لرد جیکوب روتشیلد مُرد

 

خانواده لرد جیکوب روتشیلد در بیانیه ای، درگذشت این سرمایه دار یهودی و عضو خانواده بانکداری روتشیلد در سن ۸۷ سالگی را خبر داد.
به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، خانواده لرد جیکوب روتشیلد در بیانیه ای، درگذشت این سرمایه دار یهودی و عضو خانواده بانکداری روتشیلد در سن ۸۷ سالگی را خبر داد.

 

جیکوب روتشیلد، چهارمین بارون روتشیلد، سیاستمدار و بانکدار اهل بریتانیایی بود. او یکی از اعضای خانواده روتشیلد است. بیشتر فعالیت‌های او بر سرمایه‌گذاری در بورس لندن متمرکز است. او همچنین مشارکت‌ها منافعی در صنعت نفت دارد. در سال ۲۰۰۳ قرارداد او با صنعت‌گر روسی میخائیل خودورکوفسکی در مورد سهام یوکاس منجر به دستگیری خودروکوفسکی شد. یکی از شرکت‌های مرتبط با نیز در سال ۲۰۱۵ امتیاز استخراج نفت و گاز در زمینی به مساحت ۱۵۳ مایل مربع در بلندی‌های جولان را کسب کرد.

 

براساس گزارش نشریه انگلیسی گاردین، جیکوب روتشیلد، در سن ۸۷ سالگی درگذشته است. خانواده وی نیز در بیانیه ای، ضمن تایید خبر درگذشت وی، اعلام کرد: پدر ما، جیکوب روتشیلد، یک فرد مهم در زندگی بسیاری و یک حسابدار، قهرمان فرهنگی و هنری، یک خدمتکار به عموم مردم، حامی (رژیم) اسرائیل و فرهنگ یهودی و یک فرد عاشق محیط زیست بود. وی یک پدر، پدربزرگ و دوستی محبوب و دوست داشتنی بود.


تاریخچه خاندان روتشیلد


خانواده روتشیلد خانواده سرمایه‌داری است که شجره‌نامهٔ آن‌ها از قرن شانزدهم میلادی در آلمان قابل استناد است. این خانواده از تبار یهودیان اشکنازی است. در حدود قرن ۱۸ میلادی که این خانواده در اوج قدرت خود بود، ثروتمندترین خانواده جهان محسوب می‌شد و بیشترین ثروت ثبت شده در دوران مدرن را دارا بود. امروزه با وجود آن که اعضای خانواده هنوز هم فعالیت‌های گستردهٔ اقتصادی در زمینه‌هایی مثل بانکداری، استخراج معدن و کشاورزی دارند، اما فعالیت‌های خانواده روتشیلد بسیار کمتر از گذشته است.

 

بیشتر ثروت این خانواده توسط شاخه لندن آن، ناتان میر روتشیلد به دست آمد. یکی از استراتژی‌های مهم این خانواده این بود که کنترل بانک فقط در بین اعضای خانواده می‌چرخید. این‌کار باعث می‌شد، آن‌ها بتوانند ابعاد فعالیت‌های خود را به‌طور کامل مخفی کنند.  دائرةالمعارف یهودی نوشته سال ۱۹۰۶ می‌نویسد: «روش کار روتشیلد‌ها که در آن چند برادر در چند مرکز مالی فعالیت‌های موازی شروع کردند، توسط بقیه بانکداران یهودی تقلید شد، مانند بیشافهایم‌ها، پریرزها، سلیگمان‌ها، لازارد‌ها و غیره. این بانکداران با صداقت و مهارت اقتصادی، اعتبار زیادی نه‌تن‌ها در بین یهودیان، بلکه در بین بانکداران نیز پیدا کردند. از این رو بانکداران یهودی قدرت زیادی در اواسط و اواخر قرن ۱۹ به دست آوردند. رئیس تمامی آن‌ها خانواده روتشیلد بود.»

 

نکته حائز اهمیت تاریخچه این خانواده، حمایت عده‌ای از این خاندان از رژیم صهیونیستی و مخالفت عده دیگری از آن‌ها با رژیم اشغالگر بود. بعضی از روتشیلد‌ها از جمله جیکوب روتشیلد از صهیونیسم طرفداری می‌کردند، ولی بعضی دیگر حتی با ایده شکل گرفتن رژیم صهیونیستی مخالف بودند. اما در نهایت، به علت خرید ۱۲۵ هزار هکتار زمین فلسطینی‌ها و اهدای آن به صهیونیست ها، آن‌ها بعنوان یکی از عاملان اصلی تشکیل رژیم اسرائیلی و اشغالگری ۷۵ ساله شناخته می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/g14348_kharej5.jpg

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی صبح صادق به نشانی SobheSadegh_ir@

 

 

#روتشیلد

#لرد_جیکوب_روتشیلد

#مرگ_لرد_جیکوب_روتشیلد

#روتچیلد

#لرد_جیکوب_روتچیلد

#موسس_رژیم_صهیونیستی

#تاریخچه_خاندان_روتشیلد

#تاریخچه_خاندان_روتچیلد

#ناتان_میر_روتشیلد

#کانال_صبح_صادق

 

 

 

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم