ورلد بوک وبلاگی با مطالب جالب و کاربردی برای زندگی بهتر

ورلد بوک وبلاگی با مطالب جالب و کاربردی برای زندگی بهتر

امام علی(ع) : آدم عاقل کسی است که حتی یک نَفَس از عُمر خود را در چیزی که برایش سودی ندارد به هَدَر نمی دهد.هر روزی که بگذرد قسمتی از وجود تو را با خود میبرد

نیروهای مسلح یمن دیشب اعلام کرده بودند که قرار است بیانیه جدیدی صادر کنند اما پس از مدت زمان کمی به صورت رسمی اعلام کردند:
"با توجه به تحولات جاری در صحنه عملیات نظامی، بیانیه مورد انتظار نیروهای مسلح یمن صبح دوشنبه خواهد بود"


معلوم می شود مسئله مهمی بوده و یمنی ها میخواستند از نتیجه کار دقیقا مطلع شوند و اطلاعات و اخبار اشتباه ندهند. لحظاتی قبل نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای رسمی اعلام کردند:
"نیروی دریایی ارتش یمن با استعانت از خداوند متعال در یک عملیات نظامی کیفی، یک کشتی انگلیسی به نام RUBYMAR را در خلیج عدن با تعدادی موشک مناسب هدف قرار دادند که نتایج این عملیات عبارت بود از:
 کشتی به شدت مجروح شد و باعث توقف کامل آن شد.
 در نتیجه صدمات فراوانی که کشتی متحمل شد، اکنون در خطر غرق شدن در خلیج عدن قرار دارد.
 در حین عملیات، مطمئن شدیم که خدمه کشتی به سلامت خارج شده اند"


همچنین در این بیانیه آمده است:
"پدافند هوایی یمن در حدیده توانست با استعانت از خداوند متعال یک فروند هواپیمای آمریکایی (MQ9) را در حالی که به نمایندگی از رژیم صهیونیستی در حال انجام مأموریت های خصمانه علیه کشورمان بود، با موشک مناسب ساقط کند"
تعلل یمنی ها در صدور بیانیه بعد از اینکه اعلام کرده بودند به زودی بیانیه خواهند داد اما پس از آن اعلام کردند به علت تحولات جاری صبح دوشنبه یعنی بعد از گذشت هفت - هشت ساعت بیانیه خواهند داد نشان می دهد یمنی ها از نتیجه عملیات اطلاع دقیق و کافی کسب کرده اند.


قرار گرفتن کشتی انگلیسی در خطر غرق شدن و ساقط کردن هواپیمای جنگی امریکائی نشان می دهد یمنی ها وسعت آتش را بیشتر کرده اند و امریکائی ها همان طور که قبلا هم گفته بودیم نتوانسته اند با بمباران های قبلی به تسلیحات یمنی ها ضربه وارد کنند. 
یمنی ها با عملیات دیشب پیام جدیدی را به امریکائی ها و انگلیسی ها و اسرائیل مخابره کردند که رفتن اسرائیل به سمت کریدور صلاح الدین (فیلادلفیا) قدرت آتش یمنی ها را بیشتر و وسیع تر خواهد کرد و احتمال دارد یمنی ها با موشک های سنگین نقاط استراتژیک و زیرساخت ها را در عمق اسرائیل هدف قرار دهند. یمنی ها با موفقیت امروزشان پیام دیگری هم مخابره کرده اند و گفته اند ائتلاف دریایی امریکا و انگلیس توان مقابله با موشک های یمنی را نخواهند داشت و اگر کار بیشتر بالا بگیرد اسرائیل نباید اعتمادی به توان امریکائی ها و انگلیسی ها داشته باشند که بتوانند جلوی حملات سنگین یمنی ها به عمق اراضی اشغالی را بگیرند.

 

 

نقل شده از کانال تحلیلی مازیار شکوری به نشانی maziarshakouri@

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/c519706_yaman13.jpg

 

 

 

#یمن

#ارتش_یمن

#کشتی_انگلیسی

#RUBYMAR

#کشتی_انگلیسی_RUBYMAR

#پهپاد_MQ9

#اسرائیل

#مازیار_شکوری

#کانال_تحلیلی_مازیار_شکوری

 

 

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم

همانگونه که گفته شد، سقوط شهر آودیوکا را باید نقطه عطف مهمی در عرصه سیاسی، نظامی و حتی دیپلماتیک در جنگ میان ناتو و ارتش روسیه دانست. اگر در مورد باخموت آمریکایی‌ها راست یا دروغ می‌گفتند که با اصرار زلنسکی مبنی بر نگه داشتن این شهر تلفات سنگینی بر نیروی رزمی و انسانی موجود وارد شد، اما در مورد آودیوکا آن‌ها نمی‌توانند شخص زلنسکی و ژنرال‌ها و افسران اوکراینی را متهم کنند، چرا که پس از تصرف باخموت توسط ارتش روسیه، قرار بر آن شده بود تا تصمیمات راهبردی در اتاق عملیات مشترک در شهر غربی لویو (لفوف) گرفته شود.

 

حالا که آودیوکا به دست روس‌ها افتاده، جنگ در راس هرم قدرت ناتو هم داغ شده و در واشنگتن نزاعی سخت میان کاخ سفید و کنگره صورت گرفته است. رئیس جمهور امریکا به شکل ناشیانه‌ای در حال تحمیل شکست راهبردی در این شهر بر کنگره است چرا که می‌گوید: دست‌روی‌دست گذاشتن کنگره باعث شد شهر راهبردی «آودیوکا» در شرق اوکراین از کنترل کی‌یف خارج شود. جو بایدن در جریان رایزنی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» برای بررسی این شکست سنگین، عقب‌نشینی نیروهای این کشور از شهر آودیوکا را به عدم توانایی کنگره در تصویب بسته کمکی برای کی‌یف مرتبط کرد.

 

در بیانیه کاخ سفید درباره این گفت‌وگو آمده است: «صبح امروز ارتش اوکراین پس از اینکه سربازان آن به دلیل در اختیار نداشتن تجهیزات کافی در نتیجه عدم اقدام کنگره، مجبور به جیره‌بندی مهمات خود شده بودند، مجبور به عقب‌نشینی از آودیوکا شدند و این اولین پیروزی قابل توجه روسیه در چندین ماه است». در حالی که حقیقت زمین تا آسمان متفاوت است. شکست در این جبهه هیچ ارتباطی با کمبود تجهیزات نداشت، موضوع مهم قدرت آتش بود که اگر بسته 850 میلیارد دلاری کمک هم تصویب شود، کشورهای عضو ناتو قدرت و توانایی تامین مهمات مورد نیاز برای ارسال به جبهه‌های جنگ را ندارد و بایدن با همه خرفتی‌اش تلاش کرده تا از زیر بار مسوولیت مستقیم این شکست فرار کند. 

 

با سقوط آودیوکا، غربی‌ها به صورت کامل عزا گرفته‌اند. خبرها را که از صبح می‌خوانم به نوعی شاهد عزاداری رسانه‌های غربی هستم، آن‌ها از این شهر به عنوان نماد «مقاومت» اوکراین (شما بخوانید مزدوران ناتو و فاشیست‌ها) یاد می‌کردند. اما چیزی که بیش از سقوط این شهر جالب است، سطح تلفاتی است که بر اثر کم‌خردی و بلاهت فرماندهان اوکراینی صورت گرفته، است. در سه نقطه ماریئوپل، باخموت و حالا آودیوکا ده‌ها هزار نفر از مزدوران ناتو و نظامیان اوکراینی کشته و اسیر شدند.

نیویورک تایمز در گزارشی نوشته: اوکراینی‌ها در این شهر از مواضع نظامی خود در غرب این منطقه محافظت می‌کردند و شهر دونتسک را هم تحت تهدید مستمر خود قرار داده بودند.

به نوشته این رسانه آمریکایی، تصرف آودیوکا ممکن است یک گشایش را برای روسیه ایجاد کند و نیروهای روس به سمت شهرهای راهبردی دیگر از جمله «پوکروفسک» در شمال‌غرب این منطقه که یک مرکز لجستیکی برای ارتش اوکراین است، پیشروی کنند. این اقدام همچنین روسیه را به قدم دیگر به سمت هدف آن‌ها یعنی تصرف تمام منطقه دونتسک نزدیک‌تر می‌کند.... 

 

 

 

 

 


 

 

نقل شده از کانال تلگرامی اخبار سوریه به نشانی SyrianKhabar@


 

#جنگ_اوکراین

#آودیوکا

#سقوط_آودیوکا

#ارتش_روسیه

#ناتو

#دونتسک

#زلنسکی

#پوکروفسک

#کانال_اخبار_سوریه

#کانال_تلگرامی_اخبار_سوریه

 

 

 

 

اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَهَ وَ النَّصْر

خدایا بر محمد و آلش درود فرست و در فرج و عافیت و پیروزی ولیّت سرعت ببخش.

ارتش روسیه آودیوکا را تصرف کرد

21:21 1402/11/30 - یوری بویکا

 ارتش روسیه آودیوکا را تصرف کرد

 

در ۲۸ بهمن ماه، نیروهای مسلح اوکراین با انتشار بیانیه‌ای از عقب نشینی نیروهای اوکراینی از شهرک آودیوکا در شمال شهر دونتسک خبر داد و نیروهای ارتش روسیه با ورود به مناطق مختلف شهر، کنترل کامل آودیوکا را به‌دست گرفتند.

پس از شکست عملیات‌های تهاجمی ارتش اوکراین در جبهات مختلف در یک سال اخیر و تضعیف ارتش اوکراین به دلایل مختلف مانند تلفات انسانی بالا، نبود پشتیبانی‌های مورد نیاز برای غلبه بر قدرت نظامی روسیه و همچنین آغاز جنگ در غزه که بیشتر توجهات را معطوف به فلسطین کرد، نیروهای روسی مجددا عملیات در جبهه آودیوکا را با شدت بیشتری پیگیری کردند.

نیروهای روسیه و دونتسک طی چهار ماه اخیر با انجام یک سری از عملیات‌های پیوسته و هماهنگ از شمال و جنوب، رفته رفته شهرک آودیوکا را به حالت شبه محاصره درآوردند. در ۳۰ دی ماه، نیروهای روسیه موفق شدند با شکستن خطوط دفاعی آودیوکا از سمت جنوب وارد مناطق شهری بشوند. در ادامه‌ی نبردها، در ۱۴ بهمن ماه، نیروهای ارتش روسیه از سمت شمال نیز خطوط دفاعی نیروهای اوکراینی را درهم شکستند و وارد مناطق شمالی شهرک آودیوکا شدند و عملا تمامی خطوط اصلی امدادی و پشتیبانی نیروهای اوکراینی در آودیوکا قطع شد و فقط مناطق غربی شهر برای عقب نشینی باقی ماند. از این رو، نیروهای مسلح اوکراین از ۱۵ بهمن ماه، به تدریج اقدام به عقب نشینی از آودیوکا کرد و نهایتا در ۲۸ بهمن ماه، با انتشار یک بیانیه، عقب نشینی کامل از شهرک آودیوکا را اعلام کرد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، مساحتی که طی عملیات آودیوکا به کنترل ارتش روسیه در آمد بالغ بر ۳۱/۷۵ کیلومتر مربع است.

به جرات می‌توان گفت که سیطره ارتش روسیه بر شهرک آودیوکا، مهم‌ترین پیروزی روسیه در جنگ اوکراین پس از تصرف شهر باخموت در سال ۲۰۲۳ میلادی است.

شهرک مهم آودیوکا به‌ عنوان یکی از مستحکم‌ترین خطوط دفاعی و نظامی ارتش اوکراین در شمال شهر دونتسک محسوب می‌شد. تا پیش از این، سیطره ارتش اوکراین بر این شهرک مانع اصلی از گسترش عملیات نظامی روسیه در منطقه دونباس در این محور بود. اکنون با تصرف آودیوکا توسط روسیه و نیروهای طرفدارش، امنیت شهر دونتسک از سمت شمال تا حد بسیار زیادی تامین شده است و ارتش روسیه فرصت این را پیدا می‌کند تا با خیال راحت‌تری خطوط نبرد در اطراف شهر دونتسک را با تمرکز و قدرت بیشتری گسترش دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی اخبار سوریه به نشانی SyrianKhabar@


 

 

#جنگ_اوکراین

#آودیوکا

#روسیه

#تصرف_آودیوکا

#سقوط_آودیوکا

#دونتسک

#باخموت

#دونباس

#کانال_اخبار_سوریه

#کانال_تلگرامی_اخبار_سوریه

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلی جَمیعِ الاَنْبیاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ وَ عَجِّل فَرَجَهُم

بوی توطئه و خیانت

نقد و تحلیلی کوتاه بر مواضع اخیر ظریف

 

تلاش برای ایجاد دوگانه خطرناک «موشک/مردم» در مقطع زمانی انتخابات توسط ظریف

 

آقای ظریف، وزیر سابق امور خارجه در یک نشست دانشجویی که با عنوان «‌نظم جدید در دنیا‌» برگزار شده بود، گفته:

«‌موشک مهم است به ابالفضل مهم است، به خدا مهم است. اما مردم مهم‌تر هستند»!

این بخش از سخنان ایشان به‌گونه‌ای است که گویا ایشان در صدد القای اهداف زیر (آن هم در مقطع انتخابات) به افکار عمومی است:


۱- مردم رو در روی نظام قرار بگیرند که گویی از نظر نظام جمهوری اسلامی ایران تولید موشک بر اوضاع اقتصادی جامعه و مردم ترجیح دارد
۲- مردم رو در روی نیروهای مسلح قرار بگیرند که گویی تلاش متخصصان نظامی ایران برای ساخت موشک، به معنای کم‌اهمیت! دانستن مردم است! و در این میان، ساخت و تولید موشک، با‌اهمیت‌تر از مردم تلقی و تصور شده است!
۳- القای این تصور غلط که جمهوری اسلامی ایران در پی ماجراجویی و تقابل با جهان است.
۴- القای این نگاه شیطانی که علت العلل همه مشکلات اقتصادی کشور و معیشت مردم؛ نه ناکارآمدی، توهمات برجامی، رانت‌خواری، فسادهای هزارهزار میلیاردی و سوءمدیریت باند «روحانی/ظریف» بلکه ساخت موشک است
۵- القای این تصور بسیار غلط که موشک نقطه مقابل مردم است.
۶- ایجاد موج نفرت در بین مردم نسبت به نظام و نیروهای مسلح و پشت کردن به صندوق‌های رأی
۷- القای یک راه کار شیطانی که تنها راه رهایی از دوگانه «موشک/مردم» رأی دادن به باند لیبرالیست‌ها غیروطنی که حب آمریکا و غرب را در دل داشته چه فرزندانشان در کشورهای غربی مشغول چریدن با پول‌های به تاراج برده از کشور هستند.

 

سؤال این است که:
۱- مگر این جماعت غربگرا و لیبرالیست نمی بینند که قدرت‌های وحشی نظیر آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی بارها نشان داده‌اند که به خون مردم ایران تشنه‌اند و اگر از توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران که برخورداری از موشک‌های دوربرد و مدرن از جمله آنهاست، بیم نداشتند تاکنون بارها خاک میهن اسلامی را شخم زده و مردم این مرز و بوم را به خاک و خون کشیده و از میان برداشته بودند.


۲- آیا اگر دولت‌های مستکبر و استعمارگر از توان نظامی ایران وحشت نداشتند تاکنون ده‌ها بار به میهن اسلامی حمله نکرده بودند؟!

یادآوری می گردد که ایشان در آذرماه ۱۳۹۲ نیز در دانشکده فنی دانشگاه تهران گفته بود: «‌آیا شما فکر کرده‌اید آمریکا که می تواند با یک بمبش تمام سیستم‌های نظامی و دفاعی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد‌»؟ 
که معنای این سخن بی فایده و یا کم فایده دانستن تقویت سیستم نظامی کشور بود چرا؟!

 

پژوهشکده مطالعات راهبردی عمار بصیر motevallian@

 

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/a897092_iran38.jpg

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی نابودی اسرائیل حسب سوره اسراء به نشانی twovadeh@

 

 

#ظریف

#محمد_جواد_ظریف

#موشک

#نظم_جدید_در_دنیا

#مشکلات_اقتصادی

#جواد_کریمی_قدوسی

#نابودی_اسرائیل_حسب_سوره_اسراء

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم وَالعَن اَعدائَهُم اَجمَعین

در عرض 24 ساعت، روس ها حدود 250 حمله هوایی با بمب های گلاید بر روی آودیوکا با جنگنده هایی که تنها از یک پایگاه هوایی روسیه به پرواز درآمده بودند، انجام شد.
در کنار سایر پایگاه ها، تعداد حملات روزانه در روزهای اخیر به این شهر حداقل باید به 500 تا 600 حمله رسیده باشد، برابر با میزان حملاتی که روسیه در کل خط مقدم 1000 کیلومتری با اوکراین در یک روز عادی انجام می‌داده است. 
یعنی تقریباً 30 واحد بمب 500 تا 1500 کیلوگرمی در ساعت پرتاب شده است. 
من چیزی شبیه به این حمله روسیه را از آمریکا در رقه به یاد دارم که آنجا هم فاصله زمانی حملات آمریکایی در این شهر بین 5 تا 15 دقیقه بود.
روسیه توانایی بمباران خود را به خوبی به رخ ناتو کشیده است و نشان داد که در این استراتژی حتی با آمریکا هم می‌تواند به راحتی رقابت کند.
یک عملیات پشتیبانی هوایی با نظارت دقیق با پهپادهای ایرانی و روسی با سیستم های هدایت شونده انجام می شود.
همین روش را آمریکا پیش از این همیشه انجام داده است، آمریکا چند پهپاد را به پرواز در می آورد و با دید پهپادی، پشتیبانی آتش خوبی روی زمین اجرا می کرد.
از سال دوم جنگ سوریه ایران نیز به تدریج به این روش روی آورد و امروز خودش صاحب سبک شده است.

البته توجه داشته باشید که روسیه با یک سیستم کنترل رزمی جامع‌تر از آنچه در فیلم‌های جنگی ساخت آمریکا می‌بینیم، با ترکیبی از شناسایی همزمان با ده‌ها پهپاد تمامی عکس‌های فوری مورد نیاز خود را به دست می آورد. 
بیش از 30 هزار نیروی رزمی در جلو و عقب خط مقدم درگیری در آودیوکا شرکت کردند ، یعنی یک مانور کامل در سطح سپاه توسط روسیه انجام شده است که به ناتو تنها یک پالس می فرستد و آن این است که روسیه برای یک جنگ تمام عیار آماده شده است. 
جنگی که در آن عملیات نیروهای زرهی در میدان باز، یورش نیروهای ویژه هم در زمین باز و هم در شهر، همراه با حملات عمده با استفاده هماهنگی کامل زره‌پوش با پیاده نظام و پشتیبانی هوایی و روش های جنگی مشترک تحت نظارت شدید و بی سابقه انجام شده درواقع یک مانور کامل برای جنگی گسترده در زمین های باز شرق اروپا میباشد. 
جنگ الکترونیک و عنصر پشتیبانی آتش نیز در این صحنه به شدت رویت شده است.


باخموت یک مبارزه طولانی‌‌تر و با ضررهای سنگین‌تر بود که در آن روسیه اولین پیشرفت‌های خود را در این زمینه البته با هزینه زیاد آغاز کرد 
برعکس، در آودیوکا، روسیه به دشمن حمله چند جانبه می‌کند، آسیب‌پذیری‌ها را شناسایی کرده ، دوباره آن‌ها را مورد حمله جدید قرار می‌دهد و سپس در مناسب‌ترین لحظه، ارتش روسیه با ده‌ها هزار نفر به رهبری افسران ارشد ، مبارزه‌ نهایی را انجام می‌دهند..
البته باید دقت کنید هرچیزی هزینه خود را هم دارد، در 4 ماه گذشته 1000 تا 1500 سرباز روسی در این منطقه جان خود را از دست دادند و در طرف مقابل اوکراین حداقل 30 یا 40 هزار نفر را از دست داده است. 
در بمباران های راهبردی روسیه ما شاهد بودیم که چند هزار نفر از نیروهای نخبه و آموزش دیده اوکراینی تنها در 4 حمله بزرگ در هفته گذشته حتی پیش از آنکه به خط مقدم برسند از نبرد خارج شدند.
حجم عظیمی از پهپادها و حملات پهپادهای انتحاری به همراه عنصر پشتیبانی آتش تیم های توپخانه‌ای ای نقطه زن تبدیل به ماشین کشتار روسیه شده است. 


اخیرا که پهپادهای خودران به صورت روزانه به پشت خطوط مقدم اوکراین فرستاده می شوند و اهداف خود را انتخاب و نابود می کنند. 
دسترسی Starlink نیز توسط روسیه قطع شده است. با جنگ الکترونیک روسیه، کل ساختار فرماندهی منطقه ای اوکراین دچار فروپاشیده است. 
به زودی آودیوکاهای جدید و پیروزی های بیشتر برای روسیه نزدیک می‌شود . 
هر روز یک ضربه، هر ضربه یک فرسایش بیشتر خواهد بود و در نهایت بزرگترین ارتش و پروژه نیابتی ناتو نابود خواهد شد.
مگر اینکه تا دیر نشده بریتانیا و متحدانش با ارتش های ناتو به داد اوکراینی ها برسند که احتمالش کم است.

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی ایران،شهر خورشید به نشانی IRAN_CITYOFSUN@

 

 

#جنگ_اوکراین

#آودیوکا

#روسیه

#باخموت

#ناتو

#رقه

#آمریکا

#جنگ_سوریه

#کانال_ایران_شهر_خورشید

#کانال_تلگرامی_ایران_شهر_خورشید

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ السِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

خداوندا به مقدار علمِ بی پایانت بر فاطمه و پدرش و شوهرش و فرزندانش و رازی که در او قرار داده شده، صلوات و درود بفرست

چرا غرب با سپاه مشکل دارد؟

18:15 1402/11/30 - یوری بویکا

مشکل غرب با پاسداران

 

چرا غرب با سپاه مشکل دارد؟

 

‏١. سپاه در جریان ترور علمدار، قطر را تهدید به انتقام کرد و امیر قطر با ٣ میلیارد دلار پول نقد سراسیمه به ایران آمد.

‏٢. سپاه نازنین زاغری دستگیر میکند و دولت با مبادله زاغری، ۴۰٠ میلیون پوند انگلیس نقدا تحویل میگیرد

‏٣. سپاه پالایشگاه پالایشگاه های فاز ١۵،١۶،١٣،٢٢،٢٣،٢۴ می‌سازد و تحویل مردم می‌دهد.

‏۴. سپاه سکوی گازی برای میدان گازی مشترک با قطر می‌سازد

۵‏. سپاه سیدکاووس امامی را که به بهانه پلنگ ایرانی، درحال جاسوسی از مراکز نظامی بود دستگیر می‌کند

‏۶. سپاه گلوی داعش در سوریه را فشرد و خفه اش کرد

‏٧. سپاه داعش را از ٧٠ کیلومتری بغداد عقب راند تا عراق سقوط نکند

‏٨. سپاه با کار اطلاعاتی عبدالشیطان ریگی را ردیابی کرد

‏٩. سپاه پروژه های بزرگ سازندگی را از چنگ خارجی ها درمیاورد و به پیمانکاران داخلی میسپارد تا بسازند و تولید ثروت کنند

‏١٠. سپاه روح الله زم را از فرانسه به عراق کشاند و کَت بسته به ایران آورد

‏١١. سپاه پالایشگاه بنزین ستاره خلیج فارس را با پیمانکاران ایرانی ساخت تا از وارد کننده بنزین به صادر کننده بنزین تبدیل شویم

‏١٢. سپاه سر سیل گلستان وارد شد، همانوقت که استاندار گلستان در سفر خارجی بود

‏١٣. سپاه با عبور از اروند‏و فتح فاو، رکورد جدیدی در جنگهای کلاسیک دنیا رقم زد که در سواحل نرماندی آمریکایی‌ها نتوانستند انجام دهند

‏١۴. سپاه چتراطلاعاتی برای مسئولینی که درخطر جاسوسی هستند ایجاد می‌کند و آنها از چنگال دشمن بیرون می‌کشد

‏١۵. سپاه حزب الله لبنان را همچون خنجری بر سینه اسرائیل  وارد کرده است

‏١۶. سپاه حشد الشعبی عراق را سازماندهی می‌کند تا امنیتمان تضمین شود

‏١٧. سپاه جیش الوطنی سوریه را سازماندهی کرد تا امنیتمان تضمین شود

‏١٨. سپاه سدسازی در کشور را بومی کرد و سد عظیم کرخه را ساخت

‏١٩. سپاه چنان یمن را آموزش وتجهیزات داده است که عربستان نزدیک است گریه کند!

‏٢٠. سپاه باب المندب را از چنگ عربستان و آمریکا درآورد

‏٢١. سپاه در اروند رود ملوانان انگلیسی را دستگیر کرد تا نیروی مارینز انگلیسی نتواند نگاه چپ به آب‌های سرزمینی ایران بکند

‏٢٢. سپاه دوبار در اروند و خلیج فارس نیروهای آمریکایی را درحالتی که شلوارشان خیس بود دستگیر کرد (فیلم موجود است)

‏٢٣. سپاه از تمام مسؤلین نظام محافظت می‌کند

‏٢۴. سپاه ده ها فقره هواپیما ربایی را در داخل هواپیما خنثی کرده است

‏٢۵. سپاه از تمام فرودگاهای کشور محافظت می‌کند

‏٢۶. سپاه از تمام دیپلمات‌های نظام محافظت می‌کند

‏٢٧. سپاه پهپاد افسانه ای آمریکا را با قدرت ساقط کرد و لاشه اش را از خلیج فارس جمع کرد.


٢٨. سپاه پهباد RQ70 را هک کرد و سالم غنیمت گرفت

‏٢٩. سپاه نمونه RQ70 را به روسیه داد و تکنولوژی بالا و سری از روسیه گرفت

‏٣٠. سپاه پهپاد اسرائیلی هرمس را نزدیک نطنز ساقط کرد

‏٣١. سپاه حیدریون پاکستان و فاطمیون افغانستان را سازماندهی کرد تا نیروهای نیابتی نظام باشند

‏٣٢. سپاه با تقسیم کار بین پیمانکاران کوچکتر،جاده و راه آهن می‌سازد

‏٣٣. سپاه قطعات حساس مورد استفاده در صنعت را می‌سازد و به صنعتگران تحویل می‌دهد

‏٣۴. سپاه با قدرت تحریم را دور می‌زند و قطعات لازمبرای صنایع نظامی و غیرنظامی را وارد می‌کند

‏٣۵. سپاه کارتحقیقاتی علمی می‌کند و سرریز دانش آن نصیب کشور می‌شود

‏٣٧. سپاه پیوند دانشگاهیان و مراکز صنعتی را برقرار کرده است

‏٣٨. سپاه آب غیزانیه را تامین می‌کند و استاندار خوزستان ذکر سبحان الله می‌گوید

‏٣٩. سپاه عوامل ترور شهدای هسته ای را شناسایی و بازداشت می‌کند

‏۴٠. سپاه صرافی‌های تعطیل شده در امارات را که شاهرگ ارزی کشور هستند، با یک تشر به حاکم امارات بازگشایی کرد

‏۴١. سپاه طرح دفاع موزاییکی را در کشور نهادینه کرد

‏۴٢. سپاه بسیج را به عنوان بدنه محافظ مردم در شهر ها سازماندهی کرده است

۴٣. سپاه نیروهای وفادار به جمهوری اسلامی را در اقصی نقاط جهان حمایت می‌کند

‏۴۴. سپاه پ.ک.ک را در شمال‌ غرب لِه می‌کند

‏۴۵. سپاه با نمایش موشک و شهرهای موشکی، خواب دشمن را برای حمله به کشور آشفته کرده است

‏۴۶. سپاه حمله گسترده آمریکا به سوریه را خنثی کرد

‏۴٧. سپاه با توقیف نفتکش انگلیسی، صادرات محصولات نفتی ایران را در اقیانوس‌ها تضمین کرد

‏۴٨. سپاه ناوهای آمریکایی در خلیج فارس را ذلیل کرده است و دستور داده که همه باید با ایرانیها فارسی صحبت کنند

‏۴٩. سپاه امنیت صیادان ایرانی را در دریاها تضمین می‌کند

‏۵٠. سپاه نفتکش ها را از دست دزدان دریایی نجات می‌دهد.

 

 

 

 

#سپاه

#سپاه_پاسداران_انقلاب_اسلامی

#مشکل_غرب_با_سپاه

#قطر

#نازنین_زاغری

#سید_کاووس_امامی

#روح الله_زم

#دزدان_دریایی

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا صَلَّیتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

اَللهُمَّ بَارِک عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا بَارَکتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی، راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
خداوندا بر محمد و آل محمد برکت نازل فرما، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم برکت نازل فرمودی، به راستی که تو ستوده شده و بزرگواری

نشریه صهیونیستی نیویورک تایمز در ادامه سیاست اطلاع رسانی در راستای منافع رژیم صهیونیستی و اعلام اقدامات تروریستی این رژیم علیه ایران حالا به زعم خودش گزارش مهمی و دست اولی داده که خرابکاری در لوله گاز ایران کار این رژیم بوده است. اقدام نیویورک تایمز نه از باب اطلاع رسانی است، بلکه این خواسته خود رژیم صهیونیستی برای اعلام موضع رسمی در قبال اقداماتش است تا به زعم خودش پیامی منتقل کند که قدرت خرابکاری در ایران را دارد جنگ در فلسطین و لبنان باعث کاهش قابلیت‌های تروریستی او نشده است.

 

در ماجرای ترور شهید فخری زاده بود که همین روزنامه صهیونیستی نیویورک تایمز در گزارشی که توسط موساد تهیه شده بود شرح ماجرای ترور را منتشر کرد که به نوعی می‌خواستند قدرت اقدام تروریستی خود را به ایران برسانند اما حقیقت آن است که در تهران همه می‌دانند که پشت تمام حوادث تروریستی در ایران رژیم جعلی صهیونیستی است که با پشتیبانی کامل آمریکا و انگلیس دست به اقدامات خرابکارانه می‌زند. صهیونیست‌ها اگر کمی جرات و جسارت داشتند مسئولیت حادثه تروریستی کرمان را به صورت رسمی بر عهده می‌گرفتند که برای مسئولان کشورمان ثابت شده بود که این رژیم آن را از مناطق شمالی عراق مدیریت کرده است.

 

این اعلام نیویورک تایمز هم نه خبر مهمی و نه نکته قابل توجه و جدیدی در آن نهفته است. با این حال همین خبر باید حجت را بر ایران برای تنبیه بیش از پیش رژیم کودک‌کش و تروریستی صهیونیستی ترغیب کند و خطوط لوله انتقال گاز از سکوهای گازی در دریای مدیترانه به داخل سرزمین‌های اشغالی را منهدم کند تا بدانند که هر اقدامی می‌تواند تبعات سنگین و جبران ناپذیری برای آنها داشته باشد.

 

اما نکته خیلی جالب که اینجا به نظر می‌رسد باید به آن اشاره کنیم این است که چگونه نیویورک تایمز در کمتر از ۷۲ ساعت متوجه شد عامل انفجار در خطوط لوله گاز ایران رژیم صهیونیستی است ولی بعد از یک سال متوجه نشده که کدام طرف خط لوله گاز نورد استریم را منفجر کرده است؟! 

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/d189351_iran37.jpg

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی اخبار سوریه به نشانی SyrianKhabar@

 

 

#نیویورک_تایمز

#انفجار_خط_لوله_سراسری_گاز

#موساد

#ترور_شهید_فخری_زاده

#رژیم_صهیونیستی

#خط_لوله_گاز_نورد_استریم

#حادثه_تروریستی_کرمان

#کانال_اخبار_سوریه

 

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ صَلَوَاتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا درود فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از صلوات تو چیزی نماند

 

وَ ارْحَمْ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ رَحْمَتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا رحمت فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از رحمت تو چیزی نماند

 

وَ بَارِکْ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ بَرَکَاتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا برکت فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از برکات تو چیزی نماند

 

وَ سَلِّمْ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ سَلامِکَ شَیْ‌ء

پروردگارا سلام فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از سلام تو چیزی نماند

اگر مرد نفقه زن را پرداخت نکند، تکلیف چیست؟

 

- در صورتی که زن با شوهرش زندگی مشترک داشته باشد و شوهر هم توانایی پرداخت نفقه را داشته باشد، شوهر ملکف است نفقه زن خویش را پرداخت کند.

- ترک این انفاق از نظر قانونی جرم تلقی می گردد و در صورت ترک انفاق و شکایت زن، شوهر به 6 ماه تا 2 سال زندان محکوم می شود.

- ضمنا هر زمان که زن اعلام رضایت کند مجازات شوهر موقوف می شود.

 

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/w91538_iran36.jpg

 

 

 

#حقوقی

#نکات_حقوقی

#نکات_حقوقی_زندگی_مشترک

#نفقه

#نکات_حقوقی_نفقه

#پرداخت_نکردن_نفقه_زن

#پرداخت_نکردن_نفقه_زوجه

 

 

 

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم

نارنگی برای چه کسانی منع مصرف داره؟ 

 

نارنگی اغلب باعث ایجاد حساسیت میشه بنابراین نباید در خوردن اونها زیاده روی کرد و به کودکان زیر 2 تا 3 سال داد

اسید اسکوربیک موجود در نارنگی میتونه مخاط معده رو تحریک کنه، بنابراین برای زخم معده، اسیدیته بالا و در هنگام تشدید بیماری های التهابی معده و روده نباید مصرف بشه

همچنین باید از رژیم غذایی افراد مبتلا به هپاتیت، کوله سیستیت و نفریت حذف بشن مقادیر زیادی کاروتن و ویتامین A موجود در نارنگی میتونه در کبد تجمع پیدا کنه و در صورت ضعیف شدن اندام در اثر بیماری به اون آسیب برسونه.

 

 

 

 

 

 

کانال مرکز بهداشت کشوری Behdasht_iran@

 

 

#نارنگی

#مضرات_نارنگی

#منع_مصرف_نارنگی

#ضررهای_نارنگی

#اسید_اسکوربیک

#هپاتیت

#کوله_سیستیت

 

 

 

 

 

اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَهَ وَ النَّصْر

خدایا بر محمد و آلش درود فرست و در فرج و عافیت و پیروزی ولیّت سرعت ببخش.

چرا «جویدن زیاد» غذا تا این حد مهم است؟


دکتر مگان روسی، متخصص تغذیه که به عنوان «ملکه سلامت روده» شناخته می‌شود، اخیرا گفته:

مهم این نیست که چیزی که در دهان خود می‌گذارید مفید است یا خیر بلکه بهترین اقدام این است که غذای خود را بیشتر بجوید.

ما آنزیم‌هایی در بزاق خود داریم که شروع به تجزیه شیمیایی غذا می‌کنند.

هر چه بیشتر عمل جویدن را انجام دهیم، مواد مغذی بیشتری را از غذا استخراج می‌کنیم که برای روده ما مفید است.

فقط روی دو لقمه اول هر وعده غذایی تمرکز کنید؛ این شروع به ایجاد عادت می‌کند. سپس در هر وعده غذایی که می‌خورید، شروع به انجام بیشتر و بیشتر جویدن می‌کنید.

دفعه بعدی جویدن‌های خود را بشمارید و سپس سه بار دیگر به آن اضافه کنید.

در نهایت اگر هر دو هفته یک بار بتوانید یک یا دوبار عمل جویدن اضافی را به فرآیند غذاخوردن خود اضافه کنید، پس از ۶ ماه، شاهد خواهید بود که میزان جویدن شما بسیار خوب خواهد بود.

 

 

 

 

کانال عصر فوری AsreFori@

 

 

#غذا

#جویدن_غذا

#اهمیت_جویدن_غذا

#دکتر_مگان_روسی

#متخصص_تغذیه

#روده

 

 


 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلی جَمیعِ الاَنْبیاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ وَ عَجِّل فَرَجَهُم