در راستای استراتژی اخراج آمریکائی ها از منطقه ، هر روز عراقی ها در چند نوبت پایگاه های آمریکا در عراق و سوریه را هدف قرار می دهند البته چون آمریکائی ها رویین تن هستند حتی خراش هم بر نمی دارند. اما به هر حال این همه روزانه به پایگاه های آمریکا در عراق و سوریه حمله می شود و آمریکائی ها هنوز نتوانسته اند غلطی بکنند. فقط بلینکن را روانه میکنند این ور و آن ور که از طریق این و آن به ایران پیغام بدهند آقاجان ول کنید، نزنید. این جماعت از خودشان نتوانسته اند دفاع کنند بعد میخواهند از اسرائیل در برابر یمنی ها دفاع کنند. این هم از طنزهای روزگار است.پنتاگون گفته است:
"امیدواریم حوثی‌ها متوجه شوند که اگر حملات خود را متوقف نکنند، چه فشاری در معرض آن قرار می‌گیرند و باید به این فکر کنند که آیا با رویارویی با جامعه بین‌الملل با آنچه فراتر از توانایی‌شان است مقابله می‌کنند یا خیر"


البته این بدبخت ها هنوز گیر یمنی ها نیافتاده اند. یمنی ها ایران و عراق و دیگران نیستند که اقداماتشان به جهت حقوقی برایشان تبعات داشته باشد و دو دو تا چهار تای رایج را لحاظ کنند. البته همان طور که از روزهای اول نوشتم ایران و متحدانش به دنبال کشاندن پای امریکائی ها به جنگ هستند و آمریکائی ها هم همان طور که بارها نوشتم مایل به درگیری نیستند چرا که می دانند تمام نقاط استراتژیک دست ایران و متحدانش است و در صورت درگیری، زد و خورد در یک منطقه محدود نخواهد شد. آن وقت است که آمریکایی ها باید از خلیج فارس تا جبل الطارق بجنگند که در توانشان نیست. حالا میگویند یمنی ها باید بدانند در چه فشاری قرار میگیرند و رویارویی با جامعه ملل این طور و آن طور. البته جامعه مللی در کار نیست اما به هر حال یک دفعه بدتر از جنگ سوئز بحران انرژی ایجاد شد ، ناوهایتان را هم زدند ، قیمت نفت سر به فلک کشید می فهمید یک من ماست چقدر کره دارد.

 

 

نقل شده از کانال تحلیلی مازیار شکوری به نشانی maziarshakouri@

 

#ایران

#آمریکا

#عراق

#سوریه

#خلیج_فارس

#جبل_الطارق

#یمن

#حوثی_ها

#بلینکن

#اسرائیل

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ صَلَوَاتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا درود فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از صلوات تو چیزی نماند

 

وَ ارْحَمْ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ رَحْمَتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا رحمت فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از رحمت تو چیزی نماند

 

وَ بَارِکْ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ بَرَکَاتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا برکت فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از برکات تو چیزی نماند

 

وَ سَلِّمْ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ سَلامِکَ شَیْ‌ء

پروردگارا سلام فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از سلام تو چیزی نماند