سیدی که ۱۹ سال امام زمان به دیدارش می آمد

 

آنچه در مورد سید کریم پینه دوز مشهور است، ملاقاتهای ۱۹ ساله ی او با صاحب الامر (عج الله تعالی فرجه الشریف) در شبهای جمعه بود. تا جایی که روزی امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) به اومی فرمایند: «اگر هفته ای بر تو بگذرد و ما را نبینی چه می کنی؟ سید در پاسخ می گوید: «آقاجان! به خدا می میرم!» و امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) می فرمایند: «اگر اینطور نبود، هفته ای یکبار ما را نمی دیدی.»

 

می گویند یکی از تکالیف منتظران، اظهار اشتیاق به دیدار حضرت حجت (علیه السلام) است. (۱) اما اشتیاق داریم تا اشتیاق! یکی فقط مشتاق است و سرش به هزار و یک کار ممنوعه گرم، ولی یکی مشتاق است و پای اشتیاقش می ایستد، تا هرجا که باشد، هر سختی که داشته باشد و هر امر و نهیی که بخواهند. همین است که یکی می شود «سید کریم» و یکی هم می شود …!

 

نامش سید کریم محمودی بود؛ از آن دسته آدمهایی که از اسم در کردن و بر سر زبانها افتادن خیلی خوشش نمی آمد. شاید به همین خاطر است که اطلاعات دقیقی از زندگی اش وجود ندارد. با اینکه در کراماتش شکی نیست، ولی حتی یک کتاب هم درباره ی زندگینامه اش منتشر نشده است. فقط در برخی کتابها، هر جا از تشرفات حرفی شده است، گاهی نام او هم به چشم می خورد.آن روزها، کل بازار او را می شناختند. معمولا آدمهای باصفا و خوش قلب، زود در دل مردم جا باز می کنند. اما حقیقتا، هیچ کس نمی دانست که این سید خوش قلب و ساده ای که هر روز از مقابلشان می گذرد، چه مقام بالایی دارد.

 

حجره ی کوچکش در بازار، جایی بود که سالها در آن پینه دوزی کرده بود و شهرت سید کریم پینه دوز را هم به همین خاطر به او داده بودند. همانجایی که بارها و بارها، امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) به دیدارش رفته و با او هم صحبت شده بودند. سید کریم، از شاگردان آقا شیخ مرتضی زاهد بود. به همین خاطر، شیخ مرتضی او را به خوبی می شناخت. او از جمله پنج نفری است که در کتاب گنجینه دانشمندان، حالات و کرامات سید کریم را تأیید کرده اند. مرحوم حاج آقا یحیی سجادی، مرحوم حاج سیدعلی آقای مفسر تهرانی، مرحوم آقا شیخ محمد حسین زاهد و مرحوم حاج شیخ محمود یاسری چهار نفر دیگری هستند که از کرامات سید کریم باخبر بودند و به او اعتقاد داشتند.(۲)

 

آنچه در مورد سید کریم پینه دوز مشهور است، ملاقاتهای ۱۹ ساله ی او با صاحب الامر (عج الله تعالی فرجه الشریف) در شبهای جمعه بود.(۳) تا جایی که روزی امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) به اومی فرمایند: «اگر هفته ای برتو بگذرد و ما را نبینی چه می کنی؟ سید در پاسخ می گوید: «آقاجان! به خدا می میرم!» و امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) می فرمایند: «اگر اینطور نبود، هفته ای یکبار ما را نمی دیدی.» 

 

راز این کرامت بزرگ و دائمی را خود سید کریم اینگونه تعریف می کند: شبی در عالم خواب، جدم پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) را دیدم. از ایشان تقاضای ملاقات امام عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) را نمودم. آن حضرت فرمودند: «در طول شبانه روز، دو مرتبه برای فرزندم سیدالشهدا (علیه السلام) گریه کن.» از خواب بیدار شدم و این برنامه را به مدت یک سال اجرا کردم تا به خدمت آن حضرت نایل آمدم.

 

رحلت


آیت الله حاج محسن خرازی، به نقل از پدرش می گفت: یک روز آقا سید کریم پینه دوز برای خداحافظی به حجره ما آمد. او قرار بود به عتبات عالیات و کربلای امام حسین (علیه السلام) مشرف شود. در حالیکه با ما خداحافظی می کرد گفت: من به کربلا مشرف می شوم ولی از این سفر باز نخواهم گشت. در همان کربلا از دنیا می روم و در همان جا مدفون می شوم!

ما این سخن را در حالیکه دوست نداشتیم آن را باور کنیم، از آقا سید کریم شنیدیم و او به کربلا مشرف شد. بعد از مدتی خبر رسید که آقا سید کریم پینه دوز در کربلا از دنیا رفته است و او را در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) به خاک سپرده اند.

 

 

📚پی نوشت:
۱. مکیال المکارم
۲.کتاب گنجینه دانشمندان، حاج شیخ محمد شریف رازی
۳. زندگینامه آقا شیخ مرتضی زاهد، محمد حسن سیف اللهی ،ص۵۰

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی ارتباط با خدا به نشانی ertebat0bakhoda@

 

 

#امام زمان

#سید کریم پینه دوز

#دیدن امام زمان

#ملاقات با امام زمان

#رحلت سید کریم پینه دوز

#سید کریم محمودی

#آیت الله حاج محسن خرازی

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم وَالعَن اَعدَائَهُم اَجمَعین