سی‌ان‌ان: آمریکا در برابر یمن کم آورد

 

مقاومت تاریخی و پاسخ سخت و سنگین نیروهای مسلح یمن که با پشتیبانی کامل مردم این کشور به تجاوزات آنگلوساکسون‌ها و همچنین حمایت از ملت مظلوم فلسطین سران کاخ سفید را با بن‌بست بدی گرفتار کرده است. امریکایی‌ها که فکر می‌کردند تا چند موشک‌پرانی و بمباران‌های پراکنده یمنی‌ها را می‌ترسانند، حالا مشخص شده که خودشان ترسیده‌ و وحشت کرده‌اند چرا که هیچ نشانه‌ای مبنی بر عقب‌نشینی ارتش یمن وجود ندارد.

 

در این میان شبکه تلویزیونی صهیونیستی سی‌ان‌ان به نقل از مقامات امریکایی گزارش داده که «دولت بایدن در چگونگی افزایش فشار علیه انصارالله یمن با دشواری‌هایی مواجه شده است.» به گزارش این شبکه، «مقامات آمریکایی می‌گویند این باور وجود دارد که استفاده دولت آمریکا از زور علیه ارتش یمن به تنهایی کافی نیست!» به عبارت بهتر، استفاده از زور باعث شده تا یمنی‌ها سنگین‌تر پاسخ بدهند.

آن‌ها تاکید کردند که در دولت بایدن نگرانی‌هایی مبنی بر تداوم حملات ارتش یمن به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ به‌رغم اقدامات نظامی آمریکا علیه آن‌ها وجود دارد. این مقامات عنوان کردند که مشخص نیست آیا آمریکا رویکرد نظامی خود در قبال انصارالله را تغییر می‌دهد یا نه. مقامات آمریکایی در رابطه با آتش‌بس در غزه گفتند: «باور داریم که اگر اسرائیل به جنگ خود در غزه خاتمه دهد، حوثی‌ها (انصارالله) نیز به وعده خود مبنی بر توقف حملات عمل خواهند کرد».

 

آن‌ها همچنین به شبکه سی ان ان گفتند که امریکا هیچ روشی برای تخمین زدن میزان تسلیحات نابود شده انصارالله در پی حملات اخیر به خاک یمن ندارد. یک مقام ارشد نظامی در این‌باره گفت: «آن‌ها به غافلگیر کردن ما ادامه می‌دهند. ما به خوبی نمی‌دانیم که آن‌ها چه در اختیار دارند».

 

 

 

 

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی اخبار سوریه به نشانی SyrianKhabar@

 

 

#یمن

#آمریکا

#سی_ان_ان

#انصارالله

#ارتش_یمن

#دولت_بایدن

#دریای_سرخ

#کانال_اخبار_سوریه

#کانال_تلگرامی_اخبار_سوریه

 

 

 

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم