سخن گفتن از جنگ با ایران بیشتر به یک شوخی میماند!

 

برخی منابع غربی از زیان ۱۲ درصدی تولیدکنندگان کالا در بریتانیا به دلیل عملیات های یمن در دریای سرخ خبر میدهند. فرانسه و آلمان هم جزو آسیب دیدگان هستند. زیان های مالی تاکنون ده ها میلیارد دلار ارزیابی شده است. مصر نیز به دلیل ‌کاهش تردد از کانال سوئز متحمل خسارت شده و اسرائیل در شرایط بدی قرار گرفته است.

 

حملات ائتلاف آمریکایی به یمن، علیرغم هزینه های گزاف تا کنون گره گشا نبوده و انصارالله با اندک هزینه هایی موفق شده رکود را بر دریانوردی اسرائیل و حامیانش تحمیل کند. همه اینها در حالی اتفاق افتاده که درگیری ها هنوز فراگیر نیست و تمام عیار ارزیابی نمیشود.

 

این فقط یکی از بخش های محور مقاومت است که با عملیات های جسته گریخته اش توانسته این چنین اثراتی بر روزگار اسرائیل و حامیانش بگذارد. طبیعتا از آثار سهمگینِ همین یک فقره میشود فهمید که مقاومت با یک درگیری فراگیر با محور غربی-عبری تا چه اندازه میتواند شرایط را بر آمریکا، اسرائیل و اروپا سخت کند.

 

آدم وقتی درماندگی این روزهای آمریکا و متحدانش را میبیند بهتر میتواند بفهمد که حرف زدن از جنگ مستقیم با ایران بیشتر به یک شوخی بی مزه میماند تا واقعیت. ایرانی که حالا نفوذ منطقه ای اش بر هیچکس پوشیده نیست، و در واقع هیچ پروژه ای در غرب آسیا جز با رضایت او به سرانجام نمیرسد.

تسلط ایران بر تنگه بسیار مهم هرمز و نیز اشرافی که اخیرا توسط متحدان یمنی خود بر باب المندب و دریای سرخ پیدا کرده، غربیها را برای آینده ای خطرناک نگران ساخته است!

 

عبدالرحیم انصاری

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی نابودی اسرائیل حسب سوره اسراء به نشانی twovadeh@

 

 

#ایران

#تنگه_هرمز

#بریتانیا

#یمن

#دریای_سرخ

#فرانسه_و_آلمان

#ائتلاف_آمریکایی

#انصارالله

#عبدالرحیم_انصاری

#نابودی_اسرائیل_حسب_سوره_اسراء

 

 

 

اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَهَ وَ النَّصْر

خدایا بر محمد و آلش درود فرست و در فرج و عافیت و پیروزی ولیّت سرعت ببخش.