کتاب الحسین فی الفکر المسیحی

15:27 1401/05/14 - یوری بویکا

جان عالم به فدایت یا حسین (علیه السلام)

- کتاب "الحسین فی الفکر المسیحی"، به واقعه کربلا و حادثه عاشورا از نگاه یک مسیحی می پردازد.

- آنتوان بارا، نویسنده مسیحی است که، این کتاب را در سال 1978 میلادی به رشته تحریر در آورده است.

- آنتوان در پاسخ سؤالی درباره تعریف خود از سیدالشهدا (علیه السلام) گفت:

حسین (علیه السلام) روح ادیان است و اگر او نبود، تمام ادیان آسمانی از بین می رفت. در مورد اسلام نیز باید بگویم که آغاز آن محمدی و استمرار آن حسینی است و زینب (سلام الله علیها) فریادی است که راه جهاد و دفاع از دین را کامل کرد.

- وی در ادامه گفت: با وجود این که حسین (علیه السلام) نزد شما شیعیان و مسلمانان شخصیتی مقدس است، با این حال قدر او و انقلابش را نشناخته اید.

- من معتقدم اگر صدای انقلاب حسین (علیه السلام) به غرب برسد و آنها با مفاهیم بلند و با شکوه آن آشنا شوند، تمام غرب پیرو حسین (علیه السلام) می شود.

او در پایان گفت :
بدون شک، کَرَم مولایم حسین (علیه السلام) در روزی که مال و فرزند سودی ندارد ،شامل حالم می شود؛ زیرا او از رنج های من برای به ثمر رسیدن این کتاب آگاه است و می داند چه سختی ها و مشکلاتی را بدون چشم داشت،مالی در این راه تحمل کرده ام.

این حسین کیست که عالم همه دیوانه ی اوست؟
این چه شمعی است که جانها همه پروانه ی اوست؟

السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَباعَبْدِاللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَابْنَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَّلاٰمُ عَلَيْكَ يَا بْنَ اَميرِالْمُؤْمِنين ، وَ ابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيّينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ فاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسٰاءِ الْعٰالَمينَ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا ثارَاللهِ وَابْنَ ثارِەِ ..

به تو از دور سلام

السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً؛ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ

سلام بر تو اى اباعبداللّه و بر جان هایى که به درگاهت فرود آمدند، از جانب من سلام خدا بر تو باد همیشه تا هستم و تا شب و روز باقى است و خدا زیارت شما را آخرین زیارت از سوى من قرار ندهد

السَّلامُ عَلَى الْحُسَیْن

سلام بر حسین

و عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْن

و بر على بن الحسین

و عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْن

و بر فرزندان حسین

و عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْن

و بر یاران حسین

----------------------------------------------

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا صَلَّیتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

اَللهُمَّ بَارِک عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا بَارَکتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی، راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
خداوندا بر محمد و آل محمد برکت نازل فرما، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم برکت نازل فرمودی، به راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.

#الحسین فی الفکر المسیحی

#آنتوان بارا

#نویسنده مسیحی

#واقعه عاشورا