آمریکا و انگلیس در یک اشتباه راهبردی و بسیار خطرناک وارد جنگ مستقیم با یمنی‌ها شدند به این امید واهی که یمنی‌ها ترسیده و پا پس بکشند، اما پاسخ‌های پیاپی یمنی‌ها و پایمردی آن‌ها و تهدید متقابل باعث شد تا کاخ سفید خودش را در آستانه جنگی ببیند که هیچ افقی از پیروزی در آن دیده نمی‌شد. حمله سنگین موشکی و پهپادی ارتش یمن به ناوهای امریکایی و اصابت یکی از این ناوهای جنگی که با سانسور شدید ارتش امریکا مواجه شد، به جنگ‌طلبان امریکا فهماند که دست یمنی‌ها پر، اراده‌ آن‌ها پولادین و عزم‌شان جزم است.

 

آمریکایی‌ها حریف هر طرف یا کشوری نشوند مانند بوزینه به سراغ اقدامات بچه‌گانه و عقیم روی می‌آورند که یکی از آن‌ها تهیه لیستی با عنوان تروریسم است. حالا هم گفته‌اند که می‌خواهند انصارالله را در لیست گروه‌های تروریستی قرار بدهند. پیش از این دولت ترامپ هم این اشتباه را کرد و کمی بعد دولت بایدن آن را اصلاح کرد چرا که می‌دانست چه غلطی کرده است. همانگونه که سپاه پاسداران ایران را در لیست تروریسم قرار دادند و ناچار هستند به شکل مداوم با این نیرو در تنگه هرمز و خلیج فارس روبه‌رو شوند، همین مورد هم در باب المندب و دریای سرخ با انصارالله خواهند داشت.

 

این اقدام به شدت به ضرر امریکا تمام می‌شود. امریکایی‌ها می‌خواهند از باب المندب و دریای سرخ عبور کنند و این منطقه به صورت کامل تحت کنترل و اشراف یمنی‌ها است. در درازمدت خواهیم دید که طرف آمریکایی بابت این اقدام چقدر ضرر خواهد کرد. یمنی‌ها 10 سال است تحت تحریم بوده و محاصره هستند؛ فقط مانده بود جنگ مستقیم آمریکا و انگلیس علیه آن‌ها که این هم انجام شد. قرار گرفتن یمنی‌ها در لیست تروریسم دولت تروریست آمریکا باعث افزایش محبوبیت آن‌ها در میان کشورهای عربی و اسلامی خواهد شد و انگیزه آن‌ها برای مبارزه با امریکا را چند برابر خواهد کرد.

 

قرار دادن انصارالله در لیست گروه‌های تروریستی معنایی جز شکست امریکا در همه حوزه‌ها از یمنی‌ها ندارد. کشوری که قدرت دارد، پیروز است، دست بالا را دارد به سراغ چنین گزینه‌هایی نمی‌رود، رفتن به سراغ این گزینه‌ها یعنی شکست در عرصه نظامی و اطلاعاتی. خواهیم دید که از این به بعد کشتی‌های امریکایی برای عبور از باب المندب و دریای سرخ به چه مصیبتی گرفتار خواهند شد. جنگ علیه غزه دیر یا زود به پایان خواهد رسید، اما جنگ یمن با آمریکا ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/q923839_yaman19.jpg

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی اخبار سوریه به نشانی SyrianKhabar@

 

 

#یمن

#آمریکا

#انگلیس

#باب_المندب

#تنگه_باب_المندب

#دریای_سرخ

#تطمیع

#تهدید

#محاصره_اقتصادی

#انصارالله

 

 

 

اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَهَ وَ النَّصْر

خدایا بر محمد و آلش درود فرست و در فرج و عافیت و پیروزی ولیّت سرعت ببخش.