وارد جنگی شده اند که در آن پیروزی ممکن نیست

 

مهدی محمدی

این سخنان مردخای کدار را بخوانید. او سعی کرده به اسراییلی ها بفهماند وارد جنگی شده اند که در آن پیروزی ممکن نیست چرا که نه با مجاهدان در غزه بلکه با خدای آنها می جنگند.

 « بارها گفته ام که اگر یک دست و یک پای یکی از اعضای حماس آسیب ببیند و فقط دو انگشت در دست دیگرش باقی بماند، بر روی پای دیگرش می ایستد و دو انگشتش را به نشانه پیروزی بالا می برد. چرا؟ چون فرزندان و نوه هایش راهش را ادامه می دهند. چون زنده مانده است و موفق شده است. این تصویر پیروزی است.

ما باید بفهمیم که این تفکر و معیاری متفاوت است... آیه ای در قرآن وجود دارد که می گوید: ان الله مع الصابرین. خداوند با کسانی است که ظرفیت تحمل رنج برای مدتی طولانی را دارند. سعی کنید بفهمید: صبر؛ ما در عبری چنین کلمه ای نداریم. صبر زمانی است که یکی از اعضای حماس دو سه ماه در تونل است و روشنایی روز را نمی بیند. خیلی کم غذا می خورد. بعد با کلاشینکف بیرون می آید و یک یهودی را می کشد. چرا؟ او ظرفیت تحمل کردن دارد و این برای من قابل درک نیست.

شما در داخل حباب اسرائیلی زندگی می کنید. آن ها به خاطر الله زنده هستند. الله با آن هاست. آن ها جهادگر هستند. ما مبارزان راه آزادی هستیم. بله ... ما درگیر جنگی مقدس نیستیم.

ببینید، روزی با زیپی لیونی بحث می کردم. به او گفتم ساختار مذهبی آن ها در این جا غالب است. برای آن ها الله بازیگر اصلی است، اگر تنها بازیگر نباشد. برای آن ها خداوند حتی در میدان نبرد حاضر است. او بازیگری جایگزین است.

و این تفاوتی عظیم در زمینه ظرفیت روانی و ظرفیت کلی و همچنین ظرفیت جسمی است، زیرا ایمان با عواقب جسمی همراه نیست. توان آن ها در این خصوص بی اندازه است.

من نمی گویم ظرفیت اخلاقی ما کمتر اهمیت دارد، اهمیت دارد، اما آن ها در جنگی مقدس هستند. دست کم نیمی از ما نمی خواهیم این را بفهمیم.»

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی نابودی اسرائیل حسب سوره اسراء به نشانی twovadeh@

 

 

#مردخای_کدار

#اسرائیل

#اسراییل

#حماس

#قرآن

#زیپی_لیونی

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ صَلَوَاتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا درود فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از صلوات تو چیزی نماند

 

وَ ارْحَمْ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ رَحْمَتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا رحمت فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از رحمت تو چیزی نماند

 

وَ بَارِکْ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ بَرَکَاتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا برکت فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از برکات تو چیزی نماند

 

وَ سَلِّمْ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ سَلامِکَ شَیْ‌ء

پروردگارا سلام فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از سلام تو چیزی نماند