«شکست راهبردی» غرب در اوکراین که به زودی به مرحله بسیار کشنده‌ای خواهد رسید که جبران آن به هیچ عنوان ممکن نیست، تبعات ویرانگری برای اروپایی‌ها خواهد داشت که ناچار هستند تا دهه‌ها زیر سایه آن به زندگی نکبت‌بار خود ادامه دهند. در حالی که تصمیم داشتند ناتو را بیخ گوش روسیه ببرند و آنجا به تجمیع نیرو علیه روسیه دست بزنند و بعد مداخله وسیع در این کشور کرده تا از وسعت آن کاسته و همسایه اتمی و قدرتمند خود را با استفاده از مزدورانی مانند ناوالنی منهدم کنند، حالا می‌بینند که این ارتش روسیه است که در حال گسترش در سواحل دریای سیاه است و می‌خواهد اودسا را تصرف کنند.

 

تصرف اودسا، عملاً روس‌ها را به قلب شرق اروپا به صورت زمینی متصل می‌کند. در حالی که پیش از این با در اختیار داشتن منطقه کالینینگراد لهستان و آلمان به همراه بخش‌های مفید فنلاند، نروژ و سوئد را زیر آتش موشک‌های تاکتیکی خود گرفته بود، با حضور در اودسا، کنترل دریای سیاه را به شکل کامل به دست می‌گیرد و عملاً بیشترین ساحل را با این دریا خواهد داشت. این در حالی است که تصرف سرزمینی باعث می‌شود روسیه بزرگ‌ترین تولیدکننده غلات جهان با در اختیار داشتن 30 درصد از کل تولیدات جهانی شود. اینجاست که بازی برای اروپا و حتی امریکا چنان پیچیده و به هم ریخته می‌شود که نمی‌دانند با این موضوع چگونه باید تعامل کنند.

 

شاید خواندن تحلیل نویسنده آلمانی اشپیگل در این زمینه بتواند بیشتر عمق نگاه طرف اوکراینی را به منصه ظهور بگذارد: نمایندگان هئیت اوکراینی چنین تحلیل‌هایی را نوعی تسلیم زودهنگام غرب تلقی می‌کنند. طی وعده کاری که توسط بنیاد میلیاردر اوکراینی «ویکتور پینچوک» ترتیب داده شد، هشداری درخصوص ترک و نادیده گرفتن اوکراین مطرح گردید. این نشریه آلمانی به نقل از این میزبان اوکراینی که تصویر تاریکی را ترسیم کرد، نوشت: اوکراین نباید درخواست سلاح کند، بلکه غرب باید آن را به اوکراین بدهد. بدون سلاح و مهمات، اوکراین دیگر نمی‌تواند خط مقدم را حفظ کند.

 

بله، مشکل اصلی «ناتوانی جمعی غرب» در تامین سلاح مورد نیاز است. پس از دو سال در حالی که روس‌ها هیچ مشکلی در این زمینه ندارند، صنایع غرب تمایلی برای تغییر کاربری از ساخت تجهیزات همیشگی به سمت گلوله‌های توپخانه‌ای ندارند. 

 

 

 

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی اخبار سوریه به نشانی SyrianKhabar@

 

 

#اودسا

#جنگ_اوکراین

#روسیه

#کالینینگراد

#دریای_سیاه

#اشپیگل

#ناوالنی

#کانال_اخبار_سوریه

#کانال_تلگرامی_اخبار_سوریه

 

 

 

 

 

اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَهَ وَ النَّصْر

خدایا بر محمد و آلش درود فرست و در فرج و عافیت و پیروزی ولیّت سرعت ببخش.