سیاست های دریایی ایران برای دوره کنونی درگیری با آمریکا 

 

ناو شهید مهدوی که امروز به عنوان پایگاه اطلاعاتی و عملیاتی نیروی دریایی سپاه پاسداران خدمت می‌کند دارای 18 رادار و ضدهوایی، مسلسل گاتلینگ 20 میلی متری با هدایت الکترواپتیکی و انواع و اقسام سیستم های پدافندی و آفندی دیگر است.
در سیلوهای این کشتی رزمی ایرانی تعداد زیادی از موشک های دفاع هوایی مختلف وجود دارد.
این مدل از مسلسل یا توپ گاتلینگ این ناو توانایی شلیک 1500 گلوله در دقیقه را دارد و مهمات آن مملو از ترکش و مواد منفجره قوی است که هنگام نزدیک شدن به هدف می توانند منفجر شوند.
این گاتلینگ ایرانی به نوعی وظایف سیستم پدافندی Phalanx CIWS ایالات متحده را برای ناو ایرانی انجام می‌دهد که می تواند از فاصله 2 تا 4 کیلومتری با اهداف درگیر ‌شده و مانند فالانکس آمریکایی آخرین خط دفاعی کشتی محسوب می‌شود. 


البته این نمونه ایرانی دارای سرعت کمتری در حدود یک سوم سیستم فالانکس است اما نمونه های جدید توپ گاتلینگ ایرانی دارای سرعت بیشتری هستند که باید تا رسانه ای شدن آن ها صبر کنیم هرچند این نمونه برای هدف خود روی این کشتی کافی است. 
از آنجایی که هر سیستم مسئول یک منطقه فضایی باریک یا با شعاع فضایی محدود است و در عین حال می‌تواند زاویه مداخله گسترده ای را هم پوشش می دهد، بنابراین در صورت لزوم می‌توان چندین سیستم را با کنترل راداری به سمت یک هدف مشترک هدایت کرد، برخی از آنها می توانند موشک ها را هدف قرار دهند، در حالی که برخی دیگر می توانند آتش رگبار را برای ایجاد یک دیوار ترکش در مسیری که پرتابه دشمن حرکت می‌کند، ایجاد کنند.
سیاست کنونی دریایی ایران بر اساس ظرفیت مالی و تولید ارزان برای عملیات در شعاع مشخص کنونی اطراف مرزهای هژمونیک ایران است. 
ایران کشتی های اطلاعاتی یا عملیاتی با ظرفیت حمل مهمات بالا و نیاز به خدمه کم تعداد را برای نیاز کنونی خود جهت حفظ امنیت حریم هژمون تازه تاسیس خود تولید کرده و می‌کند. 


این کشتی های جنگی بسیار ارزان تر از کشتی های نظامی متعارف دنیا در مقیاس مشابه هستند اما همان بازده کاری و حتی بیشتر را برای ایران و یارانش می‌دهند البته این بازده بالا به علت تلفیق با سایر دستاوردهای نظامی ایران در یک تجمیع شبکه محور بدست می آید. 
برای نیاز زمان ما که باید با سرعت زیاد تعداد زیادی کشتی جنگی اطلاعاتی جهت تکمیل خط رصدی خود بسازیم می‌توانیم از کشتی های باری اقیانوس پیما استفاده کنیم که با کمی تغییرات به سکوهای حمله بزرگ موشکی و پهپادی تبدیل می‌شوند. 
ایران توانست با موفقیت این طرح را اجرایی کرده و با این محصول خود برای اولین بار موشک های بالستیک نقطه زن خود را از دریا شلیک کند.


این کلاس از کشتی های رزمی عملیاتی ایران می توانند 100 تا 150 موشک بالستیک ضد کشتی یا بالستیک سطح به سطح یا موشک های کروز و همچنین مقادیر زیادی پهپاد شناسایی و انتحاری را به هر نقطه دنیا حمل کرده و عملیات کنند. 
در زمان صلح هم ماموریت این کشتی ها انجام فعالیت های اطلاعاتی، لجستیکی است که در کوتاهترین زمان ممکن می‌توانند با موجودی عظیم خود به سمت نزدیک ترین اهداف در زمان جنگ شلیک کنند.
هدف کنونی ایران افزودن قدرت آتش بزرگ به قایق تهاجمی، قایق انتحاری و سازه دریایی متعارف ایران است.


توجه داشته باشید که بزودی این کلاس کاری به دست یاران اصلی ایران در محور مقاومت خواهد رسید و نیروی دریایی ایران در صورت نیاز به سراغ کلاس های بسیار پیشرفته تر برای عملیات در برد های مختلف خارج از قلمرو هژمونیک خود برود. 
فراموش نکنید در بخش دریا ما تازه وارد ماجراجویی های روتین دنیا شده ایم و قرار نیست انتظار داشته باشیم یک شبه عقب افتادگی بیش از 200 سال خود را در صنعت دریایی جبران کنیم بلکه با توجه به میزان امکانات و نیاز های خود حرکت می‌کنیم و به گفته دوست و دشمن تاکنون هم طی کمتر از 20 سال توانسته ایم برای تامین امنیت آب های سرزمینی خود به خودکفایی برسیم. 


صحبت امروز ما درباره عملیات در مرزهای یک هژمون بزرگ است که از خاک ایران چند هزار کیلومتر فاصله دارد و ما تنها کمتر از 10 سال برای رسیدن به این نقطه تکنولوژی زمان داشتیم که رسیدن به این نقطه در این زمان کوتاه یک معجزه محسوب می‌شود.
این زمان کوتاه برای رسیدن به خودکفایی در تامین امنیت آبی مرزهای هژمون جدید ایران و یاران محور مقاومتش یک پایه اصلی برای تثبیت هژمون ایران محسوب می‌شود. 

واقعیت این است که تا پیش از آنکه هژمون ما در کل منطقه کاملا تثبیت شود و بعد از آن سراغ تامین کامل نیروی دریایی هژمون مقاومت برویم اگر بین ایران و آمریکا و متحدانش جنگ گسترده ای در بگیرد، دشمن می‌تواند کشتی های بزرگ مقابل خود را که از حمایت کامل چتر موشکی و پهپادی ایران دور هستند را در اولین موج های حمله مورد آسیب زیاد قرار داده و حتی باعث غرق آنها بشود، همانطور که ما می‌توانیم همین کار را با ناوهای بزرگ و کوچک دشمن در شعاع عملیاتی رزمی موشکی خود انجام دهیم. 


تا زمانیکه ایران به ناوهای پیشرفته تری دست یابد که بتواند بدون این چتر حمایتی در حد و اندازه ناوگان دشمن در هر نقطه ای از آب‌های آزاد جهان عملیات کند باید با روش های رزم دریایی نامتقارن از نوع جنگ دریایی چریکی یا جنگ های چندوجهی برای تثبیت تسلط دریایی خود استفاده کنیم. 
به همین دلیل در زمان کنونی برای حفاظت از مرزهای آبی یاران ایران و البته پهنه آتی هژمون تازه متولد شده ایران ، نیروی دریایی ایران با اهدافی مانند تسلط کامل اطلاعاتی در اعماق آب های دور و شناسایی ناوگان دوردست آمریکا به سراغ استراتژی کنونی رفته است تا در صورت نیاز برای برخورد با ناوگان رزمی آمریکا و یا سایر رقبا یا دشمنان محور مقاومت در اقیانوس هند یا دریای سرخ و حتی مدیترانه و انهدام آنها آماده باشد. 


باید شناسایی لازم به صورت لحظه ای انجام شده باشد و با شلیک همزمان مقادیر زیادی مهمات از سرزمین اصلی (ایران و اعضای محور مقاومت) و یا این کشتی های موشک انداز جدید، یک بارش جهنمی از موشک ها و یا سایر مهمات انهدامی را به طور همزمان بر سر دشمن داشته باشیم . 
امروز دکترین دریایی ایران این است که ناوگان های آمریکایی را بدون درگیر شدن در جنگ علنی با آنها شناسایی کرده و خلیج فارس و قسمت شمالی اقیانوس هند را با یک سلسله جنگ های بی سابقه توسط یاران خود به روی آمریکا ببندد بدون آنکه سرزمین اصلی ایران دچار خسارت شود. 
هدف این است که با انهدام پایگاه های دشمن در غرب آسیا (خاورمیانه) با قدرت موشکی و پهپادی ایران، از جمع آوری و یا تجمع بزرگ نیروی دشمن توسط ایالات متحده و ایجاد یک ساختار عملیاتی پیشرفته برای حمله به ایران جلوگیری شود.
از آن طرف تاکنون واکنش آمریکا به این موضوع فقط حرافی بوده است. 


آمریکایی ها از قدیم می گفتند که ایران از نظر نظامی قدرت کافی و اراده این کار را ندارد و در یک درگیری احتمالی نمی تواند کشتی ها و هواپیماهای آمریکایی را به راحتی شناسایی کند و آمریکا همیشه امتیاز اولین حمله انحصاری را داشته و دست برتر را دارد.
اما در قائله باب المندب همگان دیدیم که این صحبت های متکبرانه آمریکا بی‌اساس بود، زیرا نیروی دریایی یمن به رهبری انصار الله به تنهایی حتی به کشتی‌های جنگی آمریکا و بریتانیا ضربه زد و تکبر ذاتی آمریکا و بریتانیا نتوانست جلوی حمله یمنی ها را بگیرد. 


فراموش نکنید مدت زمان زیادی از صحبت های مقامات آمریکایی در مورد فوتوشاپ بودن موشک ها یا مسخره کردن پهپاد های ایران نگذشته است و امروز همان مقامات بدون هیچ تردیدی از قدرت برتر موشکی و پهپادی ایران صحبت می‌کنند. 
در مورد رزم دریایی ایران نیز همین اتفاق دوباره تکرار می‌شود اما بیشتر سیاستمداران و پرسنل ارشد اطلاعات نظامی آمریکایی و غربی هنوز نمی‌خواهند آن را بپذیرند.
آینده روشنی از آن نیروهای فداکار ایران و یارانش است. 


یاعلی 
اسفند ۱۴٠٢ 
میلاد رضایی 

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی ایران، شهر خورشید به نشانی IRAN_CITYOFSUN@

 

 

 

#ایران

#آمریکا

#دکترین_دریایی_ایران

#اژدر

#ناو_شهید_مهدوی

#توپ_گاتلینگ

#سیستم_فالانکس 

#باب_المندب

#میلاد_رضایی

#کانال_تلگرامی_ایران_شهر_خورشید

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلی جَمیعِ الاَنْبیاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ وَ عَجِّل فَرَجَهُم