امروز 140روز از نبرد سنگین و تاریخی طوفان الاقصی گذشته است. رژیم صهیونیستی باوجود حمایت‌های گسترده، بی‌سابقه و همه‌جانبه امریکا نه تنها نتوانسته به هیچ یک از اهداف تعریف شده‌اش در غزه دست پیدا کند، بلکه ارتش این رژیم که برگ برنده آن بود و بیش از 20 درصد از بودجه این رژیم را به شکل‌های مختلف می‌بلعید و قرار بود ضامن تامین امنیت و برآورده کردن «اهداف» مدنظر در غزه باشد، هر آنچه در این سال‌ها با تبلیغات و هیاهو اندوخته بود یک‌جا از دست داد. این ارتش حتی یک بار هم به شکل رودرو و نزدیک با مقاومت فلسطین وارد نبرد نشد و در حالی که از همه لحاظ برتر بود (به جز در ایمان و شجاعت) پس از 140 روز در غزه دارد درجا می‌زند.

 

اما ماموریت مهم و اصلی که از زمان تاسیس این رژیم منحوس و نامشروع برای ارتش کودک‌کش و ویرانگر آن تعریف شده بود، «ضامن بقا و امنیت» اسرائیل بود. این تعریف همه آنچه که ارتش مفلوک رژیم صهیونیستی باید انجام می‌داد را در خود داشت اما امروز به گفته رفیف دروکر، تحلیلگر امور سیاسی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، «ارتش اسرائیل اکنون قادر به حمله به لبنان و ایجاد یک کمربند امنیتی تا رود لیتانی یا دور کردن تمام نیروهای حزب‌الله لبنان از مرزها نیست. متأسفانه این رؤیای ما به حقیقت نمی‌پیوندد. اسرائیل نمی‌تواند حزب‌الله لبنان را به مرزهای بعد از رود اللیطانی بازگرداند و عدم بازگشت آن را تضمین کند.»

 

این اعترافی است از وضعیت امروز ارتشی که قرار بود همزمان در 5 جبهه وارد جنگ شود، اما جبهه کوچک غزه و البته جبهه همواره فعال شمال با حزب‌الله ظرفیت این ارتش را نشان داد. بیش از 350 هزار شهرک‌نشین در شمال و جنوب در داخل سرزمین‌های اشغالی آواره شده‌اند و هر چقدر جنگ طول بکشد، آن‌ها هم آواره خواهند ماند. کافی است به صحبت‌های شهرک‌نشینان آواره گوش کنید تا متوجه یکی از مهمترین دستاوردهای نبرد طوفان الاقصی شوید. این شهرک‌نشینان مهاجر متوجه شده‌اند ارتش این رژیم دیگر «ضامن بقا و امنیت» این رژیم نیست. آن‌ها فهمیده‌اند دیگر امنیت ندارند و اگر با حز‌ب‌الله هم وارد نبرد شوند، اصل «بقا» در خطر خواهد افتاد. 

 

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/h42044_gaza7.jpg

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی اخبار سوریه به نشانی SyrianKhabar@

 

 

#طوفان_الاقصی

#رژیم_صهیونیستی

#مقاومت_فلسطین

#اسرائیل

#جنگ_غزه

#حزب_الله

#کانال_اخبار_سوریه

#کانال_تلگرامی_اخبار_سوریه

 

 

 

اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَهَ وَ النَّصْر

خدایا بر محمد و آلش درود فرست و در فرج و عافیت و پیروزی ولیّت سرعت ببخش.