امارات و عربستان با همراهی آمریکا و انگلیس و مشارکت برخی دیگر از کشورهای عربی و حتی رژیم صهیونیستی ۹ سال شبانه روز با ارتش یمن جنگیدند و در یک نبرد نابرابر تمام تاسیسات و زیرساخت‌هایی که متعلق به ارتش و وزارت دفاع یمن بود با گرای مزدوران فراری و نوکران سعودی در این جنگ تقریباً منهدم و نابود شد. با این حال پیش از شروع جنگ یا چند ماه پس از تصرف صنعا توسط انقلابیون یمنی آنها با استفاده از تجربیات ژنرال‌های انقلابی و همراه بسیاری از تجهیزات و تسلیحات پیشرفته و راهبردی را به تاسیسات زیرزمینی بردند که در دوره علی عبدالله صالح به ویژه برای نگهداری موشک‌های بالستیک و همچنین موشک‌های تاکتیکی توچکا ساخته شده بود.

این تاسیسات زیرزمینی که در گستره جغرافیای یمن شمالی به ویژه در کوه‌های سر به فلک کشیده اطراف صنعا به مدت چند دهه و با مشارکت مهندسان کره شمالی ساخته شده بود در سال‌های پس از پیروزی انقلاب یمن توسط نیروهای مسلح این کشور به ویژه وزارت دفاع گسترش یافت و بیش از ۲۵۰ فروند انواع و اقسام جنگنده و بالگرد، به همراه صدها فروند موشک‌های بالستیک و تاکتیکی به همراه لانچرهای پرتاب، تانک‌های تی ۸۰، سامانه‌های پدافندی و راداری ذخیره، موشک‌های ضد کشتی و پدافندی و تمام آنچه که ارتش یمن فکر می‌کرد باید داشته باشد در این تاسیسات زیرزمینی نگهداری می‌شدند و هزاران هزار حمله هوایی آمریکا و امارات و سعودی هیچ آسیبی به این تاسیسات وارد نکرد.

دولت انقلابی یمن از همان روزهای پیروزی به خوبی می‌دانست که دشمن زیاد دارد و باید از تجربیات ایران در راستای حفاظت از خودش در برابر این دشمنان محافظت کند و به همین دلیل از همان ابتدای پیروزی سیاست پدافند غیرعامل را در پیش گرفت همراه داشت حالا اگر آمریکا و انگلیس فکر کردند که با شلیک ۱۰۰ فروند موشک توانستند قدرت نظامی یمن را نابود کنند یا چیزی از مسائل نظامی نمی‌دانند یا افکار عمومی را احمق فرض کرده‌اند. تمام تسلیحات و تجهیزات یمنی‌ها زیر کوه‌ها قرار دارد. همه آنها در وقت ضرورت به سرعت مستقر شده در چند دقیقه شلیک می‌کنند و تمام... حالا آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها باید منتظر شلیک یمنی‌ها باشند... 

 

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/h043214_yaman14.jpg

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی اخبار سوریه به نشانی syriankhabar@

 

 

#یمن

#آنگلوساکسون_ها

#آمریکا_و_انگلیس

#رژیم_صهیونیستی

#موشک_توچکا

#علی_عبد_الله_صالح

#دولت_انقلابی_یمن

#صنعا

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلی جَمیعِ الاَنْبیاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ وَ عَجِّل فَرَجَهُم