پیش درآمد

23:45 1403/01/31 - یوری بویکا

 پیش درآمد

 

از ابعاد مختلف به نظر می رسد عملیات شنبه شب در تنبیه رژیم صهیونیستی، پیش درآمد عملیات های بزرگ تر در آینده است. و تسریع یا تاخیر ایران در انجام عملیات های پر قدرت تر، بستگی به بازی اسرائیل دارد. در این باره چند نکته شایان توجه است:

 

- عملیات اخیر در مقیاس با منابع قدرت نظامی ایران، بیشتر، دست گرمی و تمرین و قلق گیری بود. ایران شاید بیش از ۱۰ درصد قدرت نظامی خود را به نمایش نگذاشت؛ کف توانمندی ها و نه سقف آن.

- در این عملیات، نه از پهپاد ها و موشک های فوق مدرن ایران خبری بود؛ و نه از شلیک رگباری و ترکیبی و خوشه ای پر حجم، در آن مقیاس های بزرگی که طراحی شده و سامانه های پدافندی را مطلقا فلج می کند.

- ایران این بار اصرار داشت رژیم صهیونیستی را صرفا از خاک خود، و از مسافت های ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ کیلومتری هدف بگیرد تا ملت های مسلمان و دشمنان آنها، اقتدار ابران اسلامی را ساعت ها تماشا کنند. نوبت بعدی، قرار نیست شلیک ها به این حجم و این مسافت دور، محدود بماند.

- زمان چند ساعته عملیات که می تواند به چند دقیقه کاهش یابد، مجال ثبت تصاویر در طول مسیر، به ویژه در فلسطین اشغالی را فراهم کرد تا نظام سانسور اسرائیل نتواند مثل همیشه، دریافت ضربات را انکار کند. موبایل ها اصابت ده ها موشک به اهداف را قبت کردند؛ هر چند که مجموعه اصابت ها، به مراتب بیشتر از تصاویر ثبت شده است.

- ایران، اصل غافلگیری را به خوبی می شناسد و  سال ها با صبوری تمام، بخشی از مرگبار ترین تسلیحات خود را در نزدیکی های مرز فلسطین اشغالی چیده و مراکز مهم نظامی و امنیتی اسرائیل را نشانه گرفته است.

- در صورت شروع هر جنگی، ایران تنها و دست بسته نخواهد بود. فقط مقاومت لبنان، طبق برآورد محافل صهیونیستی، دست کم ۱۵۰ هزار فروند از انواع موشک آماده شلیک را دارد.

- حزب الله هم اگر چه ارتش اسرائیل را در این شش ماه در جبهه شمالی زمینگیر کرده، اما از تسلیحات مدرن خود رونمایی نکرده است. مشابه این ارزیابی را در مقیاسی دیگر، می توان درباره انصار الله یمن و مقاومت عراق عنوان کرد.

- تا چند سال قبل، کمتر رصدگر اطلاعاتی در غرب می توانست تصور که مقاومت یمن، موشک دور برد در اختیار داشته باشد و بتواند به بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی شرکت کند. به مدد الهی، از این شگفتنانه ها فراوان است.

- برخی اهل فن می گویند ایران در عملیات اخیر، بیشتر انبار گردانی کرد. یعنی بخشی از موشک هایی که استفاده شد، رده پایین تر و تولید قدیم بوده که سال هاست خاک می خورند و باید از انبار ها تخلیه شوند تا انبوه موشک های تولیدی جدید، جایگزین آنها شود.

- گفته می شود صرف نظر از حجم و تنوع محصولات جدید، تولیدات قدیمی تری که باید هر چه زودتر استفاده شوند، معتنا به است. خبط اسرائیل می تواند مانع از رده خارج شدن و دور ریز تسلیحات قدیمی تر و به مراتب رده پایین تر شود.

 

 

محمد ایمانی

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی نابودی اسرائیل حسب سوره اسراء به نشانی twovadeh@

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/i93755_iran49.jpg

 

 

#ایران

#اسرائیل

#وعده_صادق

#حمله_ایران_به_اسرائیل

#تنبیه_رژیم_صهیونیستی

#حزب_الله

#محمد_ایمانی

 

 

 

 

اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَهَ وَ النَّصْر

خدایا بر محمد و آلش درود فرست و در فرج و عافیت و پیروزی ولیّت سرعت ببخش.