تثبیت هژمون میانی /اخطار نهایی ایران به آمریکا
 

هفته گذشته نیروی دریایی یمن به رهبری انصار الله توانست با موفقیت یک کشتی تجاری را با سرعت تقریبی 50 کیلومتر در ساعت را با شلیک یک موشک بالستیک ضد کشتی که با سرعت تقریبی 10 هزار کیلومتر در ساعت به سمت هدف خود شیرجه می‌زند را با موفقیت منهدم کند. 
یمنی ها دارای موشک های کروز ضد کشتی تا برد تا 1000 کیلومتر هستند ( به صورت رسمی رونمایی شده) و از موشک های کروز تا برد 2500 کیلومتر هم به‌صورت غیر رسمی استفاده می‌کنند. 
همچنین برادران ایرانی انصار الله دارای تکنولوژی بسیار دقیق پهپادهای انتحاری هستند که براحتی بنادر و اهداف اسرائیلی را تا برد 2500 کیلومتر با موفقیت هدف قرار می‌دهد و از طرف دیگر موشک های بالستیک زمین به زمین بچه های انصار الله با برد 3000 کیلومتر آماده عملیات هستند.
درواقع منظور این است که انصار الله یمن ابزار هایی در بخش پهپادی و موشک کروز دارد که بابت مزایایی که دارند از جمله قیمت کم و دقت بالا، حتی روسیه و چین هم آرزوی داشتن آنها را دارند ولی چرا از موشک بالستیک ضد کشتی استفاده کردند؟ 
اصابت یک موشک بالستیک با سرعت حدود 8 ماخ ان هم به کشتی متحرک با چنین از فاصله 300 کیلومتری نشان دهنده توانایی شناسایی و تکنولوژی بسیار بالای موشکی (نقطه زنی اثبات شده حداقل تا برد 500 ) سیستم شناسایی، مراقبت و نظارت هدف بسیار پیچیده و موفقیت سامانه های هدایت موشکی است. 
فراموش نکنید اگرچه ایران از یمنی ها پشتیبانی فنی می کند، اما تقریبا از ابتدای دهه 1390 شمسی سیاست ایران بر این اصل قرار گرفت که همه زیرساخت های لازم برای ساخت موشک ها در تاسیسات مخفی زیرزمینی در یمن آماده شود آنهم مانند ایران در عمق کوه های یمن و صرفا بعد از آن بود که یمنی ها با چنان محاصره شدید نظامی هر روز در بخش های مختلف موشکی و پهپادی رشد قابل توجهی داشتند. 
این هوشمندی بخش رهبری ایران و پیش‌بینی صحیح جنگ احتمالی علیه یمن کاری کرد که امروز بعد از 8 سال جنگ و تهاجم ائتلاف عربی_عبری_غربی به رهبری آمریکا و عربستان شکست خورده و امروز عربستان حتی بخشی از حقوق سربازان یمنی را پرداخت می‌کند 
صرفا اگر تمام قدرت موشکی و پهپادی یمن را به همین محصولات رونمایی شده هم محدود کنیم که در واقعیت این ها نسل قبلی داشته های یمن است، بازهم چنین ظرفیت تولید و استفاده موثر با منابع محدود در یمن در جهان بی سابقه است و این شاهکار مدیریت ایران را در کنترل و مدیریت منطقه به خوبی نشان می‌دهد. 
فراموش نکنید که امروز در خود یمن مهندسان انصار الله برخی از موشک های بالستیک را اصلاح کرده و به موشک های نقطه زن ضد کشتی با برد 1000 تا 1500 کیلومتر تبدیل کردند، آنها را به رادارهای خاص و جدید مجهز کرده،اسکنرها، تصاویر کشتی ها را با پشتیبانی زیرساخت های نظامی مبتنی بر هوش مصنوعی شناسایی اهدایی ایران شناسایی می‌کنند و به شکار کشتی ها می‌روند. 
درواقع سایر امکانات، ابزارها و روش های قدیمی هدایت موشک در موشک های نسل جدید یمن ناپدید شدند و حتی به گزارش منابع غربی به نقطه ای رسیده اند که موشک می تواند در آن سرعت بالای شیرجه بالستیک خود مستقیماً هدف متحرک را در بین چندین هدف در کنار هم شناسایی کرده  و منهدم نماید. 
اما آیا یمن برای هدف قرار دادن کشتی های تجاری نیازی به استفاده از این سطح از تکنولوژی بالای موشک های بالستیک داشته و نمی‌توانست با موشک های کروز یا پهپاد به کشتی حمله کند؟ 
پاسخ اینجاست که این اقدام تنها یک آزمایش برای یمن و البته بقیه محور مقاومت محسوب می‌شود. زیرا یا همین الان سایر اعضای محور مقاومت اگر نیاز بوده باشد با این سطح از تکنولوژی تجهیز شده اند و یا حداکثر در آینده نزدیک با توجه به تغییر شرایط وضعی آنها به آنها تحویل داده می شود. 
اما آزمایش برای چه هدفی؟ 
قطع یقین بدانید که این اقدام صرفا یک آزمایش و یا شاید حتی یک قدرت‌نمایی برای ناوگان نظامی آمریکا و متحدانش است. 
این عملیات دقیقا بعد از اعلام آمادگی ائتلاف آمریکایی انجام شده و شامل پیام های بسیار مهم و حساسی به دشمن است. 
تصور بفرمایید بجای کشتی تجاری یک ناو هواپیمابر با آن اندازه و ضعف مانور پذیری انتخاب شده باشد. آیا خارج از فیلم های هالیوودی این ناو شانسی برای نجات از چنین موشکی با چنین سرعتی دارد؟ اگر آمریکا به خریت خود ادامه دهد بزودی به پاسخ این سوال خواهیم رسید. 
در حال حاضر ناوگان هواپیمابر USS Dwight D. Eisenhower تنها 280 کیلومتر از قلمرو ‌مشخص شده انصار الله فاصله دارد و با یک حمله چند وجهی همه جانبه موشکی آنهم در حد شلیک چند ده موشک به طور همزمان، فاصله چندانی ندارد.

 

امروز به خاطر مسائل نظامی پیش آمده و اعلام تثبیت هژمون ایران (محور مقاومت) به عنوان هژمون میانی به برخی از اسرار نظامی افشا شده دسترسی پیدا کنیم و به طور قطع یقین داشته باشیم که در آن سوی آب های جنوب یمن،یعنی سواحل اریتره، جیبوتی و سومالی مملو از تیم های اطلاعاتی یمن و ایران است که پایگاه های اصلی آنان در عمق خاک این کشورها وجود دارد این تیم ها به کمک سایر روش های نظارتی پیشرفته امروزی، حرکت همه کشتی ها از جنوب و شمال را مو به مو رصد میکند.
ناو اطلاعاتی ایران در دریای سرخ و زیردریایی‌های ایرانی در خلیج عدن به همراه پهپاد های انصار الله یمن دائماً اهداف جدیدی که پیش‌تر توسط ماهواره ها شناسایی شده را تایید کرده و فرآیند ردیابی دائمی آن را به خوبی انجام می‌دهند
ایران دیروز با این عملیات یک پیام صریح به دنیا فرستاد که اگر آمریکا و ائتلاف تحت امرش بخواهد به یمن چپ نگاه کند به طور قطع استعداد هدف قرار دادن نقطه زن کشتی های یمن  کشتی‌های منطقه به آتش می‌کشد و سپس به سراغ پایگاه های آمریکایی در کشورهای منطقه می‌رود و باز هم اگر لازم باشد اینبار کل جغرافیای محور مقاومت با چنین استعدادی به سراغ کشتی ها و پایگاه های ناتو در فاصله 2500 کیلومتری از نقطه به نقطه جغرافیای محور مقاومت خواهد رفت.
امروز ایران در مرحله تثبیت نهایی هژمون خود به عنوان یکی از سه هژمون بزرگ کنونی و واقعی تاثیر گذار در دنیا است و چیزی به اسم عقب گرد نخواهیم داشت.
کافی است آمریکایی ها خریت کرده و به چشم خواهید دید که به اندازه میزان خریت آنها تنبیه خواهند شد.
صرفا برای دوستانی که درباره واکنش نفوذی های داخلی سوال پرسیده بودند عرض کنم که 40 سال جنگ، فشار اقتصادی، نفوذ، ترور های رسمی و هزینه های مختلف را پرداخت نکردیم که امروز بخاطر جیغ و داد چند توله سگ غربگدا در داخل ایران کوتاه بیاییم.
 

یاعلی 

میلاد رضایی

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی نابودی اسرائیل حسب سوره اسراء به نشانی twovadeh@

 

 

#ایران

#آمریکا

#یمن

#انصار_الله

#موشک

#پهپاد

#موشک_کروز_دریایی

#موشک_کروز_ضد_کشتی

 

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم