موشک مهم است اما مردم مهم ترند

02:22 1402/12/09 - یوری بویکا

دیشب یک متنی نوشتم در مورد سخنان وزیر امور خارجه سابق که در سخنانش گفته بود:
"موشک مهم است اما مردم مهم ترند"


متنی نوشتم و او را با اشرف مروان داماد مرحوم جمال عبدالناصر که جاسوس اسرائیل بود مقایسه کردم البته منظور این نبود که شخص ظریف جاسوس است بلکه این بود که از واژه مردم هم مانند بسیاری از واژه های دیگر شدیداً سوء استفاده می شود. نوشته بودم:
"اشرف مروان داماد مرحوم جمال عبدالناصر و جاسوس اسرائیل مهمترین وظیفه ای که بر عهده داشت این بود که در هر جمع خصوصی که ناصر میگوید:
"باید زمین هایمان را پس بگیریم"
در پاسخش بگوید:
[پس، مردم مان چه می شوند؟! مردم مان مهمترند!]
هر جا خواستی جلو حرکتی را بسیار ظریف بگیری که متهم به خیانت هم نشوی مهم بودن مردم و مهمتر بودن مردم را بیانداز وسط و در لوای آن حرفت را بگو"


بسیاری پیام داده اند و تماس گرفته اند که مرحوم دکتر مصدق در مورد مردم چنین گفته است، آقای خمینی در مورد مردم آن طور گفته است و استناد به حرف های دیگران. اما مسئله این است که بنده منکر جایگاه مردم نیستم. مخاطب قرآن در بسیاری از آیات ناس است به معنای مردم. تا جایی که قرآن میگوید:
"وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا كَافَّةً لِلنَّاسِ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ"
"و ما تو را جز بشارتگر و هشدار دهنده براى تمام مردم نفرستاديم ليكن بيشتر مردم نمى‏ دانند"


یا حتی در مورد مستضعفین هم همین است که قرآن مجید جهاد را در راه الله و مستضعفین می داند و میگوید:
"وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا:
"و چرا شما در راه خدا مردان و زنان و كودكان مستضعف نمى ‏جنگيد همانان كه مى‏ گويند پروردگارا ما را از اين شهرى كه مردمش ستم ‏پيشه‏ اند بيرون ببر و از جانب خود براى ما سرپرستى قرار ده و از نزد خويش ياورى براى ما تعيين فرما"


بی شک مسئله مردم بسیار مهم است اما مشکل آنجا است که از واژگان سوء استفاده می شود. زهر هم که میخواهند به دیگری بدهند اصولا یا میگویند دوا و دارو است و یا با عسل مخلوط میکنند چرا که دوا و دارو و عسل بار مثبت و مفیدی دارند. هیچ وقت زهر را با نام زهر به کام کسی نمی ریزند. واژه های مردم، اسلام، حقوق بشر ، عدالت، آزادی ، منافع ملی و از این دست واژگان هم بار معنایی مثبت دارند و در نتیجه در بسیاری مواقع سیاسیون و مخصوصاً استعمار برای پیش برد اهداف خود و القاء امیال باطل خود از این دست واژگان استفاده میکنند. یعنی صورت واژگانی که حق هستند را به کار میبرند اما محتوا را در راستای امیال باطل خود تغییر می دهند. یعنی صورت واژه یک چیز است و محتوا چیز دیگر. این همان است که قرآن از آن با عنوان " يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ" نام میبرد. یعنی تحریف میکنند کلمات را از اصل خودشان، از محتوایشان. مثلا از واژه منافع ملی استفاده میکنند اما برای توجیه اقدامات، تفکرات ضد ملی خود. یا به مانند اخوان المسلمین از واژه اسلام استفاده میکنند برای فریب مسلمین در جهت اهداف استعمار و یا از واژه حقوق بشر برای عادی سازی فساد جنسی، تجزیه طلبی، جاسوسی و غیره. الان واژه مردم هم همین حکایت را دارد. با واژه مردم سعی میکنند مردم فریبی کنند. با واژه مردم سعی میکنند یک دوگانه تضاد میان قدرت دفاعی و تسلیحاتی کشور ایجاد کنند و در عاقبت تضاد هم یکی از دو طرف باید حذف شود و بی شک موشک باید به نفع مردم حذف شود تا کشور خلع سلاح شود و منتج به حمله استعمار به کشور و همین بشود. به راحتی منطق صوری به کار میبرند و با تغییر محتوای واژگان و ایجاد تضاد سعی میکنند با ذهن مردم بازی کرده و اهداف شوم خود را پیش ببرند.

 

 

نقل شده از کانال تحلیلی مازیار شکوری به نشانی maziarshakouri@

 

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/t865962_iran38.jpg

 

 

 

#ظریف

#محمد_جواد_ظریف

#اشرف_مروان

#جمال_عبدالناصر

#اخوان_المسلمین

#جاسوس

#خیانت

#فساد_جنسی

#کانال_تحلیلی_مازیار_شکوری

 

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم وَالعَن اَعدائَهُم اَجمَعین