فرماندهی امنیت سایبری سپاه پاسداران چیست و چه وظایف و اهدافی بر عهده این نهاد قرار داده شده است؟

 

🔻مرکز بررسی جرائم سازمان‌ یافته سپاه پاسداران در سال٨۶ و به عنوان بخشی از پدافند سایبری سپاه تاسیس شد. رشد قارچ‌گونه جرائم سازمان‌یافته بین‌المللی و سوء استفاده از بستر اینترنت و سایر سامانه‌های ارتباطی و انجام اقدامات تروریستی، جاسوسی اینترنتی، پولشویی و تخریب نظام فرهنگی و اجتماعی جامعه و هتک حرمت و توهین به مقدسات دینی و ارزش‌ های انقلابی از دلایل راه‌اندازی این مرکز به منظور شناسایی و برخورد با جرائم مذکور با هماهنگی قوه قضائیه بوده است.

 

🔻در اواخر سال٩٣ ساختار مجموعه فرماندهی پدافند سایبری بهبود یافت و فرماندهی امنیت سایبری سپاه تشکیل شد تا علاوه بر ادامه روند پیشین، مأموریت‌های جدید خود را برای ارتقای امنیت کاربران فضای مجازی از لحاظ محتوایی و فناوری اجرایی کند.

 

📌پروژه‌های مضلین، فتنه عمیق، دارکوب، مرصاد، چشم روباه، ناصح و عنکبوت بخشی از اقدامات این مرکز است که از طریق سایت گرداب رسانه‌ای شده است. نکته قابل توجه آنکه پایه بخش قابل توجهی از پروژه‌های اجرا شده توسط مرکز، ناشی از گزارش‌های مردمی ارسال شده از طریق این سایت بوده است.

 

📌هدف از ایجاد این مرکز برخورد با تحرکات سازمان یافته داخلی و بین‌المللی و سوءاستفاده از بستر اینترنت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و سایر سامانه‌های ارتباطی جهت انجام اقدامات تروریستی، جاسوسی اینترنتی، پولشویی و تهاجمات فرهنگی و هتک حرمت و توهین به مقدسات دین اسلام و ارزش‌ های انقلاب اسلامی ایران تشکیل شده‌ است و طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در راستای پاسداری از نظام و دستاوردهای آن فعالیت می‌کند.

 

 

کانال سپاه سایبری ایران sepah_cyberi_iran@

 

 

#امنیت سایبری

#امنیت سایبری سپاه پاسداران

#جرائم سازمان یافته

#پروژه های مضلین

#فتنه عمیق

#دارکوب

#چشم روباه

#سایت گرداب

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا صَلَّیتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

اَللهُمَّ بَارِک عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا بَارَکتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی، راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
خداوندا بر محمد و آل محمد برکت نازل فرما، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم برکت نازل فرمودی، به راستی که تو ستوده شده و بزرگواری