روسیه ستیزان در جمهوری اسلامی
نگران شکست ناتو و اسرائیل اند

 

سرنوشت دو جنگ اوکراین و غزه با سرنوشت جهان و ایران گره خورده است. هر قدر پیروزی روسیه بر ناتو در جنگ اوکراین و شکست اسرائیل در غزه نمایان تر می شود حامیان ناتو و اسرائیل در جهان و ایران رفتارهای از یکسو جنون آمیزتر و از سوی دیگر وحشت زده تری از خود نشان می دهند. 
تلاش برای استقرار واحدهای ۹۰ هزار نفره ناتو در مرز اوکراین به قصد مداخله سریع در آن کشور تحت عنوان مانور نظامی، ایجاد تنش در اطراف چین به بهانه تایوان، گسترش جنگ با یمن در دریای سرخ و تهدیدهای اسرائیل علیه لبنان و دیگر کشورهای منطقه همه بخشی از این رفتارهاست.


همه آن جبهه ای که در جهان از ناتو در برابر روسیه حمایت می کردند و می کنند در غزه نیز حامی اسرائیل دربرابر فلسطینی ها هستند بدون هیچگونه استثنایی. دلیل آن هم روشن است. همان جبهه ای که به اوکراین کمک مالی و نظامی می کند و رهبران همان کشورهایی که مدام با زلنسکی دیدار و از او حمایت می کنند همان جبهه و رهبرانی هستند که به دیدار نتانیاهو رفتند و سنگین ترین کمک های نظامی و تسلیحاتی را روانه اسرائیل کردند. همان کشورهای غربی که رسانه ها و مراکز فرهنگی روسیه را تعطیل کردند، حمایت از فلسطینی ها و مخالفت با اسرائیل را بعنوان یهودستیزی مورد پیگیرد قرار می دهند. بنابراین نمی توان در غزه مخالف اسرائیل بود و در اوکراین طرفدار ناتو. شکست اسرائیل باعث تضعیف آن جبهه ای می شود که در اوکراین علیه روسیه می جنگد.


تنها استثنایی که ظاهرا در جهان وجود دارد ایران است که حامیان آشکار و غیر آشکار پیروزی ناتو بر روسیه خود را متعهد به سیاست خارجی جمهوری اسلامی دربرابر اسرائیل نشان می دهند. ولی همه شواهد نشان می دهد که این جبهه جهانی در ایران همان محتوایی را دارد که در بقیه کشورهای جهان دارد و طرفداران پیروزی ناتو در اوکراین مانند همگنان خود در جهان عمیقا خواهان شکست مقاومت فلسطین از اسرائیل هستند. تفاوت در اینجاست که در ایران این را نمی توانند صریح بگویند. هم بدلیل اشتراک های مذهبی و تاریخی میان ایران و فلسطین، هم بدلیل ابعاد جنایات اسرائیل در غزه و هم بدلیل مغایرت آن با سیاست خارجی رسمی جمهوری اسلامی و کمک های آن به حامیان مقاومت فلسطینی.  


مکنونات قلبی جبهه طرفدار ناتو را در درجه اول می توان از نحوه تبلیغات آنها درباره جنگ غزه دید. مانند ذوق زدگی روزنامه دنیای اقتصاد درباره حمله آمریکا به یمن که آن را به "پیچیده شدن نسخه یمن" تعبیر کرد، همان آرزوهایی که در آغاز جنگ اوکراین نیز داشتند و از پیچیده شدن نسخه روسیه توسط ناتو یا از کشف کودتاهای خیالی علیه پوتین، دستگیری، خودکشی، بیماری یا محاکمه او سخن می گفتند. 


در عین حال، مجموع نگاه هواداران ایرانی پیروزی ناتو در اوکراین به جنگ غزه از روز نخست در حول دادن هشدار به کشیده شدن پای ایران به جنگ بوده که درواقع منظور از آن ترویج پندار امکان کنار کشیدن ایران از این جنگ و تنها گذاشتن جبهه مقاومت فلسطینی و در نهایت پیروزی اسرائیل است. هدف از این هشدارها ایجاد وحشت و مانع شدن از پشتیبانی مردم از کمک ایران به سازمان ها و گروه های مقاومت فلسطینی است. 


ولی سویه اصلی حمایت از اسرائیل در ایران اینها نیست بلکه تبلیغ و ترویج روسیه ستیزی است. به موجب روشی که آنها دارند: اگر نمی شود صریحا از غرب، از ناتو و یا اسرائیل در جنگ غزه حمایت کرد باید بطور معکوس به روسیه حمله کرد. از اینجاست که حامیان ناتو و اسرائیل در ایران عملا به بخش رسانه ای تلویزیون ایران اینترنشنال و در واقع اسرائیل اینترنشنال در روسیه ستیزی تبدیل شده اند. این روسیه ستیزی، هم در پیوند با امید به پیروزی ناتو بر روسیه در اوکراین است و هم با هدف مانع شدن از همکاری های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان ایران و روسیه. طرفداران ناتو و اسرائیل در ایران نه تنها می خواهند با جلوگیری از همکاری ایران و روسیه موضع نظامی ایران دربرابر غرب و اسرائیل را تضعیف کنند و آن را ناگزیر از قطع پشتیبانی از مقاومت فلسطین و همکاری با آمریکا کنند، بلکه مانع از بهبود وضع اقتصاد ایران و افزایش مبادلات و ارتباطات با بریکس و شانگهای و اتحادیه اوراسیا شوند. 


روسیه ستیزی در حال حاضر شکل عمده و پنهان حمایت از اسرائیل در ایران است. هرکس که نمی تواند رسما از پیروزی اسرائیل علیه مقاومت فلسطین دفاع کند به روسیه حمله می کند و هرقدر شرایط در منطقه بیشتر به زیان اسرائیل تغییر می کند جنون روسیه ستیزی نیز بیشتر می شود و در آینده باید شاهد شدت گرفتن بیشتر این جنون بود.

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی نابودی اسرائیل حسب سوره اسراء به نشانی twovadeh@

 

 

#اکراین

#غزه

#ناتو

#روسیه

#اسرائیل

#زلنسکی

#ایران_اینترنشنال

#اوکراین

#پوتین

#فلسطین

 

 

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ صَلَوَاتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا درود فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از صلوات تو چیزی نماند

 

وَ ارْحَمْ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ رَحْمَتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا رحمت فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از رحمت تو چیزی نماند

 

وَ بَارِکْ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ بَرَکَاتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا برکت فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از برکات تو چیزی نماند

 

وَ سَلِّمْ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ سَلامِکَ شَیْ‌ء

پروردگارا سلام فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از سلام تو چیزی نماند