فضیلت عجیب روزه ماه مبارک رجب

18:25 1402/11/17 - یوری بویکا

 فضیلت عجیب روزه ماه مبارک رجب


از ثوبان غلام پیامبر (صلوات الله علیه و آله) نقل شده که گفت :


ما جمعی در خدمت پیامبر (صلوات الله علیه و آله) بجایی می رفتیم عبورمان به گورستانی افتاد، حضرت اندکی در میان قبرها بایستاد و سپس به راه افتاد. من عرض کردم توقف شما در قبرستان به چه خاطر بود؟

حضرت سخت گریه کرد و ما نیز محزون و گریه کردیم، سپس فرمود:
ای ثوبان اینان در قبرهایشان معذّبند آنچنان که من ناله آنها را شنیدم و دلم به حالشان به رحم آمد و از خدا خواستم عذابشان را تخفیف دهد و خداوند اجابت فرمود و اگر اینها در ماه رجب روزه گرفته بودند، در قبرهایشان عذاب نمی شدند.

عرض کردم: یا رسول اللّه روزه و عبادت در ماه رجب از عذاب قبر ایمنی می دهد؟

فرمود: آری سوگند به آنکه مرا به حق فرستاد هر مرد و زن مسلمانی که یک روز از رجب را روزه بدارد و یک شب آن را به عبادت برخیزد و جز رضای خدا نظری نداشته باشد عبادت هزار سال در نامه عملش ثبت گردد که روزهایش را روزه و شبهایش را به عبادت گذرانده باشد و...

 

 


بحارالانوار، ج 49، ص 39.

 

 

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/r685698_rajab2.jpg

 

 

 

نقل شده از کانال ایتای شفا و حاجت به نشانی shefavahajat@

 

 

#ثوبان

#غلام_پیامبر

#ثوبان_غلام_پیامبر

#ماه_رجب

#روزه_و_عبادت_در_ماه_رجب

#عذاب_قبر

#فضیلت_عجیب_روزه_ماه_رجب

#کانال_شفا_وحاجت_ایتا

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم وَالعَن اَعدائَهُم اَجمَعین