چند پهپاد و موشک و دو دستاورد بزرگ

 

۱- ایران از زمان شاه عباس بزرگ به این سو کشوری ضعیف و توسری در جهان بود. این حس تحقیر برای ملتی به قدمت تاریخی ایران، بسیار رنج‌آور و آزاردهنده بود. 
ایرانیان بسیاری هنوز از مطالعه تاریخ جنگ‌های ایران و روس و عهدنامه گلستان و ترکمنچای دچار سردرد می‌شوند. ایرانیان بسیاری هنوز از اینکه انگلیسی‌ها پادشاه ایران را عزل کرده و به صورتی توهین‌آمیز او را به جزیره‌ای دور افتاده در آفریقا تبعید کردند غرق در خشم و اندوه می‌شوند. 


در چنین انگاره‌های ذهنی بسیاری از ایرانیان حتی تصور حمله مستقیم ایران به داخل اسرائیل را تصوری به شدت غیر واقعی و توهمی می‌دانستند، اما این حمله مستقیم و بدون لکنت، به آنی روح تحقیر شده بخش نسبتا بزرگی از جامعه ایرانی را جان و اعتبار دوباره‌ای بخشید.
امروز دوستان و آشانایان بسیاری را مشاهده می‌کردم که همیشه تکه کلامشان فحاشی به آخوندها و حکومت است، اما با شوق و شعف فراوان از جمله موشکی ایران به داخل اسرائیل سخن می‌گفتند و حتی از حاضر بودن خود برای اعزام به جبهه نبرد در صورت لزوم سخن می‌گفتند.
حمله سپاه پاسداران به اسرائیل بخش بزرگی از مخالفان و منتقدان (غیرایدئولوژیک) حکومت را خوشحال کرد و فرصت بسیار مناسبی برای بازیابی مشروعیت از دست رفته حکومت در میان بخشی از توده‌های مردم را فراهم کرد.

 

۲- دستاورد دوم حملات موشکی ایران به اسرائیل بازیابی اعتبار و محبوبیت ایران و حزب الله لبنان در میان افکار عمومی جوامع عرب و جهان اسلام است. پس از جنگ سی و سه روزه میان حزب الله لبنان و اسرائیل در تابستان سال دو هزار و شش، سیدحسن نصرالله و حاکمان ایران به چهره محبوب مسلمان و جهان عرب تبدیل شدند. این محبوبیت به قدری بود که سیدحسن نصرالله در نظرسنجی های مختلف در سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹، عنوان محبوب ترین چهره جهان عرب را به خود اختصاص داد. 


اما این میزان محبوبیت حزب‌ الله و سیدحسن نصرالله و ایران در میان افکار عمومی منطقه و مسلمانان چیزی نبود که سران اسرائیل و هم‌پیمانانش حاضر به پذیرش و تحمل آن باشند و درست پس از آن بود که حوادثی دومینو وار در کشورهای عربی شروع شد که به «بهار عربی» شهرت یافت. 
طی این برهه در جهان عرب و اسلام و با مدیریت مستقیم و غیرمستقیم اسرائیل و آمریکا رویدادهایی رقم خورد (با ایجاد داعش و النصره و جنگ سوریه و...) که سیدحسن نصرالله و حزب الله لبنان و ایران از چهره محبوب جهان اسلام به چهره ای منفور در میان بسیاری از اعراب و مسلمانان تبدیل شدند. (به گونه ای که چند سال پیش «یوسف قرضاوی» مفتی سرشناس جهان سنت، حزب الله لبنان را حزب الشیطان نامید).


عملیات طوفان الاقصی و حالا حمله موشکی ایران به اسرائیل به نظر تمام نقشه‌ها و هزینه‌های فراوان اسرائیل و هم‌پیمانان منطقه‌ای و جهانی‌اش برای منفور ساختن ایران و حزب‌ الله را باد بر هوا کرد و حالا دوباره نام ایران و حزب الله و گروه‌های نزدیک به ایران است که به عنوان تنها حامی واقعی آزادی فلسطین بر زبان مسلمانان جاری می‌شود.

 

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی نابودی اسرائیل حسب سوره اسراء به نشانی twovadeh@

 

 

 

#ایران

#اسرائیل

#حمله_ایران_به_اسرائیل

#وعده_صادق

#دستاورد_حمله_ایران_به_اسرائیل

#حزب_الله

#سید_حسن_نصرالله

#یوسف_قرضاوی

#جهان_اسلام

#حامی_واقعی_فلسطین

 

 

 

 

اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَهَ وَ النَّصْر

خدایا بر محمد و آلش درود فرست و در فرج و عافیت و پیروزی ولیّت سرعت ببخش.