بی‌بی‌سی: اسرائیل از اقتدار و محبوبیت حزب‌الله می‌ترسد

 

شبکه دولتی انگلیس ضمن عقده‌گشایی علیه حزب‌ الله لبنان عنوان کرد؛ حزب‌الله می‌تواند با ۱۵۰ هزار موشک و راکت از انواع مختلف، اسرائیل را هدف قرار دهد.


وبسایت بی‌بی سی فارسی نوشت: سیدحسن نصرالله، یک روحانی شیعه است که از بهمن‌ماه سال ۱۳۷۰، رهبری گروه «حزب‌الله» در لبنان را برعهده دارد. نصرالله هم در لبنان و هم در دیگر کشورهای عربی از محبوبیت برخوردار است.


او رابطه بسیار نزدیک و ویژه‌ای با جمهوری اسلامی ایران دارد. به‌ رغم اینکه گروه «حزب‌ الله» در سال ۱۳۷۶ از سوی ایالات متحده در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گرفت، اما نه سران ایران و نه نصرالله هرگز رابطه نزدیکشان را پنهان نکردند.


حمایت ایران از گروه حزب‌ الله لبنان موجب شد تا نصرالله بتواند با شکل دادن یک شبکه درهم‌تنیده و پیچیده از مدارس، بیمارستان‌ها و انجمن‌های خیریه، به بسیاری از شیعیان لبنان خدمات رفاهی و اجتماعی برساند. این سیاست، به یکی از جنبه‌های مهم هویت جنبش سیاسی- اجتماعی شیعیان در لبنان تبدیل شد.


در سال ۱۳۷۹ اسرائیل اعلام کرد که خاک لبنان را به کلی ترک می‌کند و به اشغال مناطق جنوبی این کشور پایان می‌دهد. گروه «حزب‌ الله» این اتفاق را به‌ عنوان یک پیروزی بزرگ جشن گرفت. این نخستین بار بود که اسرائیل، بدون توافق صلح و به شکل یکطرفه، خاک یک کشور عربی را ترک می‌کرد و این در نگاه بسیاری از شهروندان منطقه، یک دستاورد مهم بود.


نصرالله در سال ۱۳۸۲ در جریان مذاکرات با واسطه با اسرائیل، به توافقی برای تبادل زندانی دست یافت که در جریان آن بیش از ۴۰۰ زندانی فلسطینی، لبنانی و شهروندان کشورهای دیگر عربی آزاد شدند.


در تابستان ۱۳۸۵، جنگ میان حزب‌الله و اسرائی ۳۳ روز به طول انجامید. نتیجه این جنگ نیز افزایش محبوبیت نصرالله بود. او در ۶۳ سالگی، نه فقط یک رهبر سیاسی- نظامی منحصربه‌فرد در لبنان محسوب می‌شود، بلکه اعتبار دهه‌ها مبارزه را نیز در کارنامه دارد و از این اعتبار، برای تبلیغ مبانی ایدئولوژیک اسلامگرایی شیعه بهره می‌برد.


بی بی‌سی همچنین از قول جرمی بوئن، سردبیر بخش بین‌الملل خود نوشت: گروه حزب‌الله به ‌طور قابل توجهی قدرتمندتر از گروه حماس است. تخمین زده می‌شود که آنها حدود ۱۵۰ هزار موشک و راکت از انواع مختلف دارند که عمدتا توسط ایران تامین شده و می‌توانند اسرائیل را هدف قرار دهند.


فیلم کوتاه تبلیغاتی سخنرانی نصرالله در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی با یک تبلیغ ساده پخش شد که در آن هیکل یک شخص با عمامه و ریش و انگشتر بزرگی در دست دیده می‌شود. این انگشتر خیلی شبیه به انگشتری است که قاسم سلیمانی، از رهبران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران آن را در دست داشت. بنابراین همه در منطقه ‌این نشانه خاص را می‌شناسند و پیام آن را دریافت خواهند کرد و این باعث می‌شود که اسرائیل واقعا نگران آنچه حزب‌الله می‌تواند انجام دهد، باشد.

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی نابودی اسرائیل حسب سوره اسراء به نشانی twovadeh@

 

 

#اسرائیل

#بی_بی_سی

#حزب_الله

#سید_حسن_نصر_الله

#رژیم_صهیونیستی

#حماس

#طوفان_الاقصی

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ صَلَوَاتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا درود فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از صلوات تو چیزی نماند

 

وَ ارْحَمْ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ رَحْمَتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا رحمت فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از رحمت تو چیزی نماند

 

وَ بَارِکْ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ بَرَکَاتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا برکت فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از برکات تو چیزی نماند

 

وَ سَلِّمْ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ سَلامِکَ شَیْ‌ء

پروردگارا سلام فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از سلام تو چیزی نماند