حتی هزار سال اعمال پاک و عباداتتان پذیرفته نیست مگر با پذیرفتن ولایت امام علی

امام کاظم علیه السلام:
اعمال و عبادت‌ها حتی اگر پاک باشند قابل اطمینان نیستند و حتی اگر درست باشند نجاتبخش نیستند، مگر با (داشتن) ولایت امیرالمومنین علیه السلام و پیروی از او و اقرار به فضائل او و پذیرفتن سخنان کسانی که بر فضائل او آگاه هستند و تسلیم شدن در برابر کسانی که فضائل او را روایت می‌کنند.
دعای اعتقاد (مهج الدعوات ص233)

امام صادق از پدرانش از امیرمؤمنان نقل می‌کند که فرمود:
➖ رسول خدا به من فرمود، یا علی تو امیرمؤمنان و پیشوای پرهیزکاران هستی، یا علی تو سرور اوصیاء و وارث علم پیامبران و بزرگوارترین راستگویان و برترین از سابقین هستی. یا علی تو همسر بانوی بانوان دو عالم و جانشین بهترین پیامبران هستی یا علی تو سرپرست و مولای تمام مؤمنان و حجت بعد از من بر جمیع مردمان هستی. بهشت سزاوار پذیرندگان ولایت تو و دوستان توست و ورود به آتش دوزخ سزاوار دشمنان توست

➖ یا علی قسم به آن کسیکه مرا به نبوت مبعوث گردانید و بر جمیع مخلوقات برگزید، بدرستیکه اگر بنده‌ای خدا را هزار سال عبادت کند، از او قبول نمی‌شود مگر به پذیرش ولایت تو و ولایت امامان از فرزندان تو و به تحقیق که ولایت تو پذیرفته نمی‌شود مگر به وسیله برائت جستن از دشمنان تو و دشمنان امامان از فرزندان تو، چرا که جبرئیل علیه‌السلام اینگونه مرا خبر داده است، پس هرکس می‌خواهد ایمان آورد و هرکس میخواهد کافر شود
بحارالانوار ج27 ص63 ح22

نقل شده از کانال تلگرامی راز نهج البلاغه به نشانی raz_Nahjolbalagheh@

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا صَلَّیتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

اَللهُمَّ بَارِک عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا بَارَکتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی، راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
خداوندا بر محمد و آل محمد برکت نازل فرما، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم برکت نازل فرمودی، به راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.

#ولایت امام علی

#امام کاظم

#فضائل امام علی

#امام صادق

#رسول خدا