{بسم رب المهدی، اللهم عجل فرجه}

چرا ابلیس از حنجرهٔ برخی به اطعام در مجالس اهل بیت علیهم السلام و احسان به نام این عزیزانِ خدا می‌تازد؟
اگر یادتان باشد چند سال پیش یک پژوهشگر ژاپنی اثر کلمات و حالات مختلف بر آرایش مولکول‌های آب را بررسی کرد که نتایج شگفت آوری را به دنبال داشت و عجیب هم سر و صدا کرد!
تأکید قرآن و روایات بر لزوم دقت به خوراک و طیب و طاهر بودن غذایی که می‌خورید، حرمت خوردن برخی خوراکی‌ها، فرمایش مظلوم کربلا در روز عاشورا، آن گاه که سپاه یزید به هشدارها و سخنان آن حضرت وقعی ننهادند، مبنی بر این که:
«قد ملئت بطونکم من الحرام»
شکم‌های شما انباشته از حرام است! و... همه و همه حاکی از اثر وضعی غذا بر حالات روحی و معنوی انسان‌ها دارد؛ غذایی که در مجالس اهل بیت علیهم السلام طبخ و توزیع می‌شود، با غذاهای عادی فرق دارد، متبرک است، ظاهرش غذاست، اما باطنش نور است، محبت و معرفت نسبت به آل عبا را زیاد می‌کند، اتوماتیک وار  شبهات اعتقادی را زائل می‌کند؛ زمانی طلبه‌ای خدمت یکی از اولیای خدا رسیده و گفته بود راجع به برخی فضائل امیرمؤمنان علیه السلام به شک و تردید افتاده‌ام؛ اتفاقاً آن شب بساط روضه و اشک در آن جا پهن بوده است؛ آن مردِ خدا به او گفته بود: چند وقت است سر سفرهٔ حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ننشسته‌ای؟ بیا چند لقمه از غذای روضه را بخور، مشکلت حل می‌شود؛ هدف اصلی ابلیس، دور کردن مردم از صراط مستقیم اهل بیت علیهم السلام است و طبیعی است که این اطعام‌ها و احسان‌ها را بر نتابد و عده‌ای را تحریک کند که دانسته یا نادانسته علیه این رکن مهم در مجالس اهل بیت علیهم السلام شبهه افکنی نمایند؛ در روایاتی که احوالات قبل از ظهور امام عصر علیه السلام را بیان می‌کند، تعبیر عجیبی وجود دارد که:
«یشربون حبه»
[مردم] محبت او را می‌نوشند؛
چای، شربت، شیرینی، غذا و هر آن چه که در دستگاه سیدالشهدا علیه السلام داده می‌شود بذر محبت و معرفت اهل بیت علیهم السلام را در قلب‌ها و جان‌ها می‌کارد و این مطلوب شیاطین نیست، به همین دلیل به مخالفت با آن می‌پردازند؛

الهی به حرمت سفره‌های حسینی، هرچه زودتر سفرهٔ ظهور امام عصر علیه السلام را در عالم پهن بفرما


«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»

نقل شده از کانال تلگرامی کَلَامُکُمْ نُورٌ وَ اَمْرُکُمْ رُشدٌ به نشانی ahadisegoharbar@

به تو از دور سلام

السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً؛ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ

سلام بر تو اى اباعبداللّه و بر جان هایى که به درگاهت فرود آمدند، از جانب من سلام خدا بر تو باد همیشه تا هستم و تا شب و روز باقى است و خدا زیارت شما را آخرین زیارت از سوى من قرار ندهد

السَّلامُ عَلَى الْحُسَیْن

سلام بر حسین

و عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْن

و بر على بن الحسین

و عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْن

و بر فرزندان حسین

و عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْن

و بر یاران حسین

----------------------------------------------

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا صَلَّیتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

اَللهُمَّ بَارِک عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا بَارَکتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی، راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
خداوندا بر محمد و آل محمد برکت نازل فرما، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم برکت نازل فرمودی، به راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.

#امام حسین

#نذری دادن

#اطعام

#احسان دادن

#اهل بیت علیهم السلام