تحلیل اختصاصی 
تحلیل کوتاه

 

بریتانیا، یا بهتر است بگوییم تیم هیلاری_سیا ، پیشنهاد استقرار پرسنل ناتو در ساحل راست دنیپر و حفاظت از استقلال اوکراین را دادند.
این کار به عنوان بزرگترین مجموعه تحرکاتی ناتو در اروپای شرقی از زمان آغاز جنگ سرد تلقی می‌شود.
آنها می خواهند نیروهای اروپای شرقی با ده ها هزار سرباز در اوکراین مستقر شوند.


در واقع هدف آنها این است کل نیروی نظامی و جمعیت باقی مانده اوکراین را به شرق سوق داده و در صورت حمله روسیه به آن سوی دنیپر، درگیری بین ناتو و روسیه ایجاد شود و هم از این افراد به عنوان سپر انسانی استفاده شود.
یادتون هست که در مورد سفر نولند به اوکراین چی گفته بودم؟ دقیقا شایعه شده که پس از ورود نولاند، این موضوع به صورت ناگهان مطرح و تصویب شده است. 
بریتانیا در حال حاضر 20 هزار سرباز در شرق اروپا مستقر می کند. 


حتی امروز شایعاتی مبنی بر رفتن آن به یمن و یا ساحل مقابل باب المندب هم شنیدم البته شایعات مبنی بر رفتن به سمت اوکراین اعتبار بسیار بیشتری دارد خصوصا اینکه بریتانیا مصوب کرده بود که بی سر و صدا 20 هزار نیرو به مرزهای لهستان بفرستد 
این احتمال بالاست که آنها با یک نیروی 50 هزار نفری از نیروهای کشورهای اروپای شرقی تجمیع شوند. 


قرار است این نفرات در ابتدا با لباس سربازان اوکراینی در امتداد سواحل دنیپر و شهرهای اوکراین پراکنده شوند،بعد از آن تلاش می کنند روسیه را تحریک کرده و وادار به حمله به شهر ها کنند، آنگاه در شهرها با آغاز جنگ های شهری بتوانند خسارت زیادی به روسیه زده و سپس با ایجاد خشم و نفرت بیشتر در جوامع غربی بابت کشته شدن سربازان آنها، شرایط شروع جنگ اصلی ناتو با روسیه تضعیف شده را محیا کنند.
در واقع ترس فروپاشی اوکراین و گسترش روسیه به مرزهای شرقی اروپا باعث شده رهبران غربی معتقد باشند باید حتما جنگی همه جانبه را به طرق مختلف آغاز کنند، در عین حال پیش از شروع جنگ باید کارهایی مانند خرابکاری در پشت جبهه روسیه، انفجار بمب کثیف در اوکراین، روسیه و حتی (خاورمیانه‌)غرب آسیا به همراه حملات با پرچم دروغین را به تعداد زیادی انجام دهند. 


کاملا مشخص است که کانون قدرت هیلاری_سیا در آمریکا خواهان جنگ در اروپای شرقی است. کانون دیگر قدرت دیگر در آمریکا هم در آنجا و هم در خاورمیانه خواهان جنگ است و همانطور که می‌بینید فصل مشترک این دو کانون اصلی قدرت آمریکا آغاز جنگ های گسترده است. 
در بخش سیاست آمریکا هم تمرکز دموکرات ها بر اروپا است، اما تیم جمهوری خواهان چین را در اولویت قرار می دهد.
قطعا تیم طرفدار جنگ در جمهوری‌خواهان  خواهان جنگ در خاورمیانه است، اما آنان یک جنگ کوتاه و سریع می‌خواهند تا در کوتاه مدت کار تمام شده زیرا می‌خواهند بر چین تمرکز کنند.


کانون های قدرت اقتصادی آمریکا که با نماد وال‌استریت شناخته می‌شود تا حد زیادی مخالف وقوع یک جنگ منطقه ای یا تمام عیار است، زیرا نگران است که این جنگ می تواند شرایط تجاری و مالی ضعیف شده را بدتر کند.
کانون های قدرت متصل به صنعت و مجموعه صنعتی نظامی در پس زمینه همه اینها به جنگ افروزی ادامه می دهند و به هر طریقی سعی می کنند از ترس ایجاد شده جنگ از اروپا بهره برداری کنند و محصولات خود را با ترس از آمدن روسیه و چین بفروشد.

همانطور که می‌بینید هر جناح یا کانون قدرت جداگانه عمل می کند، بلاتکلیفی و بی نظمی جدی و زیادی وجود دارد. 
با افزایش ترس آمریکا از از دست دادن قدرت و بحران هژمونی خود و با ظهور جهان چندقطبی جدید و از همه مهتر وجود تضاد عمیق بین منافع داخلی کانون های قدرت با منافع ملی آمریکا ، احتمال شروع جنگ های منطقه ای به شدت افزایش یافته  است. 

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی ایران، شهر خورشید به نشانی IRAN_CITYOFSUN@

 

 

 

#ناتو

#اوکراین

#اروپای_شرقی

#بریتانیا

#دنیپر

#جنگ_سرد

#هیلاری_سیا

#کانال_ایران_شهر_خورشید

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا صَلَّیتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

اَللهُمَّ بَارِک عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا بَارَکتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی، راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
خداوندا بر محمد و آل محمد برکت نازل فرما، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم برکت نازل فرمودی، به راستی که تو ستوده شده و بزرگواری