حمله به پایگاه آمریکایی الرُکبان اردن چه معنایی دارد؟

 

علیرضا تقوی نیا

 

1- اردن کشوری است دارای امنیت بسیار عالی که هم با رژیم صهیونیستی همکاری دارد و هم دارای روابط نزدیک با آمریکا و انگلیس است.

2- پایگاه آمریکایی الرُکبان در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن در نزدیکی التنف است که دیروز هدف حمله پهپادی قرار گرفته و آمریکایی ها ۳ کشته و ۲۴ زخمی از نیروهای خود را معترف شده اند.

3- برای اولین بار است که پایگاه آمریکا در اردن هدف حمله مقاومت عراق قرار گرفته و سامانه های پدافندی پیشرفته نیز نتوانسته اند مانع از اصابت پرتابه ها شوند.

4- هر چه که از جنگ در غزه می گذرد، محور مقاومت برگه های جدیدی را علیه آمریکا و اسرائیل رو می کند و در حال افزایش تدریجی فشارها به عامل و حامی اصلی جنایت در آن باریکه است.

5- حمله دیروز نشان داد آمریکا به طور جدی دچار بن بست راهبردی شده است و نمی تواند با تهدیدات نامتقارن محور مقاومت در یمن، سوریه ، عراق و اردن مقابله کند.

6- پهپادهای تهاجمی به عنوان یک عامل و متغیر جدید در تحولات منطقه نقش پررنگی دارند و نکته مهم اینست که محور مقاومت با به دست آوردن تکنولوژی های پیشرفته، توانسته آمریکا را به شدت دچار استیصال نماید.

7- این حمله نشان داد ، آمریکا هزینه های جنایات اسرائیل را پرداخت خواهد کرد و بایدن اگر خواستار پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری است، باید جنایات صهیونیست ها در غزه را کنترل کرده و پایان دهد.

8- مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن برای آمریکا اهمیت ژئوپلیتیکی دارد و اتفاقا محور مقاومت قصد دارد ایالات متحده را از این نقطه بیرون کند تا بتواند کریدور تهران-بغداد-دمشق-بیروت را از نزدیکترین مسیر راه اندازی نماید.

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی علیرضا تقوی نیا به نشانی taghaviniaa@

 

 

#الرکبان

#حمله_به_پایگاه_آمریکا_یی_الرکبان

#اردن

#پایگاه_التنف

#رژیم_صهیونیستی

#علیرضا_تقوی_نیا

#کانال_تلگرامی_علیرضا_تقوی_نیا

 

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم وَالعَن اَعدائَهُم اَجمَعین