اسرائیل در تله متحدان ایران گرفتار شده است

 

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل معتقد است اسرائیل وارد تله ایران شده و در حال باخت در شطرنج پیچیده ایران است.
این روزنامه نوشت: در حالی که جنگ میان اسرائیل با فلسطین ادامه دارد، ضروری است که سابقه و عوامل آغاز جنگ را درک کنیم و به چند سؤال اساسی بپردازیم، چرا این جنگ در اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد؟ چه کسی پشت آن است؟


آیت‌الله خمینی، در اوایل سال 1979، جمهوری اسلامی ایران را تأسیس کرد. او اصل اساسی «صدور انقلاب ایران» را بنا نهاد... آغوش باز ایران برای فلسطینی‌‌‌ها به سرعت مورد استقبال جهاد اسلامی قرار گرفت. حماس به طور کامل هماهنگ نشد؛ اما در نهایت با حفظ حوزه عملیاتی مستقل، به نمایندگی از «حلقه دوم» تبدیل شد.


سال ۲۰۰۹ به ژنرال جیمز جونز مشاور امنیت ملی آمریکا گفتم اگر ایالات‌متحده لازم بداند که به ایران ضربه بزند، باید یک اتحاد شامل کشورهای عرب و دیگر همتایان ایجاد کند. یک دهه بعد، این اتحاد در قالب توافق ابراهیم شکل گرفت. بزرگ‌ترین کابوس ایران در حال تحقق بود. 
اسرائیل طی سال‌ها، تحت رهبری نتانیاهو عملیات مختلفی را با هدف آسیب‌‌‌رسانی و جلوگیری از فعالیت‌‌‌های هسته‌‌‌ای ایران آغاز کرد. ترور هدفمند، نفوذ اطلاعاتی، حملات سایبری، خرابکاری و آتش‌‌‌سوزی. ایران خشمگین شد و قول داد انتقام خواهد گرفت. در موارد متعددی اقدام به انجام حملاتی کرد که بعضا موفق بودند.


پیش‌‌‌زمینه حمله 7 اکتبر حماس به اسرائیل، تمایل ایران برای انتقام گرفتن از اسرائیل است. اما ایرانی‌‌‌ها از روی غریزه عمل نمی‌‌‌کنند. حمله حماس فقط از نظر انتقام قابل درک نیست.
محرک این جنگ، هدف استراتژیک یعنی سازماندهی یک انفجار منطقه‌‌‌ای بود که یک‌بار برای همیشه تلاش‌‌‌های آمریکا و اسرائیل را برای ایجاد ائتلاف‌‌‌های ضدایرانی با عربستان و دیگر کشورهای عربی از بین می‌‌‌برد.


جنگ غزه، جنگ نیابتی است. این دقیقا همان نقشه‌‌‌ای است که ایران سال‌ها برای حمله حزب‌‌‌الله به اسرائیل برنامه‌‌‌ریزی کرده بود.
فقط به جای هزاران عضو نخبه حماس، طرح اولیه شامل ضربه شدیدتر توسط گروه بسیار بزرگتری از نیروی رضوان حزب‌‌‌الله بود که همزمان با شلیک ده‌‌‌ها‌هزار موشک به اسرائیل نفوذ کنند.
حمله حماس دقیقا شبیه طرح ایران برای مرز شمالی بود. با تمام احترامی که برای حماس قائلم، آنها توانایی طراحی چنین حمله‌‌‌ای، آماده شدن برای آن، آموزش، مسلح شدن، جمع‌آوری اطلاعات و غافلگیری اسرائیل را ندارند. اما این غافلگیری در کتاب‌‌‌های تاریخی بدون اشاره به کمک و برنامه‌‌‌ریزی ایران نوشته خواهد شد.
اسرائیل مستقیما وارد تله ایران شد. ضربه مهیبی که از بازوی کمتر قوی خورد، اسرائیل را بر آن داشت تا قول نابودی حماس را بدهد. اسرائیل دقیقا طبق نقشه ایران عمل می‌‌‌کرد.
اسرائیل نه‌ تنها از طریق کانال‌‌‌های اطلاعاتی قادر به تشخیص نقشه‌‌‌های عملیات نشد، بلکه در شناسایی سیگنال‌‌‌های اطلاعاتی در مورد این موضوع در مقابل حزب‌ الله و ایران نیز ناکام ماند. در نتیجه، این باور غالب وجود دارد که ایران در حمله به اسرائیل دست نداشت.

 

 

ایمان محمدی

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی نابودی اسرائیل حسب سوره اسراء به نشانی twovadeh@

 

 

#اسرائیل

#ایران

#اکتبر

#جنگ_غزه

#حماس

#حزب_الله

#نیروی_رضوان

#آیت_الله_خمینی

#نتانیاهو

 

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم