حسرت و پشیمانی در قیامت

18:55 1402/01/30 - یوری بویکا

✅حسرت و پشیمانی در قیامت

 

✍️حجت الاسلام و المسلمین عاملی: خدا روز قیامت را يوم‌الحسرت می‌نامد، این حسرت و پشیمانی چند علت دارد یکی از آن‌ها نشان دادن جایگاه و مقامی است که به خاطر گناه از دست دادی! یعنی خداوند جلوی چشمت می‌آورد که اگر عفتت را حفظ می‌کردی چه جایگاهی به تو می‌دادم و الان در چه خفتی هستی!

امیرالمومنین علی (علیه السلام) می‌فرماید: کسی که به راحتی می‌تواند نقب پنهانی بزند به بیت‌المال، اما عفتش را زیر پایش نگذاشته و به ملتش خیانت نکرده، مانند مجاهد در راه خدا زندگی می‌کند و اگر بمیرد اجر شهید را دارد یا خانمی که در خیابان عفتش را حفظ کرده است مقامش کمتر از شهید نیست.

 

 

 

 

https://s8.uupload.ir/files/bozorgan70_3t0h.jpg

 

نقل شده از کانال تلگرامی عالم پس از مرگ به نشانی Pas_As_Marg@

 

 

#حسرت قیامت

#پشیمانی قیامت

#حسرت و پشیمانی در قیامت

#ارزش حفظ عفت

#ارزش حفظ پاکی

#حجت الاسلام والمسلمین عاملی

#مقام شهادت از منظر امیرالمومنین

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا صَلَّیتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

اَللهُمَّ بَارِک عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا بَارَکتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی، راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
خداوندا بر محمد و آل محمد برکت نازل فرما، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم برکت نازل فرمودی، به راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.