقات از والدین سرمیزند. تهدید کردن و یکطرفه به قاضی رفتن آسان است ، اما باید بگذارید گفتگو جریان پیدا کند چون خطر بچه ها را تهدید می کند.

4. ترس را تلقین نکنید

" این کار نتیجه عکس میدهد " اگر برای بچه ها چیزهای هولناکی تعریف کنید آن ها سراغ مواد مخدر نمی روند ، اما باید بدانید آن لحظه که نوجوانی تصمیم به استفاده از مواد مخدر می گیرد ممکن است به خوبی بداند کار خطرناکی می کند اما خطر اجتماعی بیرون رانده شدن از جمع دوستان برای آنها بزرگتر است.

5. تاب آوری ایجاد کنید

برای آن ها توضیح دهید که چرا تصمیم گیری در نوجوانی دشوار است و به آنها کمک کنید تا روش هایی یاد بگیرند تا از این مرحله خطر به سلامت عبور کنند. ریسک پذیری در سالهای نوجوانی از سخت ترین مراحل عمر است.

بعضی از خطرهایی که نوجوانان با آن مواجه هستند مواد غیرقانونی است که به دلیل ماهیت و طبیعت شان پا به دلیل روشی که تهیه و تولید و مصرف می شوند خطرناک هستند و چنین عرصه ای برای نوجوان عرصه دشواری است.

6. اگر خود یا فرزندتان نیاز دارید کمک بخواهید

ابتدا از مشاور کمک بخواهید. سراغ مراکز خدمات درمانی برای جوانان معتاد بگردید. از دوستان و خانواده هایی که درگیر این موضوع بوده اند کمک بگیرید. نگذارید ترس یا احساس شرمندگی مانع درخواست کمک شود.

منبع: سایت طلا

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا صَلَّیتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

اَللهُمَّ بَارِک عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا بَارَکتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.


خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی، راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
خداوندا بر محمد و آل محمد برکت نازل فرما، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم برکت نازل فرمودی، به راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.