ورلد بوک وبلاگی با مطالب جالب و کاربردی برای زندگی بهتر

ورلد بوک وبلاگی با مطالب جالب و کاربردی برای زندگی بهتر

امام علی(ع) : آدم عاقل کسی است که حتی یک نَفَس از عُمر خود را در چیزی که برایش سودی ندارد به هَدَر نمی دهد.هر روزی که بگذرد قسمتی از وجود تو را با خود میبرد

لرد جیکوب روتشیلد مُرد

 

خانواده لرد جیکوب روتشیلد در بیانیه ای، درگذشت این سرمایه دار یهودی و عضو خانواده بانکداری روتشیلد در سن ۸۷ سالگی را خبر داد.
به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، خانواده لرد جیکوب روتشیلد در بیانیه ای، درگذشت این سرمایه دار یهودی و عضو خانواده بانکداری روتشیلد در سن ۸۷ سالگی را خبر داد.

 

جیکوب روتشیلد، چهارمین بارون روتشیلد، سیاستمدار و بانکدار اهل بریتانیایی بود. او یکی از اعضای خانواده روتشیلد است. بیشتر فعالیت‌های او بر سرمایه‌گذاری در بورس لندن متمرکز است. او همچنین مشارکت‌ها منافعی در صنعت نفت دارد. در سال ۲۰۰۳ قرارداد او با صنعت‌گر روسی میخائیل خودورکوفسکی در مورد سهام یوکاس منجر به دستگیری خودروکوفسکی شد. یکی از شرکت‌های مرتبط با نیز در سال ۲۰۱۵ امتیاز استخراج نفت و گاز در زمینی به مساحت ۱۵۳ مایل مربع در بلندی‌های جولان را کسب کرد.

 

براساس گزارش نشریه انگلیسی گاردین، جیکوب روتشیلد، در سن ۸۷ سالگی درگذشته است. خانواده وی نیز در بیانیه ای، ضمن تایید خبر درگذشت وی، اعلام کرد: پدر ما، جیکوب روتشیلد، یک فرد مهم در زندگی بسیاری و یک حسابدار، قهرمان فرهنگی و هنری، یک خدمتکار به عموم مردم، حامی (رژیم) اسرائیل و فرهنگ یهودی و یک فرد عاشق محیط زیست بود. وی یک پدر، پدربزرگ و دوستی محبوب و دوست داشتنی بود.


تاریخچه خاندان روتشیلد


خانواده روتشیلد خانواده سرمایه‌داری است که شجره‌نامهٔ آن‌ها از قرن شانزدهم میلادی در آلمان قابل استناد است. این خانواده از تبار یهودیان اشکنازی است. در حدود قرن ۱۸ میلادی که این خانواده در اوج قدرت خود بود، ثروتمندترین خانواده جهان محسوب می‌شد و بیشترین ثروت ثبت شده در دوران مدرن را دارا بود. امروزه با وجود آن که اعضای خانواده هنوز هم فعالیت‌های گستردهٔ اقتصادی در زمینه‌هایی مثل بانکداری، استخراج معدن و کشاورزی دارند، اما فعالیت‌های خانواده روتشیلد بسیار کمتر از گذشته است.

 

بیشتر ثروت این خانواده توسط شاخه لندن آن، ناتان میر روتشیلد به دست آمد. یکی از استراتژی‌های مهم این خانواده این بود که کنترل بانک فقط در بین اعضای خانواده می‌چرخید. این‌کار باعث می‌شد، آن‌ها بتوانند ابعاد فعالیت‌های خود را به‌طور کامل مخفی کنند.  دائرةالمعارف یهودی نوشته سال ۱۹۰۶ می‌نویسد: «روش کار روتشیلد‌ها که در آن چند برادر در چند مرکز مالی فعالیت‌های موازی شروع کردند، توسط بقیه بانکداران یهودی تقلید شد، مانند بیشافهایم‌ها، پریرزها، سلیگمان‌ها، لازارد‌ها و غیره. این بانکداران با صداقت و مهارت اقتصادی، اعتبار زیادی نه‌تن‌ها در بین یهودیان، بلکه در بین بانکداران نیز پیدا کردند. از این رو بانکداران یهودی قدرت زیادی در اواسط و اواخر قرن ۱۹ به دست آوردند. رئیس تمامی آن‌ها خانواده روتشیلد بود.»

 

نکته حائز اهمیت تاریخچه این خانواده، حمایت عده‌ای از این خاندان از رژیم صهیونیستی و مخالفت عده دیگری از آن‌ها با رژیم اشغالگر بود. بعضی از روتشیلد‌ها از جمله جیکوب روتشیلد از صهیونیسم طرفداری می‌کردند، ولی بعضی دیگر حتی با ایده شکل گرفتن رژیم صهیونیستی مخالف بودند. اما در نهایت، به علت خرید ۱۲۵ هزار هکتار زمین فلسطینی‌ها و اهدای آن به صهیونیست ها، آن‌ها بعنوان یکی از عاملان اصلی تشکیل رژیم اسرائیلی و اشغالگری ۷۵ ساله شناخته می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/g14348_kharej5.jpg

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی صبح صادق به نشانی SobheSadegh_ir@

 

 

#روتشیلد

#لرد_جیکوب_روتشیلد

#مرگ_لرد_جیکوب_روتشیلد

#روتچیلد

#لرد_جیکوب_روتچیلد

#موسس_رژیم_صهیونیستی

#تاریخچه_خاندان_روتشیلد

#تاریخچه_خاندان_روتچیلد

#ناتان_میر_روتشیلد

#کانال_صبح_صادق

 

 

 

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم

جنگ اوکراین و سرگردانی اروپا..!

02:39 1402/12/09 - یوری بویکا

جنگ اوکراین و سرگردانی اروپا..!

 

جنگ روسیه و اوکراین هفتصد و سی و یکمین روز خودش را هم دید و علیرغم ورود به سال سوم هنوز هیچ چشم اندازی برای پایانش وجود ندارد. زلنسکی در حالی میگوید میخواهیم پوتین را بطور کامل شکست دهیم که از یک طرف به دلیل کمبود منابع، کاسه گدایی به دست گرفته، و از طرف دیگر روسیه هر روز پیشرفت های بیشتری را به نام خود ثبت میکند!

به غیر از آمریکا، اروپا متحد دیگری است که رئیس جمهور اوکراین روی کمکش حساب باز کرده است؛ همان اروپایی که البته پس از جنگ اوکراین و محرومیت از منابع هیدروکربوریِ ارزان روسیه، حالا در حوزه های مختلفی، از جمله صنعت با مشکلات عدیده ای مواجه شده و کمبودهای زیادی احساس میکند.

 

یکی از بزرگترین نگرانی های کشورهای اروپایی تامین مواد لازم برای صنعت اسلحه سازی است. صنعتی که پیش بینی میکنند با این وضعیت اگر پیش برود و روسیه بخواهد به اروپا نیز حمله کند، با نارسایی مواجه خواهد شد. حمله احتمالی روسیه به ناتو و کشورهای اروپاییِ عضو آن، البته چیزی است که استراتژیست های غربی پیش بینی کرده اند و امکان آن پس از شکست اوکراین را دور از ذهن ندانسته اند.

اروپا اکنون بر سر دو راهی قرار دارد؛ باید تصمیم بگیرد در این شرایط سخت اولویت را به انباشت تسلیحات در انبارهای خود برای مقابله با حمله احتمالی روسیه اختصاص دهد، یا اینکه با تقویت اوکراین روسیه را در آنجا زمینگیر کند. تجربه ۷۳۱ روز جنگ علیرغم تمام کمک های اروپا و آمریکا به ارتش زلنسکی نشان میدهد این کشور در مهار روسیه موفقیت چندانی نداشته است؛ حال آنکه گفته میشود روسیه نیز با تمام ظرفیت خود وارد این کارزار نشده و بخش اصلی توان خود را برای تقابل احتمالیِ مستقیم با ناتو کنار گذاشته است.

 

اروپا اکنون مانده چه کاری انجام دهد. با تمام توان اوکراین را تقویت کند که تا آخرین سرباز برایشان بجنگد و سپر بلای آنها شود، یا اینکه بجای کمک به کیِف خودش را تقویت، ارتشش را تجهیز و انبارهایش را پر کند؟ از سوی دیگر اگر اوکراین تقویت نشود، سریع تر شکست میخورد و فاصله جنگی که استراتژیست های غربی پیش بینی کرده اند به اروپا کمتر و کمتر میشود!

از این رو حسابی سر در گم هستند و در جلسه اخیر سران گروه ۷ نیز علیرغم وعده های شفاهی گفته میشود که بیانیه مکتوبی مبنی بر کمک صادر نشده است. همچنین اخیرا برخی کشورهای غربی از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان پیمانی نظامی با اوکراین امضا کرده اند که بر خلاف بسیاری از پیمانهای نظامی که شامل کمکهای نظامی و لجستیکی در جبهه ها نیز میشود، بیشتر بر کمک های مالی تاکید دارد!


عبدالرحیم انصاری

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی نابودی اسرائیل حسب سوره اسراء به نشانی twovadeh@

 

 

 

#جنگ_اوکراین

#اروپا

#زلنسکی

#پوتین

#گروه 7

#روسیه

#آمریکا

#عبدالرحیم_انصاری

#کانال_نابودی_اسرائیل_حسب_سوره_اسراء

 

 

 

 

اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَهَ وَ النَّصْر

خدایا بر محمد و آلش درود فرست و در فرج و عافیت و پیروزی ولیّت سرعت ببخش.

سیاست های دریایی ایران برای دوره کنونی درگیری با آمریکا 

 

ناو شهید مهدوی که امروز به عنوان پایگاه اطلاعاتی و عملیاتی نیروی دریایی سپاه پاسداران خدمت می‌کند دارای 18 رادار و ضدهوایی، مسلسل گاتلینگ 20 میلی متری با هدایت الکترواپتیکی و انواع و اقسام سیستم های پدافندی و آفندی دیگر است.
در سیلوهای این کشتی رزمی ایرانی تعداد زیادی از موشک های دفاع هوایی مختلف وجود دارد.
این مدل از مسلسل یا توپ گاتلینگ این ناو توانایی شلیک 1500 گلوله در دقیقه را دارد و مهمات آن مملو از ترکش و مواد منفجره قوی است که هنگام نزدیک شدن به هدف می توانند منفجر شوند.
این گاتلینگ ایرانی به نوعی وظایف سیستم پدافندی Phalanx CIWS ایالات متحده را برای ناو ایرانی انجام می‌دهد که می تواند از فاصله 2 تا 4 کیلومتری با اهداف درگیر ‌شده و مانند فالانکس آمریکایی آخرین خط دفاعی کشتی محسوب می‌شود. 


البته این نمونه ایرانی دارای سرعت کمتری در حدود یک سوم سیستم فالانکس است اما نمونه های جدید توپ گاتلینگ ایرانی دارای سرعت بیشتری هستند که باید تا رسانه ای شدن آن ها صبر کنیم هرچند این نمونه برای هدف خود روی این کشتی کافی است. 
از آنجایی که هر سیستم مسئول یک منطقه فضایی باریک یا با شعاع فضایی محدود است و در عین حال می‌تواند زاویه مداخله گسترده ای را هم پوشش می دهد، بنابراین در صورت لزوم می‌توان چندین سیستم را با کنترل راداری به سمت یک هدف مشترک هدایت کرد، برخی از آنها می توانند موشک ها را هدف قرار دهند، در حالی که برخی دیگر می توانند آتش رگبار را برای ایجاد یک دیوار ترکش در مسیری که پرتابه دشمن حرکت می‌کند، ایجاد کنند.
سیاست کنونی دریایی ایران بر اساس ظرفیت مالی و تولید ارزان برای عملیات در شعاع مشخص کنونی اطراف مرزهای هژمونیک ایران است. 
ایران کشتی های اطلاعاتی یا عملیاتی با ظرفیت حمل مهمات بالا و نیاز به خدمه کم تعداد را برای نیاز کنونی خود جهت حفظ امنیت حریم هژمون تازه تاسیس خود تولید کرده و می‌کند. 


این کشتی های جنگی بسیار ارزان تر از کشتی های نظامی متعارف دنیا در مقیاس مشابه هستند اما همان بازده کاری و حتی بیشتر را برای ایران و یارانش می‌دهند البته این بازده بالا به علت تلفیق با سایر دستاوردهای نظامی ایران در یک تجمیع شبکه محور بدست می آید. 
برای نیاز زمان ما که باید با سرعت زیاد تعداد زیادی کشتی جنگی اطلاعاتی جهت تکمیل خط رصدی خود بسازیم می‌توانیم از کشتی های باری اقیانوس پیما استفاده کنیم که با کمی تغییرات به سکوهای حمله بزرگ موشکی و پهپادی تبدیل می‌شوند. 
ایران توانست با موفقیت این طرح را اجرایی کرده و با این محصول خود برای اولین بار موشک های بالستیک نقطه زن خود را از دریا شلیک کند.


این کلاس از کشتی های رزمی عملیاتی ایران می توانند 100 تا 150 موشک بالستیک ضد کشتی یا بالستیک سطح به سطح یا موشک های کروز و همچنین مقادیر زیادی پهپاد شناسایی و انتحاری را به هر نقطه دنیا حمل کرده و عملیات کنند. 
در زمان صلح هم ماموریت این کشتی ها انجام فعالیت های اطلاعاتی، لجستیکی است که در کوتاهترین زمان ممکن می‌توانند با موجودی عظیم خود به سمت نزدیک ترین اهداف در زمان جنگ شلیک کنند.
هدف کنونی ایران افزودن قدرت آتش بزرگ به قایق تهاجمی، قایق انتحاری و سازه دریایی متعارف ایران است.


توجه داشته باشید که بزودی این کلاس کاری به دست یاران اصلی ایران در محور مقاومت خواهد رسید و نیروی دریایی ایران در صورت نیاز به سراغ کلاس های بسیار پیشرفته تر برای عملیات در برد های مختلف خارج از قلمرو هژمونیک خود برود. 
فراموش نکنید در بخش دریا ما تازه وارد ماجراجویی های روتین دنیا شده ایم و قرار نیست انتظار داشته باشیم یک شبه عقب افتادگی بیش از 200 سال خود را در صنعت دریایی جبران کنیم بلکه با توجه به میزان امکانات و نیاز های خود حرکت می‌کنیم و به گفته دوست و دشمن تاکنون هم طی کمتر از 20 سال توانسته ایم برای تامین امنیت آب های سرزمینی خود به خودکفایی برسیم. 


صحبت امروز ما درباره عملیات در مرزهای یک هژمون بزرگ است که از خاک ایران چند هزار کیلومتر فاصله دارد و ما تنها کمتر از 10 سال برای رسیدن به این نقطه تکنولوژی زمان داشتیم که رسیدن به این نقطه در این زمان کوتاه یک معجزه محسوب می‌شود.
این زمان کوتاه برای رسیدن به خودکفایی در تامین امنیت آبی مرزهای هژمون جدید ایران و یاران محور مقاومتش یک پایه اصلی برای تثبیت هژمون ایران محسوب می‌شود. 

موشک مهم است اما مردم مهم ترند

02:22 1402/12/09 - یوری بویکا

دیشب یک متنی نوشتم در مورد سخنان وزیر امور خارجه سابق که در سخنانش گفته بود:
"موشک مهم است اما مردم مهم ترند"


متنی نوشتم و او را با اشرف مروان داماد مرحوم جمال عبدالناصر که جاسوس اسرائیل بود مقایسه کردم البته منظور این نبود که شخص ظریف جاسوس است بلکه این بود که از واژه مردم هم مانند بسیاری از واژه های دیگر شدیداً سوء استفاده می شود. نوشته بودم:
"اشرف مروان داماد مرحوم جمال عبدالناصر و جاسوس اسرائیل مهمترین وظیفه ای که بر عهده داشت این بود که در هر جمع خصوصی که ناصر میگوید:
"باید زمین هایمان را پس بگیریم"
در پاسخش بگوید:
[پس، مردم مان چه می شوند؟! مردم مان مهمترند!]
هر جا خواستی جلو حرکتی را بسیار ظریف بگیری که متهم به خیانت هم نشوی مهم بودن مردم و مهمتر بودن مردم را بیانداز وسط و در لوای آن حرفت را بگو"


بسیاری پیام داده اند و تماس گرفته اند که مرحوم دکتر مصدق در مورد مردم چنین گفته است، آقای خمینی در مورد مردم آن طور گفته است و استناد به حرف های دیگران. اما مسئله این است که بنده منکر جایگاه مردم نیستم. مخاطب قرآن در بسیاری از آیات ناس است به معنای مردم. تا جایی که قرآن میگوید:
"وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا كَافَّةً لِلنَّاسِ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ"
"و ما تو را جز بشارتگر و هشدار دهنده براى تمام مردم نفرستاديم ليكن بيشتر مردم نمى‏ دانند"


یا حتی در مورد مستضعفین هم همین است که قرآن مجید جهاد را در راه الله و مستضعفین می داند و میگوید:
"وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا:
"و چرا شما در راه خدا مردان و زنان و كودكان مستضعف نمى ‏جنگيد همانان كه مى‏ گويند پروردگارا ما را از اين شهرى كه مردمش ستم ‏پيشه‏ اند بيرون ببر و از جانب خود براى ما سرپرستى قرار ده و از نزد خويش ياورى براى ما تعيين فرما"


بی شک مسئله مردم بسیار مهم است اما مشکل آنجا است که از واژگان سوء استفاده می شود. زهر هم که میخواهند به دیگری بدهند اصولا یا میگویند دوا و دارو است و یا با عسل مخلوط میکنند چرا که دوا و دارو و عسل بار مثبت و مفیدی دارند. هیچ وقت زهر را با نام زهر به کام کسی نمی ریزند. واژه های مردم، اسلام، حقوق بشر ، عدالت، آزادی ، منافع ملی و از این دست واژگان هم بار معنایی مثبت دارند و در نتیجه در بسیاری مواقع سیاسیون و مخصوصاً استعمار برای پیش برد اهداف خود و القاء امیال باطل خود از این دست واژگان استفاده میکنند. یعنی صورت واژگانی که حق هستند را به کار میبرند اما محتوا را در راستای امیال باطل خود تغییر می دهند. یعنی صورت واژه یک چیز است و محتوا چیز دیگر. این همان است که قرآن از آن با عنوان " يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ" نام میبرد. یعنی تحریف میکنند کلمات را از اصل خودشان، از محتوایشان. مثلا از واژه منافع ملی استفاده میکنند اما برای توجیه اقدامات، تفکرات ضد ملی خود. یا به مانند اخوان المسلمین از واژه اسلام استفاده میکنند برای فریب مسلمین در جهت اهداف استعمار و یا از واژه حقوق بشر برای عادی سازی فساد جنسی، تجزیه طلبی، جاسوسی و غیره. الان واژه مردم هم همین حکایت را دارد. با واژه مردم سعی میکنند مردم فریبی کنند. با واژه مردم سعی میکنند یک دوگانه تضاد میان قدرت دفاعی و تسلیحاتی کشور ایجاد کنند و در عاقبت تضاد هم یکی از دو طرف باید حذف شود و بی شک موشک باید به نفع مردم حذف شود تا کشور خلع سلاح شود و منتج به حمله استعمار به کشور و همین بشود. به راحتی منطق صوری به کار میبرند و با تغییر محتوای واژگان و ایجاد تضاد سعی میکنند با ذهن مردم بازی کرده و اهداف شوم خود را پیش ببرند.

 

 

نقل شده از کانال تحلیلی مازیار شکوری به نشانی maziarshakouri@

 

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/t865962_iran38.jpg

 

 

 

#ظریف

#محمد_جواد_ظریف

#اشرف_مروان

#جمال_عبدالناصر

#اخوان_المسلمین

#جاسوس

#خیانت

#فساد_جنسی

#کانال_تحلیلی_مازیار_شکوری

 

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم وَالعَن اَعدائَهُم اَجمَعین

چرا با حرفهای ضدامنیتی ظریف برخورد نمی شود؟

 

علیرضا تقوی نیا

 

جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت غربگرای حسن روحانی که برجام حاصل تفکر او بود ، در یک جمع دانشجویی اظهار داشته : به حضرت ابوالفضل قسم موشک مهم است اما مردم مهم ترند.

در این خصوص چند نکته باید ذکر شود.

1- قرار دادن موشک در مقابل زندگی و منافع مردم اشتباه و حتما خیانت بزرگی است که جریان غربگرا به عمد یا غیر عمد مرتکب می شود.

از اساس مگر غیر از اینست که موشک برای بازدارندگی کشور و امنیت خود مردم ساخته می شود؟

پس چرا آقای ظریف قسم می خورد که موشک مهم است ولی بعد از آن "اما" می آورد؟

"اما" ، ادات استدراک است که جمله قبل از خود را نفی می سازد یا به تعبیر دقیق ادبیات فارسی، رفع توهم می کند.

 

2- خبط بزرگ یک جریان سیاسی در کشور اینست که خیال می کند وسایل دفاعی ، باعث افزایش دشمنی دیگران می شود‌ و نباید بر آن تاکید ورزید.

اما تئوریسین های بزرگ واقع گرایی در روابط بین الملل مانند "هانس مورگنتا" اتفاقا تصریح دارند که باید روز به روز توان نظامی یک کشور را افزایش داد و کاملا آن را به نمایش گذاشت تا توازن وحشت تقویت و تهدیدات نظامی مرتفع شوند.

 

3- همین استدلال موشک مهم است اما مردم مهم ترند را روحانی برای برنامه اتمی ایران در سال ۹۲ به کار برد.

او به صراحت گفت خیلی خوب است که چرخ سانتریفوژ بچرخد اما ابتدا باید چرخ زندگی مردم بچرخد.

این شعار فریبنده باعث پیروزی روحانی در انتخابات سال ۹۲ شد زیرا بخشی از مردم ایران گمان کردند عقب نشینی از برنامه اتمی باعث بهبود وضعیت معیشتی آنها و دست برداشتن آمریکا از تحریم های خود علیه جمهوری اسلامی می گرد‌د.

عاقبت برجام نیز که دیگر نیاز به توضیح ندارد و حتی در دولت اوباما هم اجرا نشد و منافعش برای ملت ایران بنا به گفته رئیس وقت بانک مرکزی "تقریبا هیچ" بود.

 

4- به این نکته باید توجه داشت که دکترین های سیاست خارجی آمریکا به صراحت می گویند باید ظرفیت های استراتژیک جمهوری اسلامی را خالی کرد ؛ یعنی نقاط قوت این نظام که باعث پایداری در برابر آمریکا ، استمرار حیات و بازیگری موثر آن در محیط بین الملل شده ، و عجیب آن که یک جریان سیاسی در ایران کاملا همسو با آمریکا دقیقا به دنبال از بین بردن این قابلیت هاست.

یادمان نرفته یک روزنامه اصلاح طلب بعد از برجام و عقب رفتن برنامه اتمی کشور برای سالها، رسما تیتر زد که "حالا نوبت مذاکره در مورد موشک هاست".

 

5- تاسف بارتر از همه موارد فوق آنست که این جریان سیاسی که ظریف نیز در آن عضویت دارد ، با فرافکنی کامل ، ناکامی راهبردهای خود در سیاست خارجی را به نهادهای دفاعی و جریان سیاسی رقیب مرتبط می کند تا هزینه شکست هایش را نپردازد.

فی المثل وقتی ترامپ برجام را پاره کرد، به جای آن که بپذیرند امید شان به رابطه متوازن آمریکا از اساس اشتباه بوده ، آزمایش های موشکی نهادهای نظامی را در تحریک ترامپ موثر می دانستند.

به بیان دیگر آنها معتقدند آمریکا حق دارد از ۱۰ هزار کیلومتر دورتر و آنسوی کره خاکی به خلیج فارس بیاید، در مرزهای ایران پایگاه نظامی احداث کند،جمهوری اسلامی اسلامی را تهدید نماید اما سپاه پاسداران نباید موشک هایش را نشان دهد تا مبادا خاطر واشنگتن مکدر گردد.

 

6- القائات این جریان سیاسی به افکار عمومی داخل مصداق تام و تمام خیانت و تهدید امنیت ملی بوده و باید با آن برخورد اساسی کرد زیرا موشک از جمله ادواتی است که مستقیما با امنیت ملی و بقای کشور که مردم در آن ساکن اند نسبت دارد و هرگونه تشکیک در آن، کمک به تحقق راهبردهای دشمنان تاریخی ملت ایران و جنبیدن طمع آنها خواهد بود.

 

7- رفتارهای اخیر ظریف با توجه به سابقه و مشروعیت کاذبی که در افکار عمومی به دلیل مسئولیت های سابقش دارد، باید توسط دستگاه های امنیتی و قضایی مورد بررسی جدی قرار گیرد زیرا بر ادراک و شناخت بخشی از مردم تاثیر مستقیم نهاده و اذهان آنها را آماده پذیرش ادعاهای آمریکا علیه دستاوردهای نظامی ایران می کند.

 

8- درکدام کشور جامعه نخبگانی به خود حق می دهند ابزارهای دفاعی و مولفه های بازدارنده میهن  شان را زیر سوال ببرند؟

 

9- همین امروز نیز برای برخورد امنیتی با ظریف دیر است و از مدت ها قبل هنگامی که به عنوان وزیر خارجه ایران اظهار داشت : آمریکا می تواند بایک بمب کل سیستم نظامی ایران را از کار بیندازد، باید برای او پرونده قضایی تشکیل می شد، زیرا مصداق تقویت موضع دشمن در برابر کشور خود و تشویش اذهان عمومی بود.

 

آمریکا اگر میخواست داخل جمهوری اسلامی جاسوس هایی داشته باشد (که قطعا دارد) بدون تردید یکی از دستوراتی که به عوامل خود می داد برجسته کردن تهدید نظامی و تلاش جهت خلاص شدن از موشک های ایران بود تا بتواند از طریق چماق و با نشان دادن هویج های خیالی ، منویات خود را بر تهران تحمیل نماید.

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی علیرضا تقوی نیا به نشانی taghaviniaa@

 

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/v046307_iran39.jpg

 

 

 

#ظریف

#محمد_جواد_ظریف

#حرف_های_ضد_امنیتی_ظریف

#جریان_غربگرا

#ترامپ

#برجام

#موشک

#واشنگتن

#علیرضا_تقوی_نیا

#کانال_تلگرامی_علیرضا_تقوی_نیا

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ السِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

خداوندا به مقدار علمِ بی پایانت بر فاطمه و پدرش و شوهرش و فرزندانش و رازی که در او قرار داده شده، صلوات و درود بفرست

 چند تا سوالی که براندازها نمیتونن جواب بدن

 

1- اگر حکومت ایران به قول بعضی دیکتاتوری است، چرا اصلا انتخابات برگزار می کند؟ خوب مثل عربستان عمل کند که در آن هیچ رای گیری انجام نمی شود...؟؟

2- اگر حکومت ایران اهل ارائه ی آمار دروغ است پس چرا اینقدر سعی می کند مردم را به مشارکت قوی در انتخابات دعوت کند؟ مگر نمی تواند با ارائه یک آمار دروغ میزان مشارکت را بالا اعلام کند؟

3- اگر آنچه در ایران رخ می دهد انتصابات است، نه انتخابات، پس چرا در هر دور از انتخابات این همه افراد مختلف نامزد می شوند و این هم هزینه تبلیغات می کنند؟!!

4- اگر وجود مشکلات در کشور باید دلیلی برای عدم مشارکت مردم در انتخابات باشد، چنانچه مشکلی در کشور وجود نداشته باشد پس افراد منتخب قرار است چه فعالیت مثبتی انجام دهند و کدام گره را از کار مردم بگشایند؟

5- اگر مسئولان در جهت حل مشکلات مردم فعالیت نمی کنند، پس اینهمه مراجعه حضوری مردم به مسئولان با چه امیدی است؟ اعتراض هایی که گاهی به برخی تصمیم گیری ها انجام می شود، با چه نیتی است؟!!

6- اگر ایران در مسیر پیشرفت حرکت نمی کند پس این همه تحریم برای چیست؟ مگر قطاری که حرکت نمی کند را کسی سنگ می زند؟!


7- اگر انقلاب اسلامی در مسیر فروپاشی پیش می رود، پس راه اندازی این همه کانال ماهواره ای فارسی زبان توسط تحریم کنندگان ایران و هزینه کردن برای آنها چه توجیهی دارد؟!!


8- اگر نخبگان از ایران فراری اند، پس این همه موشک و پهپاد فوق پیشرفته را چه کسی می سازد؟ انرژی هسته ای را چطور؟! پیشرفت های حیرت آور در سلولهای بنیادی، فناوری نانو، لیزر، هوافضا، واکسن، رباتیک، جنگ سایبری و ... توسط چه کسانی انجام شده؟!!

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی پارتیزان پلاس به نشانی partisanplus@

 

 

#براندازها

#حکومت_ایران

#انتخابات

#نخبگان

#انتصابات

#مسئولان

#انرژی_هسته_ای

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا صَلَّیتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

اَللهُمَّ بَارِک عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا بَارَکتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی، راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
خداوندا بر محمد و آل محمد برکت نازل فرما، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم برکت نازل فرمودی، به راستی که تو ستوده شده و بزرگواری

ظریف: شب شهادت سردار سلیمانی من را به تلویزیون بردند چون کمتر کسی در ایران روابط من و حاج قاسم را داشت

 

وزیر سابق امور خارجه در نشست دانشجویی «نظم جدید در دنیا»:

اگر رضایت مندی مردم را از دست بدهیم میدان هم ضرر خواهد کرد.

اگر نتوانیم دستاوردهای میدان را در محیط دیپلماسی نهادینه و نقد کنیم میدان هم ضرر خواهد کرد.

شب شهادت سردار سلیمانی من را به برنامه «نگاه یک» در تلویزیون بردند نه سردار سپاه را چون کمتر کسی در ایران روابط من و حاج قاسم را داشت؛ صدا و سیما عاشق چشم و ابروی من که نبود.

اگر سردار سلیمانی نبود توافق «بن» در افغانستان را نداشتیم؛ میدان و دیپلماسی هم افزایی کردند. میدان و دیپلماسی در حکومت مردم در عراق هم افزایی کردند.

از این چنین انسانهای بی شرفی که هر روز رنگ عوض می کنند بترسید که ضربه اینها از کفار بدتر است
همچنانکه اینها بودند برجام را تحمیل کردند با دروغگوئی به ملت و در آخرین ماههای روحانی در لبه سقوط و پرتگاه بود منافق از کفار بدتر است چون ضربه را می زند و در میان مردم رنگ عوض می کنند
نفوذی و جاسوس و عامل دشمن به این واضحی ندیدیم که اینگونه رنگ عوض کند.

 

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/f258467_iran38.jpg

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی نابودی اسرائیل حسب سوره اسراء به نشانی twovadeh@

 

 

#ظریف

#محمد_جواد_ظریف

#حاج_قاسم

#نگاه_یک

#افغانستان

#روحانی

#منافق

#کانال_نابودی_اسرائیل_حسب_سوره_اسراء

 

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ صَلَوَاتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا درود فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از صلوات تو چیزی نماند

 

وَ ارْحَمْ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ رَحْمَتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا رحمت فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از رحمت تو چیزی نماند

 

وَ بَارِکْ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ بَرَکَاتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا برکت فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از برکات تو چیزی نماند

 

وَ سَلِّمْ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ سَلامِکَ شَیْ‌ء

پروردگارا سلام فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از سلام تو چیزی نماند

سی‌ان‌ان: آمریکا در برابر یمن کم آورد

 

مقاومت تاریخی و پاسخ سخت و سنگین نیروهای مسلح یمن که با پشتیبانی کامل مردم این کشور به تجاوزات آنگلوساکسون‌ها و همچنین حمایت از ملت مظلوم فلسطین سران کاخ سفید را با بن‌بست بدی گرفتار کرده است. امریکایی‌ها که فکر می‌کردند تا چند موشک‌پرانی و بمباران‌های پراکنده یمنی‌ها را می‌ترسانند، حالا مشخص شده که خودشان ترسیده‌ و وحشت کرده‌اند چرا که هیچ نشانه‌ای مبنی بر عقب‌نشینی ارتش یمن وجود ندارد.

 

در این میان شبکه تلویزیونی صهیونیستی سی‌ان‌ان به نقل از مقامات امریکایی گزارش داده که «دولت بایدن در چگونگی افزایش فشار علیه انصارالله یمن با دشواری‌هایی مواجه شده است.» به گزارش این شبکه، «مقامات آمریکایی می‌گویند این باور وجود دارد که استفاده دولت آمریکا از زور علیه ارتش یمن به تنهایی کافی نیست!» به عبارت بهتر، استفاده از زور باعث شده تا یمنی‌ها سنگین‌تر پاسخ بدهند.

آن‌ها تاکید کردند که در دولت بایدن نگرانی‌هایی مبنی بر تداوم حملات ارتش یمن به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ به‌رغم اقدامات نظامی آمریکا علیه آن‌ها وجود دارد. این مقامات عنوان کردند که مشخص نیست آیا آمریکا رویکرد نظامی خود در قبال انصارالله را تغییر می‌دهد یا نه. مقامات آمریکایی در رابطه با آتش‌بس در غزه گفتند: «باور داریم که اگر اسرائیل به جنگ خود در غزه خاتمه دهد، حوثی‌ها (انصارالله) نیز به وعده خود مبنی بر توقف حملات عمل خواهند کرد».

 

آن‌ها همچنین به شبکه سی ان ان گفتند که امریکا هیچ روشی برای تخمین زدن میزان تسلیحات نابود شده انصارالله در پی حملات اخیر به خاک یمن ندارد. یک مقام ارشد نظامی در این‌باره گفت: «آن‌ها به غافلگیر کردن ما ادامه می‌دهند. ما به خوبی نمی‌دانیم که آن‌ها چه در اختیار دارند».

 

 

 

 

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی اخبار سوریه به نشانی SyrianKhabar@

 

 

#یمن

#آمریکا

#سی_ان_ان

#انصارالله

#ارتش_یمن

#دولت_بایدن

#دریای_سرخ

#کانال_اخبار_سوریه

#کانال_تلگرامی_اخبار_سوریه

 

 

 

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم

امروز 140روز از نبرد سنگین و تاریخی طوفان الاقصی گذشته است. رژیم صهیونیستی باوجود حمایت‌های گسترده، بی‌سابقه و همه‌جانبه امریکا نه تنها نتوانسته به هیچ یک از اهداف تعریف شده‌اش در غزه دست پیدا کند، بلکه ارتش این رژیم که برگ برنده آن بود و بیش از 20 درصد از بودجه این رژیم را به شکل‌های مختلف می‌بلعید و قرار بود ضامن تامین امنیت و برآورده کردن «اهداف» مدنظر در غزه باشد، هر آنچه در این سال‌ها با تبلیغات و هیاهو اندوخته بود یک‌جا از دست داد. این ارتش حتی یک بار هم به شکل رودرو و نزدیک با مقاومت فلسطین وارد نبرد نشد و در حالی که از همه لحاظ برتر بود (به جز در ایمان و شجاعت) پس از 140 روز در غزه دارد درجا می‌زند.

 

اما ماموریت مهم و اصلی که از زمان تاسیس این رژیم منحوس و نامشروع برای ارتش کودک‌کش و ویرانگر آن تعریف شده بود، «ضامن بقا و امنیت» اسرائیل بود. این تعریف همه آنچه که ارتش مفلوک رژیم صهیونیستی باید انجام می‌داد را در خود داشت اما امروز به گفته رفیف دروکر، تحلیلگر امور سیاسی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، «ارتش اسرائیل اکنون قادر به حمله به لبنان و ایجاد یک کمربند امنیتی تا رود لیتانی یا دور کردن تمام نیروهای حزب‌الله لبنان از مرزها نیست. متأسفانه این رؤیای ما به حقیقت نمی‌پیوندد. اسرائیل نمی‌تواند حزب‌الله لبنان را به مرزهای بعد از رود اللیطانی بازگرداند و عدم بازگشت آن را تضمین کند.»

 

این اعترافی است از وضعیت امروز ارتشی که قرار بود همزمان در 5 جبهه وارد جنگ شود، اما جبهه کوچک غزه و البته جبهه همواره فعال شمال با حزب‌الله ظرفیت این ارتش را نشان داد. بیش از 350 هزار شهرک‌نشین در شمال و جنوب در داخل سرزمین‌های اشغالی آواره شده‌اند و هر چقدر جنگ طول بکشد، آن‌ها هم آواره خواهند ماند. کافی است به صحبت‌های شهرک‌نشینان آواره گوش کنید تا متوجه یکی از مهمترین دستاوردهای نبرد طوفان الاقصی شوید. این شهرک‌نشینان مهاجر متوجه شده‌اند ارتش این رژیم دیگر «ضامن بقا و امنیت» این رژیم نیست. آن‌ها فهمیده‌اند دیگر امنیت ندارند و اگر با حز‌ب‌الله هم وارد نبرد شوند، اصل «بقا» در خطر خواهد افتاد. 

 

 

 

 

 

 

https://imgurl.ir/uploads/h42044_gaza7.jpg

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی اخبار سوریه به نشانی SyrianKhabar@

 

 

#طوفان_الاقصی

#رژیم_صهیونیستی

#مقاومت_فلسطین

#اسرائیل

#جنگ_غزه

#حزب_الله

#کانال_اخبار_سوریه

#کانال_تلگرامی_اخبار_سوریه

 

 

 

اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَهَ وَ النَّصْر

خدایا بر محمد و آلش درود فرست و در فرج و عافیت و پیروزی ولیّت سرعت ببخش.

 چندی قبل ایرانی های هیجان زده داد و هوار براه انداخته بودند که آهای آهای دارد جنگ میشود، پاکستان به ایران حمله میکند و از این دست سخنان. البته فلاحت پیشه و جواد امام هم از مجاهدین انقلاب اسلامی در این راستا سخنان بی ربط زیاد میگفتند. مانند اینکه چه کسی خط و ربط داده است به یک قدرت اتمی حمله کنیم؟!

 

الان بازدارندگی ایران در خطر افتاده است و از این دست مزخرفات. البته همان موقع نوشتم که همه داستان در سطوح بالا میان دو طرف با هماهنگی انجام شده است و قرار است ایران جیش العدل را ریشه کن کند و پاکستان تجزیه طلبان پلوچ در بلوچستان پاکستان را. همان زمان که ایرانی های هیجانی جیغ می کشیدند که پاکستان میخواهد حمله کند، ایران و پاکستان رزمایش مشترک نظامی دریایی برگزار کرده بودند (این جماعت هیجانی که عقل در سر ندارند فقط باید آلت دست شارلاتان هایی مانند فلاحت پیشه و جواد امام بشوند).



اما اکنون مدت زمان زیادی نگذشته است که امروز ایران در عملیاتی در خاک پاکستان و علیه جیش العدل موفق شده است "عبدالمجید شه بخش"، رهبر این جریان را به قتل برساند.

این عملیات با هماهنگی ایران و نیروهای امنیتی پاکستان آی.اس.آی انجام شده است و بلافاصله پس از انجام عملیات وزیرخارجه ایران و پاکستان در این زمینه با هم صحبت کرده اند.

امیر عبدالهیان در این گفتگوی تلفنی به اجرای توافقات انجام شده سفر چندی قبلش به پاکستات تاکید داشته است.

عبدالهیان چندی قبل بعد از حمله موشکی ایران به جیش العدل و حمله موشکی پاکستان به تجزیه طلبان بلوچ پاکستان در بلوچستان ایران به پاکستان رفت و حتی با عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان هم دیدار کرد. الان نه تنها جنگی میان ایران و پاکستان روی نداده است بلکه طبق توافقات امنیتی قبلی امروز ایران علیه جیش العدل عملیات موفقی را انجام داده است.

 

 

 

نقل شده از کانال تحلیلی مازیار شکوری به نشانی maziarshakouri@

 

 

#پاکستان

#فلاحت_پیشه

#جواد_امام

#ایران

#جیش_العدل

#عبدالمجید_شه بخش

#امیر_عبدالهیان

#کانال_تحلیلی_مازیار_شکوری

 

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلی جَمیعِ الاَنْبیاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ وَ عَجِّل فَرَجَهُم