باز هم دروغگویی آمریکایی‌ها؟!

16:38 1402/11/26 - یوری بویکا

باز هم دروغگویی آمریکایی‌ها؟!

 

آنگلوساکسون‌ها که ذاتشان با دروغ و نطفه‌شان با شیادی بسته شده و چون ابزار رسانه را در کنترل دارند هر خبری را که بخواهند با توجه به منافع خودشان منتشر کرده و دیگران هم ناشیانه بدون فکر و تحلیل آن را بازنشر می‌کنند، در ماجرای درگیری با ارتش یمن آنقدر دروغ گفتند و آنقدر حرف‌های ضد و نقیض زده‌اند که آدم حیرت زده می‌ماند که دقیقاً هدف و برنامه آنها چیست؟! روز گذشته اعلام کردند یمنی‌ها یک کشتی که به مقصد ایران در حرکت بوده را هدف قرار دادند و این کشتی با مین برخورد کرده، اما امروز و پس از آنکه ارتش یمن اعلام کرد آن را با موشک هدف قرار داده خبر دادند که صرفاً دو موشک به سمت آن شلیک شده و آسیب جزئی دیده است؟! این در حالی که دست کم ۵ تیر موشک به سمت این کشتی شلیک و آسیب هم جزئی نیست.... 

 

 

در حالی که همچنان اصرار دارند کشتی که یمنی‌ها هدف قرار داده‌اند و مقصد ایران در حال حرکت بوده و ذرت از برزیل به بندر امام خمینی در خلیج فارس حمل می‌کرد اما اگر نگاهی به مسیرهای کشتیرانی ایران به سمت برزیل داشته باشید متوجه می‌شوید که کشتی‌های ایرانی معمولاً از خلیج فارس به دریای عمان و از آنجا اقیانوس هند دماغی امید نیک اقیانوس اطلس جنوبی و سه فصل بندر سانتوس در شرق برزیل رفت و آمد می‌کنند!!

اما کشتی مذکور که ارتش من هدف قرار داد از تنگه کانال سوئز وارد دریای سرخ شده بود یعنی آنکه از طریق اقیانوس اطلس وارد دریای مدیترانه و از آنجا نیز به دریای سرخ حرکت کرده تا آنجا هم خود را به بنادر هند برساند، یعنی کوتاه‌ترین مسیر ممکن از سواحل شرقی آمریکا به سمت اقیانوس هند؟!‌ این سوال که چرا باید کشتی حامل ذرت ایران تاثیر طولانی‌تر و و پر ترافیک‌تر را انتخاب کند، چند روزی پشت کانال سوئز معطل بماند و عوارض عبور از این کانال را هم بپردازد سوالی است که باید از امریکایی‌ها پرسید که هر خبری را منتشر می‌کنند بدون آنکه فکر کنند دیگران فکر می‌کنند؟!

 

نکته مهم آخر آنکه اگر این کشتی به سمت برادر ایران حرکت می‌کرد و بار آن متعلق به ایران بود به پیام هشدار ارتش یمن توجه می‌کرد و می‌گفت که به سمت بنادر ایران در حرکت است و هیچ ارتباطی با رژیم صهیونسیتی ندارد، نه اینکه پس از اصابت تیر اخطار در فاصله ۵۰۰ متری‌اش از ناوگان تروریستی آمریکا در منطقه درخواست کمک کند و آمریکایی‌ها هم هیچ کمکی با آن نتوانند کنند.

گاهی اوقات کمی فکر کردن هم بد نیست، قرار نیست هرچه آمریکایی‌ها بگویند درست باشد، آن‌ها خبرها را بر اساس منافعشان تنظیم می‌کنند، کما اینکه در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی دروغ‌های بسیار گفته‌اند، از جنایت در بیمارستان المعمدانی تا دروغ بزرگی در مورد سربریدن توله‌های صهیونیست‌ها و تجاوز به... در مورد وجود سلاح شیمیایی و هسته‌ای در عراق هم دروغ گفتند در مورد بسیاری از اتفاقات رویدادهای دیگر جهان هم دروغ گفته و می‌گویند و این عادت آنهاست...

 

 

 

 

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی اخبار سوریه به نشانی SyrianKhabar@

 

 

#یمن

#آنگلو_ساکسون_ها

#ارتش_یمن

#بندر_امام_خمینی

#کانال_سوئز

#برزیل

#اقیانوس_اطلس

#رژیم_صهیونیستی

#کانال_اخبار_سوریه

#کانال_تلگرامی_اخبار_سوریه

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلی جَمیعِ الاَنْبیاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ وَ عَجِّل فَرَجَهُم