امیرالمومنین از منظر مسیحیان

فضیلت های آقا امیرالمومنین (علیه السلام) آنقدر زیاد است که دوست و دشمن به آن اعتراف کرده اند.

امیرالمومنین علی بن ابیطالب (علیه‌السلام) مرد یگانه تاریخ است که بشریت مانند آن را به خود ندیده است، وقتی تاریخ و کتب روایی شیعه و سنی را مطالعه می‌کنیم به راحتی به این مطلب اذعان کرده و خواهیم دید که فضایل ایشان به حدی است که اهل سنت نیز نتوانسته اند آنها را انکار کرده و به بی‌نظیر بودن حضرت اذعان داشته‌اند. بیان فضائل حضرت چنان شفاف و روشن است که هر خواننده‌ منصفی را مجبور به اعتراف به شخصیت بی‌نظیر حضرت خواهد کرد و لو آن شخص مسلمان هم نباشد.

به طو مثال «شبلی شمیل» پزشک لبنانی طرفدار نظریه داروین می‌گوید: «علی بن ابی طالب (علیه السلام) بزرگ بزرگان، یگانه نسخه‌ایست که شرق و غرب، مانند او را در گذشته و حال ندیده است.»

«میخائیل نعیمه» نویسنده و دانش آموخته دانشگاه واشینگتن می‌نویسد: «هیچ مورخ و نویسنده‌ای هر اندازه هم که از نبوغ و رادمردی ممتاز برخوردار باشد، نمی‌تواند ترسیم کاملی از انسان بزرگی مانند علی (علیه السلام) ارائه دهد ... تفکرات، ایده‌ها و گفتار و کردار او خیلی بیش از آن است که با دست و زبان و قلم وی بروز کرده و در تاریخ ثبت شده است.»

«ابوالفرج اهرون» مشهور به ابن‌العبری مورّخ و دانشمند مسیحی می‌گوید: «علی (علیه السلام) بود که در عصر خلفا، خلأ ناشی از فقدان حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) را جبران نمود.»

«توماس کارلایل» فیلسوف انگلیسى می‌نویسد: «على (علیه السلام) به خاطر شدت عدالتش به شهادت رسید.»

 

نقل شده از کانال تلگرامی راز نهج البلاغه به نشانی raz_Nahjolbalagheh@

 

 

https://s2.uupload.ir/files/hadith963_wjt1.jpg

 


اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم وَالعَن اَعدَائَهُم اَجمَعین

 

#امیرالمومنین

#امیرالمومنین علی علیه السلام

#امیرالمومنین از منظر مسیحیان

#شبلی شمیل

#داروین

#میخائیل نعیمه

#ابوالفرج اهرون

#توماس کارلایل