ورلد بوک وبلاگی با مطالب جالب و کاربردی برای زندگی بهتر

ورلد بوک وبلاگی با مطالب جالب و کاربردی برای زندگی بهتر

امام علی(ع) : آدم عاقل کسی است که حتی یک نَفَس از عُمر خود را در چیزی که برایش سودی ندارد به هَدَر نمی دهد.هر روزی که بگذرد قسمتی از وجود تو را با خود میبرد

موشک های کروز یمن ، معادله ای جدید و ویرانگر

 

علیرضا تقوی نیا

 

یمن با استقرار و بهره گیری از موشک های کروز در سواحل خود تاکنون چندین کشتی عازم اسرائیل را به طور موثر هدف قرار داده است.

در خصوص این استراتژی چند نکته باید ذکر شود:

 

1- موشک های کروز دریایی در دریاهای با عرض کم مانند دریای سُرخ بسیار موثر واقع می شوند چون کشتی ها خواه ناخواه از روبروی محل استقرار این موشک ها عبور می کنند و هر موشک می تواند به راحتی یک کشتی تجاری یا نفتکش را با توجه به ابعاد آن هدف قرار دهد.

2- دولت نجات ملی یمن حدود ۳۰۰ کیلومتر ساحل را در اختیار دارد و عرض دریای سُرخ در آن مناطق از ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر متغیر است.
یعنی با یک موشک کروز می توان به راحتی یک کشتی را هدف قرار داد و به آن خسارت بسیار وارد کرد تا جایی که انتفاع خود را از دست بدهد.

3- ارتش یمن صدها موشک کروز ضد کشتی دارد و خط تولید آن را نیز راه اندازی کرده است؛ به عبارتی در شلیک این موشک ها هیچ محدودیتی ندارد و با خیال راحتی تواند هر تعداد که بخواهد به سمت اهداف اسرائیلی یا حامیان آن پرتاب کند‌.

4- با توجه به عوارض ساحلی یا وجود جزایری مانند کمران ، الاثله، عقبان و ... آمریکا به راحتی قادر به شناسایی و بمباران سکوهای مخفی شده موشک کروز یمنی نخواهد بود و اگر واقعا بخواهد آنها را متوقف کند باید این جزایر و سواحل را تصرف نماید که آنهم مستلزم صرف زمان و تلفات و هزینه بالایی بوده و بعید است آمریکا این طرح را در دستور کار قرار دهد.

5- راهبرد استقرار و استفاده از موشک های کروز تا کنون در دریای سُرخ برای قطع تجارت دریایی اسرائیل، موفق نشان داده و باعطف به اعلام وجود موشک های کروز ۳۰۰ کیلومتری در زرادخانه ارتش یمن ، بسیار دور از ذهن است که در کوتاه مدت ، ایالات متحده و اسرائیل بتوانند برای مقابله با آن راهکاری بیابند.

6- یمن یک موقعیت بسیار مهم ژئوپلیتیکی دارد و جمهوری اسلامی ایران با حمایت از متحدان ایدئولوژیک خود در آن کشور توانست این منطقه مهم را به یک سرپُل مهم برای مقابله با آمریکا و اسرائیل تبدیل سازد.

 

با توجه به حمایت مردمی از دولت نجات ملی یمن و موفق بیرون آمدن آن از ۸ سال جنگ با ائتلاف سعودی-اماراتی ، احتمالا تا سالها شاهد قدرت نمایی ارتش یمن دردریای سُرخ خواهیم بود و این چالش جدید و بسیار خطرناک برای آمریکا و منافع متحدان آن دردسر جدی ایجاد کرده است.

در نهایت باید گفت راهبرد قطع تجارت دریایی اسرائیل از دریای سُرخ از طریق موشک های کروز ، اثر مستقیمی بر اقتصاد و در نتیجه تاب آوری جبهه داخلی اسرائیل و اشغالگران فلسطین خواهد داشت و فشار زیادی بر دولت صهیونیستی برای توقف حمله به غزه می کند.

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی نابودی اسرائیل حسب سوره اسراء به نشانی twovadeh@

 

 

#یمن

#انصار_الله

#موشک_های_کروز_یمن

#موشک_های_کروز_دریایی

#دریای_سرخ

#تنگه_باب_المندب

#حوثی_ها

 

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم

حتی بُزهای یمن هم منتظر شکار کردن هستند

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/t35341_yaman3.jpg

 

 

#یمن

#بز_های_یمن

#انصار_الله

#کشتی

#توئیت_فارسی_انصار_الله

 

 

اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَهَ وَ النَّصْر

خدایا بر محمد و آلش درود فرست و در فرج و عافیت و پیروزی ولیّت سرعت ببخش.

برتری ژئوپلیتیکی محور مقاومت در دریای سُرخ خودنمایی کرد

 

پس از تسلط انصارالله یمن در سال ۲۰۱۴ بر صنعا، معادلات ژئوپلیتیکی دنیا تغییر کرد و محور مقاومت بر یک تنگه راهبردی دنیا اشراف عملیاتی پیدا کرد.

حمله ائتلاف سعودی به یمن در سال ۲۰۱۵ با حمایت امریکا و اسرائیل برای برهم زدن این معادله بود که البته به نتیجه نرسید.

حال انصارالله یمن به عنوان متحد راهبردی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده آبراه استراتژیک دریای سرخ را به روی کشتی های اسرائیلی  و یا مرتبط با این رژیم می بندد و در اولین اقدامش یک کشتی تجاری "گلکسی لیدر" با مالکیت یک صهیونیست را با ۵۲ سرنشین توقیف کرده است.

 

در این خصوص چند نکته باید ذکر شود.

1- آیت الله خامنه ای امروز اعلام کرد کشورهای اسلامی باید شریان های حیاتی اسرائیل را قطع کنند و این دستور امروز توسط یمنی ها اجرا شد.

قبلا نیز محمد عبدالسلام سخنگو و نماینده ویژه رهبر انصارالله یمن اعلام کرده بود، این جنبش ولایت آیت الله خامنه ای را امتداد ولایت امیرالمونین علی (علیه السلام) می داند‌.

2- اقدام امروز یمنی ها برتری ژئوپلیتیکی محور مقاومت را بر طرف مقابل به اثبات رسانید و نشان داد سیاست های منطقه ای ایران و حمایت از متحدانش در منطقه ،تا چه میزان می تواند بر معادلات جهانی و منطقه ای اثرگذار باشد.

3- نگارنده از چند ماه پیش به صراحت اعلام کرد در جنگ آینده انصارالله یمن دریای سرخ را به روی کشتی های اسرائیلی می بندد و این اتفاق در راستای محاصره نظامی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

4- عملیات امروز یمنی ها روشن کرد محور مقاومت برگ برنده های زیادی دارد که میتواند در زمان و مکان مناسب رو کرده و دشمنانش را غافلگیر سازد.

5- دریای سرخ مسیر اصلی تجاری میان شرق آسیا و اروپاست و تسلط انصارالله یمن بر آن تا دهه ها برتری استراتژیکی به محور مقاومت در راستای اِعمال خواسته های این محور برطرف های جهانی می دهد.

6- اقدام امروز نیروی دریایی انصارالله، ابطال کننده نظرات و پیش بینی های امثال محمود سریع القلم (در خصوص معامله تهران با ریاض بر سر یمن) است که با مشاوره های غلط و نظریات بی پایه خود در دولت سابق، ایران را به چاه برجام انداختند.

7- توقیف کشتی تجاری فرد اسرائیلی ضربه سهمگینی به این رژیم است زیرا بیش از ۹۵ درصد تجارت آن از دریا انجام می گیرد و رخداد امروز یعنی محور مقاومت بر اقتصاد این رژیم احاطه دارد.

از سویی لبنان نیز در شرایط لزوم می تواند مراودات تجاری اسرائیل را دچار اختلال و حتی انقطاع می کند.

8- ضربه امروز یمنی ها به اسرائیل، بسیار راهبردی بود و این رژیم باید در برابر آن واکنش نشان دهد ؛ اگر نتواند کشتی را آزاد کند ، عملا دچار یک بحران بزرگ خواهد شد زیرا فاصله پایگاه های اسرائیلی تا یمن بیش از۱۵۰۰ کیلومتر است و از لحاظ نظامی این قابلیت را ندارد که مانع از توقیف شناورهای تجاری خود شود.

9- نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ حضور پررنگی دارد اما نتواست و نمی تواند مانع از اختلال در تجارت متحدانش شود و همین امر به جایگاه ابرقدرتی و پرستیژ بین المللی ایالات متحده که خود را یگانه ناظم امنیت جهان می پندارد، لطمه جدی خواهد زد.

10- در پایان باید گفت نبرد طوفان الاقصی از امروز وارد مرحله جدیدی شد و به نظر می رسد با ادامه جنایات اسرائیل درغزه، برگ برنده های جدیدی از سوی متحدان حماس و جهاد اسلامی روی میز گذاشته شود که معادلات جنگ را تغییر دهد.


این نکته نیز باید ذکر شود که یمنی ها ترس از واکنش ندارند زیرا ۹ سال زیر تحریم های کمرشکن زندگی کرده و همزمان یک جنگ بزرگ را با موفقیت از سر گذارنده اند.

 

علیرضا تقوی نیا

 

نقل شده از کانال تلگرامی علیرضا تقوی نیا به نشانی taghaviniaa@

 

 

#یمن

#دریای_سرخ

#آبراه_استراتژیک

#تنگه_باب_المندب

#بستن_تنگه_باب_المندب

#انصار_الله

#آمریکا

#اسرائیل

#گلکسی_لیدر

#محور_مقاومت

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلی جَمیعِ الاَنْبیاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ وَ عَجِّل فَرَجَهُم

یمنی‌ها، مستقیما به دست امام علی علیه‌السلام، مسلمان شده‌اند


پیامبر اسلام (صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله)، خالد را به یمن فرستاد تا مردم آنجا را نیز به اسلام دعوت کند؛

گفتنی است، خالد بن‌ ولید در نزد اهل‌ سنت به سیف‌الله مشهور است؛ به عنوان مثال در فیلم محمد رسول‌ الله نیز در مورد خالد، اغراق شده بود که ناشیانه سعی بر تراشیدن یک آلترناتیو برای امام علی (علیه‌السلام) از او داشتند؛ خاندان او یکی از خاندان‌های بزرگ و مهم قبیله قریش بود که با بنی‌هاشم رقابت می‌کردند؛ وی قبل از مسلمان شدن، در جنگ‌های بدر، احد و احزاب در مقابل مسلمانان جنگید و پیش از فتح مکه، اسلام آورد؛ وی در جنگ موته و فتح مکه شرکت کرد و در جنگ حنین نیز جزو فراریان بود؛ وی در برخی اقدامات مخفیانه بر علیه امام علی (علیه‌السلام) از جمله طرح قتل ایشان، عضویت داشت و به همین دلیل و نیز به سبب کارهای دیگرش، مورد نکوهش شیعیان بوده است.  

در سال دهم هجری، پیامبر اسلام (صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله)، خالد را به یمن فرستاد تا مردم آنجا را به اسلام دعوت کند؛ او شش ماه در یمن به دعوت مردم پرداخت، ولی کسی به دعوت وی پاسخ مثبت نداد و در پی آن، پیامبر اسلام (صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله)، امام علی (علیه‌السلام) را به یمن روانه کرد و فرمود تا خالد را بازگرداند؛ لازم به ذکر است که خالد، پس از رحلت پیامبر اسلام (صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله) در شمار حامیان ابوبکر قرار گرفت و همواره تحت حمایت وی بود.

برعکس ناکامی خالد، اما قبیله همدان به دعوت امام علی (علیه‌السلام) سریعا پاسخ داد و مسلمان شدند و اسلام به سرعت در یمن گسترش یافت؛ امام علی (علیه‌السلام) در مدت کوتاهى کمتر از یک ماه، توانست به نشر اسلام در یمن بپردازد و اهل‌سنت نیز به خاطر خالد، بسیار کوتاه به اصل این رخداد غیر قابل انکار اشاره کرده‌اند؛

اولین جامعه عمومى شیعه در یمن و به ویژه در دو قبیله همدان و مذحج تشکیل شد؛ مالک‌ بن‌ اشتر نخعى از قبیله مذحج یمن و بیشتر بزرگان اصحاب امام علی (علیه‌السلام) مانند عمار، مقداد، کمیل، اویس‌ قرنی، حارث‌ همدانی، یزید بن‌ قیس و ... نیز یمنى بودند؛

دیگر قبایل یمن، به تبعیت از قبیله همدان، به اسلام گرویدند؛ قبیله همدان در دوران معاصر نیز از قدرت و نفوذ زیادی در یمن برخوردار است؛ حوثی‌های یمن عضو اتحادیه قبایلی حاشد از شاخه‌های همدان هستند؛ در روایتی پیامبر اسلام (صلی‌ الله علیه‌ و آله) قبیله همدان را ستود و آنها را شتابان در یاری دادن و شکیبا در سختی‌ها معرفی کرده و بندگان برگزیده و سران اسلام را از این گروه دانسته است؛ امام علی (علیه‌السلام) نیز فداکاری همدانیان را ستوده و آنها را زره و نیزه خود نامیده است؛ آنان در تمام مراحل جنگ، همواره مطیع دستورات امام بودند؛ آنها علی‌رغم کشته‌های زیاد خود در جنگ صفین، به فرماندهی سعید بن‌ قیس، امام را در جنگ نهروان نیز حمایت کردند.

سال‌ها بعد، بسیارى از یمنى‌ها به عراق مهاجرت کردند؛ عراقِ تازه فتح شده، مرکز استقرار صحابه امام علی (علیه‌السلام) بود و یمنى‌ها مهمترین پشتوانه حکومت امام بودند؛ آن‌ها تشیع را در عراق و کوفه تقویت کردند.

آن‌ها مردمى عمیقا احساسى بودند و در مقابل ستمى که در حق اهل‌بیت (علیهم‌السلام) شد، بى‌نهایت متأثر شده بودند و از همین رو، به حمایت آن‌ها پرداخته بودند؛ پیامبر اسلام (صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله) هم در مورد آن‌ها فرموده بود: "آن‌ها، مردمى نازک و صاحب قلوبى نرم بوده و هستند."

تشیع آن‌ها به‌گونه‌اى بود که وقتى امام حسین (علیه‌السلام) قصد سفر به عراق را داشت، ابن‌عباس به ایشان گفت: در یمن شیعیان پدرت هستند، به آن جا برو! لذا معاویه (لعنت‌الله‌ علیه)، در اواخر خلافت امام علی (علیه‌السلام) و بعد از جنگ صفین، براى این که ضربه‌اى سهمگین بر حضرت وارد کند، لشکرى بى‌رحم به فرماندهى بسر بن‌ ارطاه به یمن فرستاد و به او نوشت: هرجا شیعیان على را در آنجا دیدى، بکش و به آن ها رحم نکن؛ همان جا براى اولین‌ بار مسلمانان و در حقیقت، شیعیان قتل عام شدند و حتى زنان و کودکان آنان به اسیرى گرفته شدند.

از مناقب دیگر یمنی‌ها این است که تعداد زیادی از شهداى کربلا مانند بُِریر، از یمنى‌ها بودند.

طوایفى که به عراق مهاجرت کرده بودند، پایه‌گذار جامعه شیعى عراق بودند و طوایفى از آن‌ها هم به ایران هجرت کردند، پایه‌گذار تشیع در ایران بودند که مهمترین آن، کوچ یک از قبایل به سرزمین قم و پایه‌گذارى اولین جامعه و حوزه علمى شیعه در ایران بود؛ در عصر ظهور حضرت مهدی (علیه‌السلام) هم، دو سرزمین یمن و ایران، زمینه‌ساز حکومت جهانى امام زمان (علیه‌السلام) هستند/ مکتوبات

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی افسران جوان جنگ نرم به نشانی Afsaran_ir@

 

#یمن

#امام_علی

#مسلمان_شدن_یمنی ها

#خالد_بن_ولید

#پیامبر_اسلام

#قبیله_همدان_یمن

#مقداد

#کمیل

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم وَالعَن اَعدائَهُم اَجمَعین

انتقام شهید فخری‌زاده چگونه گرفته شد؟

 

برای انتقام دانشمند شهید محسن فخری زاده، آوی هار ایون پدر و مغز متفکر موشکی و فضایی رژیم صهیونیستی به هلاکت رسید. این دانشمند اسرائیلی در یک هتل هدف قرار گرفت و برای رژیم اسرائیل غافلگیرانه و گران تمام شد. وی مجروح شده بود و بعد از چند روز کشته شد.

بخشی از سوابق وی به این شرح است:

- دانشمند صنعت موشکی رژیم صهیونیستی
- رئیس پروژه ماهواره ای 
- رئیس آژانس فضایی اسرائیل
- رئیس سابق صنایع نظامی رافائل

وی از طراحان اصلی سیستم گنبد آهنین بود و خرید سلاح‌های پیشرفته و نوسازی ارتش اسرائیل از جمله اقدامات وی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است، آوی‌ هار ایون پدر سرلشکر یوو هار ایون مدیر عامل اجرایی شرکت دفاعی رافائل که یکی از محصولاتش گنبد آهنین است، بود.

همچنین سپاه پاسداران در سلسله عملیات‌ های انتقام جویانه بخاطر شرارت های رژیم صهیونیستی، ضربه ای کاری و اساسی به سازمان کشتار و جاسوسی ‎موساد در کردستان عراق وارد کرد و خبره‌ ترین ماموران امنیتی این رژیم که تخصصشان حوزه ایران بود کشته و زخمی شدند.

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی نابودی اسرائیل حسب سوره اسراء به نشانی twovadeh@

 

 

#شهید_فخری زاده

#انتقام_شهید_فخری زاده

#موساد

#آوی_هار_ایون

#مغز_متفکر_و_موشکی_اسرائیل

#مغز_متفکر_و_موشکی_رژیم_صهیونیستی

#ترور_دانشمند_اسرائیل

#ترور_دانشمند_رژیم_صهیونیستی

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ السِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

خداوندا به مقدار علمِ بی پایانت بر فاطمه و پدرش و شوهرش و فرزندانش و رازی که در او قرار داده شده، صلوات و درود بفرست

 

خواندن این خبر و شنیدن آن اصلاً دور از انتظار نبود، چرا که موارد خیلی مهمی وجود دارد که نشان از همکاری گسترده و غیر قابل باور برخی از کشورهای عربی به همراه ترکیه در راستای اجرای طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نابودی ملت فلسطین دارد که مشروح این طرح را در گزارش دو قسمتی که در مورد «فردای پایان جنگ» از نگاه رژیم صهیونیستی و آمریکا تهیه کرده‌ایم و در کانال یوتیوبی اخبار سوریه حتماً منتشر خواهد شد، ملاحظه می‌کنید اما این خبر نشان داد کشورهای عربی چنان سرسپردگی و چنان فلاکتی دارند که با هیچ شاقولی قابل اندازه‌گیری نیست.

 

ارتش و ملت یمن خود را با آب و آتش می‌زنند و راه را بر کشتی‌های صهیونیست‌ها بسته‌اند و باز کردن مسیر را مشروط به باز کردن راه رسیدن دارو و کمک‌های انسانی به مردم داغ دیده و زجر کشیده باریکه غزه کردند، اما سران بی‌شرف و خودفروخته عرب که در نوکری و سرسپردگی به صهیونیست‌ها، انگلیس و آمریکا لنگه ندارند بدون آنکه بخواهند با صهیونیست‌ها برای وارد شدن غذا و دارو به غزه چانه‌زنی کنند، اینگونه طبق دستور ارباب آمریکایی و انگلیسی به دلیل عمق وابستگی به صهیونیست‌ها، تلاش می‌کنند تا مواد غذایی تازه به دست قاتلان زنان و کودکان فلسطینی برسد.

 

همانگونه که اردوغان در روزهای اول یک کشتی پر از تره بار برای صهیونیست‌ها فرستاد و در روزهای بعد لباس گرم برای نظامیان این رژیم گسیل کرد تا وقتی در شمال و جنوب با مقاومت درگیر می‌شوند از سرما نلرزند و آب معدنی «سرما» را کشتی کشتی برای صهیونیست‌ها ارسال کرد تا در حالی که مردم غزه آب سالم برای نوشیدن ندارند، نظامیان صهیونیست بدون نگرانی آب معدنی ارسالی از انبارهای ارتش ترکیه را سر بکشند و سر زنان و کودکان فلسطینی را نشانه بروند، امارات و عربستان و اردن هم دست به دست هم داده‌اند تا صهیونیست‌ها با شکم سیر در حالی که مردم غزه حتی یک وعده غذا و حتی جان پناهی ندارند، آنها را قتل عام کنند... 

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/v765585_yaman2.jpg

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی اخبار سوریه به نشانی syriankhabar@

 

 

#یمن

#ارتش_یمن

#انصار_الله

#اردوغان

#تنگه_باب_المندب

#بستن_تنگه_باب_المندب

#خیانت_سران_عرب

#نوکری_سران_عرب

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا صَلَّیتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

اَللهُمَّ بَارِک عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا بَارَکتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی، راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
خداوندا بر محمد و آل محمد برکت نازل فرما، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم برکت نازل فرمودی، به راستی که تو ستوده شده و بزرگواری

 وارد جنگی شده اند که در آن پیروزی ممکن نیست

 

مهدی محمدی

این سخنان مردخای کدار را بخوانید. او سعی کرده به اسراییلی ها بفهماند وارد جنگی شده اند که در آن پیروزی ممکن نیست چرا که نه با مجاهدان در غزه بلکه با خدای آنها می جنگند.

 « بارها گفته ام که اگر یک دست و یک پای یکی از اعضای حماس آسیب ببیند و فقط دو انگشت در دست دیگرش باقی بماند، بر روی پای دیگرش می ایستد و دو انگشتش را به نشانه پیروزی بالا می برد. چرا؟ چون فرزندان و نوه هایش راهش را ادامه می دهند. چون زنده مانده است و موفق شده است. این تصویر پیروزی است.

ما باید بفهمیم که این تفکر و معیاری متفاوت است... آیه ای در قرآن وجود دارد که می گوید: ان الله مع الصابرین. خداوند با کسانی است که ظرفیت تحمل رنج برای مدتی طولانی را دارند. سعی کنید بفهمید: صبر؛ ما در عبری چنین کلمه ای نداریم. صبر زمانی است که یکی از اعضای حماس دو سه ماه در تونل است و روشنایی روز را نمی بیند. خیلی کم غذا می خورد. بعد با کلاشینکف بیرون می آید و یک یهودی را می کشد. چرا؟ او ظرفیت تحمل کردن دارد و این برای من قابل درک نیست.

شما در داخل حباب اسرائیلی زندگی می کنید. آن ها به خاطر الله زنده هستند. الله با آن هاست. آن ها جهادگر هستند. ما مبارزان راه آزادی هستیم. بله ... ما درگیر جنگی مقدس نیستیم.

ببینید، روزی با زیپی لیونی بحث می کردم. به او گفتم ساختار مذهبی آن ها در این جا غالب است. برای آن ها الله بازیگر اصلی است، اگر تنها بازیگر نباشد. برای آن ها خداوند حتی در میدان نبرد حاضر است. او بازیگری جایگزین است.

و این تفاوتی عظیم در زمینه ظرفیت روانی و ظرفیت کلی و همچنین ظرفیت جسمی است، زیرا ایمان با عواقب جسمی همراه نیست. توان آن ها در این خصوص بی اندازه است.

من نمی گویم ظرفیت اخلاقی ما کمتر اهمیت دارد، اهمیت دارد، اما آن ها در جنگی مقدس هستند. دست کم نیمی از ما نمی خواهیم این را بفهمیم.»

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی نابودی اسرائیل حسب سوره اسراء به نشانی twovadeh@

 

 

#مردخای_کدار

#اسرائیل

#اسراییل

#حماس

#قرآن

#زیپی_لیونی

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ صَلَوَاتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا درود فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از صلوات تو چیزی نماند

 

وَ ارْحَمْ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ رَحْمَتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا رحمت فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از رحمت تو چیزی نماند

 

وَ بَارِکْ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ بَرَکَاتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا برکت فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از برکات تو چیزی نماند

 

وَ سَلِّمْ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ سَلامِکَ شَیْ‌ء

پروردگارا سلام فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از سلام تو چیزی نماند

حساب و کتاب کشتی‌هایی که توسط ارتش یمن هدف قرار گرفتند از دستم خارج شده اما به صورت مشخص باید گفت یمنی‌ها در راستای انجام ماموریت محوله محکم بوده و بدون واهمه و بدون هیچ تردیدی تهدیدات خود را عملی می‌کنند. دوره جنگ وقتی که ناوهای آمریکایی قصد ورود به خلیج فارس را داشتند مانند همین امروز که سیاستمداران چرتکه می‌اندازند و حساب و کتاب می‌کنند بنیانگذار فقید انقلاب به همین حسابدارها گفت «من جای شما بودم می‌زدم» آن روز نزدند تا آمریکا بعد از گذشت ۴ دهه همچنان در خلیج فارس لنگر انداخته و حاضر به ترک این منطقه به سادگی نیست.

 

اما همان گونه که امام خمینی از روی عقیده و باور دینی و اسلامی می‌گفت بزنید امروز رهبر یمن نیز دستور شلیک داده و از آنجایی که هنوز قوم حسابدار در صنعا به قدرت نرسیدند - شاید هم هیچ وقت به قدرت نرسند - تا چرتکه بیندازند دستور شلیک را انجام دادند و باعث شدند تا همه یادشان باشد که کشوری به اسم یمن وجود دارد که با قدرت از عقیده و باورش دفاع می‌کند. امروز همه طرف‌ها و کشورها از اقدام و عملکرد ارتش یمن حیرت زده شدند و نمی‌دانند چگونه باید با این رویکرد مقابله کنند.

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی مرصاد به نشانی mersad_13ir@

 

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/g982563_yaman1.jpg

 

 

 

#یمن

#صنعا

#حوثی ها

#انصار_الله

#امام_خمینی

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم

آداب و رسوم شب یلدا چیست؟

19:05 1402/09/30 - یوری بویکا

آداب و رسوم شب یلدا چیست؟

 

- آتش
قدیم دور کرسی می‌نشستند؛ قبل‌تر از آن دور آتش جمع می‌شدند؛ و الان بخاری‌ها مجلس را گرم ‌می‌کنند. آتش در گذشته نماد خورشید بود و برپا کردن آتش به خاطر پاسداشتش انجام می‌شده . البته برخی هم عقیده دارند که آتش را برای برطرف کردن نحسی اهریمن و تاریکی روشن می‌کردند.


- مثل‌گویی یا قصه‌خوانی در شب یلدا
مثل‌گویی که نوعی شعرخوانی و داستان‌خوانی است در قدیم اجرا می‌شده‌. به این صورت که خانواده‌ها در این شب گرد هم می‌آمدند و بزرگترها برای همه قصه تعریف می‌کردند.
در هر نقطه‌ای از کشور قصه‌های مربوط به فرهنگ خودشان رواج بیشتری دارد. مثلا آذربایجانی‌ها قصه حسین کرد شبستری می‌خوانند و خراسانی‌ها بیشتر از داستان‌های شاهنامه داستان سرایی می‌کنند.


- فال حافظ در شب یلدا
معمولا در شب‌های یلدا بزرگ فامیل به دیوان حافظ تفالی می‌زند. به این ترتیب که مخاطب فال نیت کرده و بزرگ مجلس این جمله یا شبیه به این را می‌گوید: ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، من طالب یک فالم، بر من نظر اندازی…
بعد لای دیوان را باز می‌کند. غزل بالای سمت راست، جواب تفال است. اگر وسط غزل باشد، فال از ابتدای غزل که در صفحه پشت است، خوانده می‌شود. سه بیت از غزل بعدی نیز شاهد فال خواهد بود. بعد از خواندن غزل، فال را تفسیر می‌کند. اگر محتوای شعر مثبت باشد فال را خوب و اگر نباشد آن را بد می‌دانند. از آنجا که عمده غزلیات حافظ دارای محتوایی عرفانی، عاشقانه و امیدوارکننده است؛ فال‌ها معمولا روحیه بخشند.


- شاهنامه خوانی
جزء جدایی‌ناپذیر دیگر شب یلدا، شاهنامه‌خوانی ست. این رسم از دیرباز در ایران رایج بوده. 


- سفره شب یلدا
در شب چله در دوران قدیم، سفره‌ای به نام میَزد پهن می‌کردند. آنها میوه‌های تر و خشک، آجیل یا به اصطلاح زرتشتیان لُرک بر سفره می‌گذاشتند. لرک از اجزای اصلی این سفره بود و در واقع ولیمه این جشن به حساب می‌آمد. از اجزای دیگر این سفره آتشدان، عطردان، بخوردان و بَرسَم را می‌توان نام برد.


- میوه‌های شب یلدا
👈انار
انار میوه اصلی سفره شب یلدا ست. پیشینیان انار را میوه‌ باروری و برکت می‌دانستند. آنها این معنا را از دانه‌های زیاد آن دریافت می‌کردند. همچنین انار به خاطر رنگ قرمزش نماد شادی و خورشید است. در واقع خوردن انار در شب یلدا به خاطر اعتقاد به تاثیر جادوی سرایتی آن بوده است. یعنی آنها با توسل به انار و خوردن آن برکت را از دانه‌های زیاد آن می‌گرفتند و نیروی باروری را در خود افزایش می‌دادند.
این میوه از دوران بسیار قدیم میوه‌ای مقدس شناخته شده است.
👈هندوانه
هندوانه علاوه بر سرخیش نمادی از خورشید است و یادآور گرمای تابستان و حرارت است.

 

- تنقلات و آجیل شب یلدا
در این شب مهم‌تر از شام؛ تنقلات و آجیل مخصوص شب یلدا ست. در گذشته که نگهداری طولانی مدت میوه‌ها راحت نبود؛ خیلی از میوه‌ها را برای نگهداری و مصرف در فصل‌های دیگر، خشک می‌کردند.
مغزهایی مثل پسته، گردو، بادام و فندق اجزای اصلی آجیل مخصوص شب یلدا هستند. همه این‌ خوراکیها جنبه نمادین دارند و نشانه، برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی هستند.

 

شب یلدا زیبایی در کنار خانواده برایتان آرزومندیم❤️

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی ارتباط با خدا به نشانی ertebat0bakhoda@

 

 

#یلدا

#شب_یلدا

#رسوم_شب_یلدا

#چله

#شب_چله

#رسوم_شب_چله

#فال_حافظ_در_شب_یلدا

#شاهنامه_خوانی_در_شب_یلدا

#سفره_شب_یلدا

 

 

اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَهَ وَ النَّصْر

خدایا بر محمد و آلش درود فرست و در فرج و عافیت و پیروزی ولیّت سرعت ببخش.

 

آشنایی با تاریخچه شب یلدا

18:57 1402/09/30 - یوری بویکا

آشنایی با تاریخچه شب یلدا

 

- شب یلدا یا شب چلّه بلندترین شب سال در نیم‌کره شمالی زمین است. 
این شب به زمان بین غروب آفتاب 
از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) اطلاق می‌شود.

 

- ایرانیان و بسیاری از دیگر اقوام شب یلدا را جشن می‌گیرند. 
این شب در نیم‌کره شمالی با انقلاب زمستانی مصادف است
و به همین دلیل از آن زمان به بعد طول روز بیش‌تر و طول شب کوتاهتر می‌شود.

 

- مراسم شب یلدا (شب چله) از طریق ایران به قلمرو رومیان راه یافت
و جشن «ساتورن» خوانده می‌شد.

 

- واژه «یلدا» به معنای «زایش زادروز» و تولد است. ایرانیان باستان با این باور که فردای شب یلدا با دمیدن خورشید، روزها بلندتر می‌شوند و تابش نور ایزدی افزونی می‌یابد، آخر پاییز و اول زمستان را شب زایش مهر یا زایش خورشید می‌خواندند و برای آن جشن بزرگی برپا می‌کردند

از این رو به دهمین ماه سال دی (دی در دین زرتشتی به معنی دادار و آفریننده) می‌گفتند که ماه تولد خورشید بود.

یلدا و جشن‌هایی که در این شب برگزار می‌شود، یک سنت باستانی است.

 

- مردم روزگاران دور و گذشته، که کشاورزی، بنیان زندگی آنان را تشکیل می‌داد و در طول سال با سپری شدن فصل‌ها و تضادهای طبیعی خوی داشتند، بر اثر تجربه و گذشت زمان توانستند کارها و فعالیت‌های خود را با گردش خورشید و تغییر فصول و بلندی و کوتاهی روز و شب و جهت و حرکت و قرار ستارگان تنظیم کنند.

- آنان ملاحظه می‌کردند که در بعضی ایام و فصول روزها بسیار بلند می‌شود و در نتیجه در آن روزها، از روشنی و نور خورشید بیشتر می‌توانستند استفاده کنند.

این اعتقاد پدید آمد که نور و روشنایی و تابش خورشید نماد نیک و موافق بوده و با تاریکی و ظلمت شب در نبرد و کشمکش‌اند.


- بدین‌سان در دوران کهن فرهنگ اوستایی، سال با فصل سرد شروع می‌شد و در اوستا
واژه Sareda, «سَرِدَ» یا «سَرِذَ» که مفهوم «سال» را افاده می‌کند، خود به معنای «سرد» است و این به معنی بشارت پیروزی اورمزد بر اهریمن و روشنی بر تاریکی است.

 

- در برهان قاطع ذیل واژه «یلدا» چنین آمده‌ است:
«یلدا شب اول زمستان و شب آخر پاییز است که اول جَدی و آخر قوس باشد و آن درازترین شب‌هاست در تمام سال و در آن شب و یا نزدیک به آن شب، آفتاب به برج جدی تحویل می‌کند و گویند آن شب به غایت شوم و نامبارک می‌باشد و بعضی گفته‌اند شب یلدا یازدهم جدی است».

 

- سفره شب یلدا، «میَزد» نام داشت و شامل میوه‌های تر و خشک، نیز آجیل یا به اصطلاح زرتشتیان، «لُرک»  که از لوازم این جشن و ولیمه بود، به افتخار و ویژگی «اورمزد» و «مهر» یا خورشید برگزار می‌شد.

روز پس از شب یلدا (یکم دی ماه) را خورروز (روز خورشید) و دی گان؛ می‌خواندند و به استراحت می‌پرداختند و تعطیل عمومی بود.

 

- فردوسی به استناد منابع خود، یلدا و خور روز، را به هوشنگ از شاهان پیشدادی ایران (کیانیان که از سیستان پارس برخاسته بودند) نسبت داده و در این زمینه از جمله گفته است:

که ما را ز دین بهی ننگ نیست
به گیتی، به از دین هوشنگ نیست
همه راه داد است و آیین مهر
نظر کردن اندر شمار سپهر

 

 

کانال عصر فوری AsreFori@

 

یلداتون مبارک

 

#یلدا

#شب_یلدا

#چله

#شب_چله

#تاریخچه_شب_یلدا

#تاریخچه_شب_چله

#آشنایی_با_تاریخچه_شب_یلدا

#آشنایی_با_تاریخچه_شب_چله

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلی جَمیعِ الاَنْبیاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ وَ عَجِّل فَرَجَهُم