مردانگی به سبک یمنی ها

03:30 1402/11/01 - یوری بویکا

مردانگی به سبک یمنی ها

 

یکی از خبرهای مهمی که یکی دو روز اخیر در میان اخبار مربوط به انتقام سپاه از صهیونیستها و تکفیری ها گم شد، این بود که آمریکا پشت پرده و احتمالا از طریق کشور عمان به رهبران یمن پیغام داد اگر از عبور و مرور کشتی ها به سمت فلسطین اشغالی جلوگیری نکنید، دولت صنعا را به رسمیت خواهیم شناخت!

در این خصوص چند نکته به ذهن میرسد که پرداختن به آن خالی از لطف نیست. نکته اول قدرت و تاثیرگذاری یمنی ها است. همان یمنی که بعضی ها میگفتند اقداماتش علیه اسرائیل هیچ تاثیری نخواهد داشت؛ اما مرور زمان ثابت کرد نه تنها اثر دارد که حتی میتواند دشمن را وادار به دادن امتیاز هم کند.

نکته مهم بعدی قدرت یمنی ها است که آمریکا و اسرائیل را وادار به مطرح کردن چنین پیشنهادهایی نموده است. زیرا اینها اگر توان سرکوب انصارالله را داشتند کار را یکسره میکردند و اساسا به گزینه التماس روی نمی آوردند!

لازم است بدانیم به رسمیت شناختن گروهی که در کشوری قدرت را به دست میگیرد، آن هم از سوی آمریکا که تقریبا تمام نهادهای بین المللی و بسیاری کشورهای تاثیرگذار در جامعه جهانی متاثر از خواسته های او هستند، میتواند برای آن گروه یا دولت یک اتفاق بی نظیر و وسوسه برانگیز باشد.

کما اینکه طالبان پس از به دست گرفتن قدرت در افغانستان در به در به دنبال رسمیت بخشیدن دولت خود است اما هیچ کشوری تاکنون زیر بار آن نرفته است. لذا نکته مهم بعدی این است که انصارالله یمن با رد این درخواست وسوسه انگیز به همگان ثابت کرد شرفِ عدالت طلبی و مبارزه با ظلم را بر تایید کشور ظالمی نظیر آمریکا ترجیح میدهد و حاضر نیست بخاطر تثبیت قدرت و تایید و شناسایی توسط زورگویان عالم به مظلوم پشت کند.

آنها ثابت کردند هدفی جز نجات غزه ندارند و از این خواسته خود نیز به هیچ قیمتی کوتاه نمی آیند. یمن قدرت امروز خود را مدیون ایمان خالص به خدا میداند و این عزت را با هیچ چیز دیگری معاوضه نمیکند. این فقط یکی از اجزای محور مقاومت است که اینگونه آمریکا را به چالش کشیده و در یک بن بست استراتژیک قرار داده است، همانطور که فلسطینی ها در غزه صهاینه را به یک باتلاق عظیم کشانده اند.

نه آمریکا و نه اسرائیل حالا قادر نیستند آبرومندانه از منجلاب غرب آسیا بیرون بیایند و راهی جز پذیرش مفتضحانه شکست پیش رویشان نیست. آنها با قومی طرفند که پیروان راستین پیغمبر اسلام و ائمه اطهارند و تا پای جان ایسنادگی کرده و از عقیده خود دفاع مینمایند و شرف و انسانیت را به زر و سیم دنیا نمیفروشند.


عبدالرحیم انصاری

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی نابودی اسرائیل حسب سوره اسراء به نشانی twovadeh@

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/k679672_yaman13.jpg

 

 

#یمن

#مردانگی_یمن

#صنعا

#آمریکا

#طالبان

#انصار_الله

#عبدالرحیم_انصاری

 

 

 

اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَهَ وَ النَّصْر

خدایا بر محمد و آلش درود فرست و در فرج و عافیت و پیروزی ولیّت سرعت ببخش.