هلاکت عامل اصلی رژیم صهیونیستی در شمال عراق

 

در حملات موشکی چند شب پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقر تروریست‌ها، منزل « پیشرو دزایی»، تاجر بزرگ وابسته به خانواده صهیونیست بارزانی و رئیس شرکت امنیتی «فالکون» در شهر اربیل مرکز استان اربیل در شمال عراق هدف قرار گرفته و به همراه چند نفر دیگر کشته شده است. بر اساس این گزارش پسر این دزایی نیز به شدت زخمی شده که البته دیگر به درد داشت و زندگی نمی‌خورد.

  

دزایی رئیس شرکت فالکون بوده و او در واقع پوشش موساد و مسئول محافظت از این سازمان در اربیل  و همچنین مسئول حمایت‌های لجستیکی از آن‌ها نیز بوده است. مقر رسمی شرکت فالکون در مصر است و این شرکت به همراه شرکت‌های دیگر وظیفه و مسئولیت مشخص کردن پایگاه‌ها و اهداف از طریق پلاک خودروها و فناوری‌های دیگر را  برعهده دارند.

 

یکی دیگر از مهمترین این شرکت‌ها، شرکت EIA است که یک آژانس اصلی وابسته به سازمان آمار آمریکا به شمار می‌رود و مسئول جمع‌آوری، تحلیل و نشر اطلاعات است. این شرکت، شریک اساسی شرکت فالکون است که رئیس آن در بمباران مقر موساد کشته شد. با این حال، او به واسطه ثروتی که از ناحیه مزدوری برای صهیونیست‌ها به دست آورده بود، به یک پیمانکار بزرگ ساختمانی در شمال عراق تبدیل شده بود.

 

در این میان برخی منابع تاکید کرده‌اند که دزایی مسوول اصلی تامین مالی اقدامات تروریستی در ایران بود. در حملات چند سال پیش، مسئولان امنیتی ایران مستندات بسیاری را به نچیروان بارزانی در مورد همکاری گسترده خانواده‌اش با رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به امنیت ایران از طریق تجمیع، تحریک، تمویل و آموزش تروریست‌های جدایی‌طلب ضدایرانی ارائه کرد که در بخشی از این مستندات به وضوح نام پیشرو دیده می‌شد.

 

با این حال، پیشرو به عنوان حلقه وصل موساد با گروه‌های تروریستی در داخل ایران و حتی عراق و سوریه نقش مهمی در خرابکاری و ترور در ایران داشت. بخشی از تجهیزات ترور شهید فخری‌زاده با هدایت و کمک او وارد ایران شد و تروریست‌هایی که قصد داشتند کارخانه هواپیماسازی اصفهان را منهدم کنند، با وساطت وی جذب و توسط صهیونیست‌ها در آفریقا آموزش دیده و سپس راهی ایران شدند.

 

با توجه به خوش‌خدمتی دزایی به صهیونیست‌ها، نفت قاچاق و ارزان که از سوریه و عراق غارت می‌شد توسط وی به صهیونیست‌ها فروخته می‌شد و درصد خوبی دریافت می‌کرد که باعث افزایش تصاعدی ثروت او شد. دزایی همچنین روابط بسیار نزدیکی با خانواده اردوغان داشت و با پسر و داماد او در قاچاق نفت و آثار باستانی عراق مشارکت گسترده‌ای داشت. در حمله چند سال پیش در ویلایی در اطراف اربیل که مقر موساد بود، مسئول بخش ایران در میت که برای جلسه حاضر شده بود، کشته شد.

 

در گزارش‌های بعد تلاش خواهیم کرد چند نقطه دیگر که ایران با موشک‌های قدرتمند خود هدف قرار داد را هم بررسی کنیم. اما زدن دزایی و انهدام ویلای گرانقیمتش که تجهیزات بسیار گرانقیمتی هم در آن وجود داشت نباید ضربه نهایی باشد و باید ابتدای یک راه دور و دراز باشد. ایران باید همه مستنداتی که نشان از حضور و رفت و آمد موساد در اربیل دارد و همکاری نزدیک خانواده صهیونیست بارزانی با صهیونیست‌های اشغالگر را منتشر کند تا آن‌ها بیش از این مزخرف‌گویی نکنند. 

 

 

 

 

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی اخبار سوریه به نشانی syriankhabar@

 

 

#شمال_عراق

#هلاکت_عامل_موساد

#پیشرو_دزایی

#بارزانی

#فالکون

#ترور_شهید_فخری_زاده

#مقر_موساد

#حمله_موشکی_به_اربیل_عراق

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلی جَمیعِ الاَنْبیاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ وَ عَجِّل فَرَجَهُم