‍ پيروان آيين يهود بر اين باورند كه در آخرالزمان مسيح حقیقی ظهور می‌كند؛ زيرا حضرت عيسی علیه السلام را پيامبر صادق ندانسته‌اند و براساس عهد عتيق، براى اين ظهور مقدماتی قائلند كه تخريب مسجد‌الاقصی و ساخت معبد سليمان در محل آن و قربانی كردن  و سوزاندن جسد گوساله‌ی سرخ و پخش كردن خاكسترش در محل معبد پیش از ساختن آن، از جمله‌ی اين مقدّمات خواهد بود تا به‌زعم ایشان قوم یهود بر جهان حاکم شود.

 

- افزایش فشار اسرائیل بر مسلمانان در فلسطین اشغالی و طرح یهودی‌ سازی بیت المقدس و اشغال مسجدالاقصی به همین دلیل است که معتقدند زمان قربانی این گوساله در هیکل ابراهیم نزدیک شده و هرچه زودتر باید مسجدالاقصی تخریب شود.

 

- بنا به گزارش کتاب مقدس سپس درگيری عظيمی در منطقه‌ای كه به زبان عبری آن را هرمَجِدّون  می‌خواند‌، پديد خواهد آمد.

 

- در غرب آن محل را  آرماگدون می‌خوانند. در روایات اسلامی نیز احاديث فراوانی وجود دارد که به نبردی مخوف با كشته‌های بسيار عظيم در منطقه‌ی قرقيسيا اشاره می‌کنند.

 

- در اين درگيری‌ یا جنگ جهانی افراد بسياری كشته خواهند شد. اين منطقه در سوریه نزدیک مرز عراق و ترکیه واقع شده است. تعابير عجیبی در کتاب مقدس وجود دارد مثل اینکه لاشخورها شكم‌های خود را از گوشت كشتگان اين جنگ پر خواهند كرد.‌‏

 

- قدرت‌های استكباری دنيای امروز‌ با حضور گسترده‌ی نظامی و لشگر‌كشی در منطقه‌ی خاور‌ميانه، درصدد تقويت موقعیت و توان نظامی خود در اين جنگ می‌باشند.

 

- لازم به ذكر است كه نگرش يهوديان صيهونيست با مسيحيان صيهونيست‌ در این زمینه متفاوت است؛ به‌ طوری‌ كه يهوديان خود را پيروز اين جنگ می‌دانند‌؛

- اما مسيحيان برطبق آنچه در عهد جدیدِ کتاب مقدس آمده بر اين باورند كه به‌طور قطع‌ يهوديان در اين جنگ نابود خواهند شد‌؛ امّا معتقدند برای اينكه پيروزی نهايی نصيب مسيحيان شود‌، می‌بايست اسرائيليان يهودی را آن‌قدر تقويت كرد كه ولو به قيمت نابود شدنشان، در جنگ با مسلمانان‌، توان و قدرت نظامی مسلمانان را هرچه بیشتر بفرسایند و تضعیف کنند تا پس از آن، غرب مسیحی بتواند با تمام قوا‌ی خود، باقيمانده‌ی توان نظامی مسلمانان را از بين ببرد و سلطه‌ى مطلق خود را بر جهان حاكم گرداند تا جهان آماده‌ی بازگشت مسیح شود.

- اشاره و تصریح به این جنگ در كتاب مقدس‌،‌ چه در عهد قديم و چه در عهد جديد‌، قابل ملاحظه است.

 

- کمک جهان مسیحیت و به‌خصوص آمریکا به اسرائیل بر همین مبناست؛ چون آخرالزمان را بسیار جدی گرفته‌اند و منتظر رجعت و ظهور مسیح علیه السلام هستند و می‌کوشند به‌ تعبیر کتاب مقدس، محور شرارت را که به‌زعم ایشان مسلمانان هستند، ازبین ببرند.

▫️بحث خاورمیانه‌ی جدید و تجزیه‌ی کشورهای بزرگ اسلامی و مبارزه همه‌ جانبه با مسلمانان، همه مقدّمه‌ی ورود به آخرالزمان است.

 


📔 جانِ جهان
(پژوهشی نو و جامع در عرصۀ مهدویّت)
     تألیف استاد مهدی طیّب

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی اهل ولاء به نشانی ahlevela_channel@

 

 

#یهودیان

#آرماگدون

#جنگ_آخر_الزمانی

#اسرائیل

#عهد_عتیق

#کتاب_مقدس

#هرمَجِدّون

#مسیح_حقیقی

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ السِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

خداوندا به مقدار علمِ بی پایانت بر فاطمه و پدرش و شوهرش و فرزندانش و رازی که در او قرار داده شده، صلوات و درود بفرست