آن سه کشتی که یمنی‌ها زدند...

22:55 1402/11/15 - یوری بویکا

آن سه کشتی که یمنی‌ها زدند...

 

ایده‌های مطرح شده برای پایان جنگ در شمال فلسطین اشغالی، ایده‌های مربوط به خود این رژیم است که فقط منافع خودش را در آن می‌بیند. صهیونیست‌ها بر این باور هستند که حالا که هزینه جنگ را داده، در جهان به شدت منفور شده، دادگاه بین‌المللی علیه آن‌ها وارد عمل گردیده، یمنی‌ها راه را برآن‌ها بسته، از همه طرف تحت فشار هستند و فقط امریکا و انگلیس و برخی کشورهای منافق به حساب اسلامی و اروپایی از این رژیم حمایت می‌کنند، بهتر است که حمله‌ای هم به لبنان کرده و ضربه‌ای اساسی به حزب‌الله و زیرساخت‌های مقاومت وارد کنند.

 

این ایده جدید نیست، بلکه سال‌ها روی آن تمرین و سرمایه‌گذاری شده است. در این مورد گفته می‌شود که رژیم مهمات کافی برای اینکار در اختیار ندارد چرا که بیشتر مهماتی را که ذخیره داشت و امریکا از طریق هوایی ارسال کرده بود، استفاده کرده و برای جنگ با لبنان به مهماتی بیش از دو برابر آنچه روی سر مردم غزه ریخت، لازم است چرا که منطقه جنوب لیتانی چهار برابر باریکه غزه بوده و به گفته صهیونیست‌ها مراکز حزب‌الله به شدت حفاظت‌شده هستند. بنابراین امریکایی‌ها اقدام سه ارسال سه کشتی مهمات از پایگاه‌های خود در جزیره دیه‌گوگارسیا و شرق دور به این رژیم کردند.

 

برخلاف ادعای مقامات امریکایی که می‌گویند هیچ مهماتی را برای این رژیم ارسال نکرده‌اند، اما سه فروند کشتی پر از مهمات و تجهیزات از انبارهای امریکا در این مناطق قرار بود از باب المندب و دریای سرخ عبور کنند و خود را به بنادر این رژیم برسانند  که به تیر غیب گرفتار شدند. یکی از این کشتی‌ها که متعلق به وزارت جنگ امریکا بوده و یک کشتی شناسنامه دار است در خلیج عدن هدف چند تیر موشک قرار گرفت و در همانجا متوقف شد؛ هر چند وزارت جنگ امریکا مدعی بود که این کشتی آسیب چندانی ندیده و در حال ادامه دادن مسیر خود است!

 

دو کشتی دیگر هم که متعلق به گروه مرسک دانمارک بودند قرار بود صدها کانتینر پر از سلاح و مهمات را از باب المندب و دریای سرخ به سرزمین‌های اشغالی برساند، چرا که دور زدن دماغه امید نیک و عبور از دریای مدیترانه مستلزم 21 روز دریانوردی بیشتر بود که این زمان برای صهیونیست‌ها وقت تلف کردن بود و آن‌ها این مهمات امریکایی را برای تداوم جنایت‌های خود لازم داشتند. به همین دلیل این دو کشتی بزرگ با اسکورت شش ناو امریکایی و انگلیسی قرار بود که از تنگه باب المندب عبور کنند که در ابتدا سه تیر موشک بالستیک به سمت آن‌ها شلیک می‌شود. این تیرها، تیر هشدار بودند که در اطراف این سه کشتی فرود آمدند و امریکایی‌ها حتی یکی از آن‌ها را هم هدف قرار ندادند.

 

یمنی‌ها که اطلاعات بسیار دقیق و بدون خدشه‌ای از محموله‌های کشتی‌ها در اختیار داشته و به صورت ریز و لحظه‌ای آن‌ها را زیر نظر دارند، پس از بی‌توجهی به این شلیک‌ها، چند تیر موشک دیگر شلیک کردند که هدف این بار ناوهای امریکایی بود. ارتش یمن با اطلاع از محموله مهمات این دو کشتی، از ترس آنکه مبادا با انهدام آن‌ها مسیر کشتیرانی بین‌المللی بسته شود، به جای این دو کشتی ناوهای امریکایی را هدف قرار دادند که یکی از این ناوها باوجود تلاش بی حد و حصر جنگنده‌ها و سامانه‌های پدافندی هدف قرار گرفت. شاهدان عینی که از نزدیک این درگیری دو ساعته را گزارش داده‌اند در مورد فرار دو کشتی باری و 5 ناو دیگر امریکایی روایت دقیقی ارائه کردند.

 

بنابراین، رژیم صهیونیستی که برای حمله احتمالی به لبنان باید مهمات امریکایی دریافت می‌کرد، حالا دست خالی مانده و یمنی‌ها با حضور به موقع و نقش‌آفرینی صحیح و اشراف کامل بر حرکت کشتی‌ها توانستند ضربه‌ای تاریخی و سنگین به این رژیم جعلی و امریکا وارد کنند. در واقع، پس از حملات هفته گذشته مشترک امریکا و انگلیس، یمنی‌ها برای آنکه به این دو نشان دهند که هدف قرار دادن ناوهای این دو را دارند، این ماموریت را انجام دادند. امریکا و انگلیس برای تداوم جنایت این رژیم در منطقه با مشت محکم و دستان بلند یمنی‌ها مواجه شده‌اند. از این سه کشتی، فقط کشتی‌های شرکت مرسک می‌توانند با دور زدن دماغه امیدنیک خود را پس از 21 تا 25 روز دیگر به سواحل فلسطین اشغالی برسانند که آن هم ممکن است پیش از رسیدن به این بنادر گرفتار تیر غیب شوند. 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی اخبار سوریه به نشانی syriankhabar@

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/w80288_yaman31.jpg

 

عبدالباری عطوان تحلیل گر‌ برجسته عرب:

غیر از ⁧یمن یک کشور از جمله چین و روسیه به من نشان بدهید که جرأت کند یک کشتی آمریکایی را هدف قرار دهد، همانطور که امروز در دریای سرخ اتفاق  افتد؟

 

 

 

#یمن

#فلسطین_اشغالی

#رژیم_صهیونیستی

#مرسک_دانمارک

#امریکا_و_انگلیس

#عبدالباری_عطوان

#چین_و_روسیه

#کانال_اخبار_سوریه

#کانال_تلگرامی_اخبار_سوریه

 

 

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم