مخمصه طوفان الاقصی!

22:59 1402/11/27 - یوری بویکا

مخمصه طوفان الاقصی!

 

- آمریکا برای خارج کردن اسرائیل از مخمصه غزه و نجات خود از باتلاق غرب آسیا، بار دیگر راهکار دو دولتی و تشکیل حکومت مستقل فلسطینی را روی میز گذاشته است. نتانیاهو اما میگوید این کار یعنی فلسطین بتواند با ایران قرارداد نظامی ببندد و از آنها موشک بخرد!

 

- هرچند راهکار دو دولتی مطلوب مقاومت فلسطین نیست، اما طرح این مسئله که باعث چالش بین نتانیاهو و بایدن هم شده، خود بیانگر فشاری است که طوفان الاقصی توانسته بر جبهه عبری-غربی وارد کند. حالا دو دولتی را اگر نپذیرند، به نظر نمیرسد در وضعشان تغییری ایجاد شده و به شرایط گذشته برگردند، اگر هم بپذیرند که مواردی مانند آنچه نتانیاهو از آن واهمه دارد ممکن است اتفاق بیفتد! ضمن آنکه در شرایط بلاتکلیفی و تحت فشار افکار عمومی دنیا هر روز مفتضح تر میشود و هیچ جای دفاعی برای خود باقی نمیگذارد.

 

- از آن طرف آمریکا هم مجبور شده برای دفاع از حیثیت خود بطور بی سابقه ای [هرچند غیرواقعی] دست به تنبیه برخی افراد صهیونیست با ابزار تحریم بزند! این هم میتواند فشار روانی به نتانیاهو برای همراهی بیشتر با بایدن را افزایش دهد و هم به هر حال ترفندی برای جدا کردن صف خود از تندروی های اسرائیل در نزد افکار عمومی جهان است. واقعیت این است که اسرائیل با توجه به لابی قدرتمند صهیونیسم در آمریکا، به نحوی دولت دموکرات بایدن را گروگان گرفته و سپر بلای اسرائیل کرده اند. باید منتظر ماند و دید چه میشود!

 

 

عبدالرحیم انصاری

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی نابودی اسرائیل حسب سوره اسراء به نشانی twovadeh@

 

 

#طوفان_الاقصی

#آمریکا

#اسرائیل

#نتانیاهو

#لابی_صهیونیسم

#بایدن

#غرب_آسیا

#فلسطین

#نابودی_اسرائیل_حسب_سوره_اسراء

 

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم وَالعَن اَعدائَهُم اَجمَعین