تحول جدید در جنگ محور مقاومت علیه اسرائیل

 

علیرضا تقوی نیا

 

- امشب مقاومت عراق با یک موشک کروز پیشرفته و دور برد که نام "الارقب" بر آن نهاده اند ، حیفا بندر اصلی اسرائیل را با موفقیت هدف قرار داد.

در خصوص این اتفاق مهم چند نکته باید ذکر شود.

 

1- این موشک از سوی مقاومت عراق "الارقب" به معنای "مرد گردن کلفت" نام نهاده شده که حاکی از تهدید رژیم صهیونیستی توسط این گروههاست.

2- این موشک کروز دوربرد توانسته از سامانه های دفاعی اردن و رژیم صهیونیستی عبور کند و به بخش صنعتی بندر حیفا در غرب فلسطین اشغالی اصابت نماید.

3- نکته مهم تکنولوژیکی این حمله اینست که سامانه های راداری رژیم صهیونیستی این موشک را کشف نکرده و حتی آژیر خطر به صدا در نیامده است‌.

4- این اتفاق یک تحول مهم در جنگ با اسرائیل است زیرا بخش قابل توجهی از تاسیسات مهم و راهبردی اسرائیل شامل پالایشگاه و تاسیسات انرژی در این بندر قرار گرفته و در صورت لزوم می تواند به راحتی هدف قرار گیرد.

5- برخی از حلقه های محور مقاومت به دلیل محذورایت و محدودیاتی که دارند ، نمی توانند با این کیفیت و چنین سلاحی به حیفا حمله کنند و به همین دلیل این وظیفه را مقاومت عراق بر عهده گرفته تا با سلاح های پیشرفته و ویرانگر در صورت لزوم فشار بر تل آویو را افزایش دهند.

6- یکی از راهبردهای دفاعی اسرائیل تکیه بر سامانه های پیشرفته پدافندی است تا با تکنولوژی ، ضعف ها و تنگناهای ژئوپلیتیکی رژیم صهیونیستی را پوشش دهد اما حمله امشب نشان داد که تکنولوژی محور مقاومت بر سامانه های پیشرفته دفاعی اسرائیل غلبه دارد.

7- در پایان ذکر این نکته ضروری است که محور مقاومت در پاسخ به ترورهای اخیر اسرائیل رفتار هیستیریک و غیرعقلانی انجام نمی دهد بلکه همین روند کنونی ۳ ماهه که به فرسایش رژیم صهیونیستی منجر شده را ادامه داده و به تدریج کیفیت و کمیت ضربات خود را افزایش خواهد داد.

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی پارتیزان پلاس به نشانی partisanplus@

 

#عراق

#مقاومت_عراق

#اسرائیل

#حیفا

#الارقب

#موشک_الارقب

#رژیم_صهیونیستی

#محور_مقاومت

 

 

 

اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَهَ وَ النَّصْر

خدایا بر محمد و آلش درود فرست و در فرج و عافیت و پیروزی ولیّت سرعت ببخش.