دیدن بهشت برزخی

23:19 1401/09/28 - یوری بویکا

🌺دیدن بهشت برزخی 🌺

🌹عبْدُاللَّه بن سِنان يكى از ياران امام صادق (علیه السلام) ماجراى شنيدنى زير را چنين بيان مى دارد:

🔸«از امام صادق (علیه السلام) پرسيدم: نهر كوثر چيست؟

🔸حضرت توضيحاتى داد؛ سپس فرمود: آيا دوست دارى آن را ببينى؟

🔹گفتم فدايت شوم؛ آرى. فرمود: دستم را بگير تا از اين شهر بيرون رويم.

🔹امام پايش را به زمين كوفت؛ در اين هنگام، پرده ملكوتى كنار رفت و عالم برزخى نمايان شد.

💓وقتى چشم گشودم، نهرى بسيار بزرگ ديدم كه آغاز و پايانش پيدا نبود. از چشمه هاى آن، آب و شير سفيدتر از برف و شراب نيكوتر از ياقوت روان بود.

💓گفتم: فدايت شوم؛ اين نهر و چشمه ها از كجا مى آيند و به كجا مى ريزند؟

🍃فرمود: اين از چشمه هايى است كه خداى تعالى در قرآن نويدش را داده است: چشمه اى از آب، چشمه اى از شير، چشمه اى از شراب.
(سوره محمد آیه 15)

🌴در كنار آن نهر، درختهايى ديدم كه زير سايه آنها حوريانى گيسو به سر آويخته، آرميده بودند كه هرگز بدين زيبايى كسى را در دنيا نديده بودم!

💚حضرت به يكى از آنها اشاره فرمود آب بده! آن ماهرو، قدحى از آب پر كرد.

💚حضرت، ظرف آب را از او گرفت و به من داد. هرگز ظرفى به آن زيبايى نديده بودم (در قرآن هم به ظرفهای زیبای بهشتی اشاره شده است) و شربتى به آن گوارايى نچشيده بودم!

🌹گفتم: فدايت شوم؛ چنين چيزهايى را نه ديده بودم و نه تصورش را مى كردم.

🌺حضرت فرمود: «اين كمترين چيزهايى است كه خداوند به پيروان ما نويدش را داده است و مؤمن هرگاه بميرد، او را به اين محل آورند. در باغستانهاى اطراف، گردش مى كند و از شرابهاى اينجا مى آشامد».

📚 «بحار الانوار»، ج 6، ص 287

نقل شده از کانال تلگرامی راز قرآن به نشانی raz_quran@

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ السِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

خداوندا به مقدار علمِ بی پایانت بر فاطمه و پدرش و شوهرش و فرزندانش و رازی که در او قرار داده شده، صلوات و درود بفرست

#بهشت برزخی

#وصف بهشت برزخی

#امام صادق

#عبدالله بن سنان

#نهر کوثر